Jó tanácsadó ismérve

Mindenkiből lehet-e jó ERP - CRM tanácsadó? Mi kell ahhoz, hogy tanácsadó, konzulens lehessek? Vannak –e valós elvárások, vagy elég hozzá rendszerismeret?

 

Én is sokszor feltettem magamnak már ezt a kérdést, hogy mikortól mondható el valakiről, hogy tanácsadó, vagy „jó” tanácsadó? Elég, ha ismeri a témát, amiről tanácsokat ad, vagy vannak más emberi dolgok is a képben? Ha elég lenne a téma megfelelő ismerete, akkor „robotok” is lehetnének tanácsadók, de nem a tények ismerete a lényeg, hanem a tények összekapcsolásából nyert plusz információ, a globális gondolkodásmód. Ha össze tudunk kapcsolni két vagy akár jóval több dolgot, és egy megfelelő következtetést tudunk levonni a tények láncolatából úgy, hogy az ügyfélnek is megfeleljen az eredmény, akkor már nagyon közel állunk a tanácsadó pozícióhoz.

 

Szerintem a rendszernek az ismerete nem feltétel, hogy valakit fel lehessen venni egy rendszer tanácsadásra, de a fenti globális gondolkodásmód annál inkább szükséges. Emlékszem az én felvételi beszélgetésemen, amikor első rendszer tanácsadói munkámat kaptam, az volt a feladat, hogy mondjam meg két szám összegét Excel segítségével legalább négyféle képen. Sikerült.

 

Nagyon fontos még az emberi oldal is. Ha felteszed magadnak a kérdést, hogy ha a legrosszabb napodon felhív egy ügyfél és a lehető legbutább kérdést teszi fel, akkor is tudsz higgadt maradni és kedvesen válaszolni neki, akkor a tanácsadás neked való feladat!

 

Nagyon sok helyen nem erre az általam írt két pontra helyezik a hangsúlyt:

-          globális gondolkodásmód,

-          emberekkel való megfelelő kapcsolattartás,

hanem a rendszer ismeretére.

 

-          Használta már ezt a rendszert, ezt a programot?

-          Nem.

-          Akkor sajnos nem tudjuk alkalmazni.

 

Ezek után felvesznek egy olyan valakit, aki ugyan használta már a rendszert, mint felhasználó, de pár hónap vagy akár pár hét múlva kiderül, hogy nem tud emberekkel bánni és globálisan sem tud gondolkodni, és meg kell tőle válniuk. Ahelyett, hogy a megfelelő személyt alkalmazták volna, és inkább megtanítják pár hét, hónap alatt a rendszer ismeretére, használatára, kidobtak pár százezer forintot az ablakon.

 

Ezek nagyon fontos kérdések, hogy kit engedjünk az ügyfeleinkhez, és kevés szó esik róla, remélem egy picit felborzoltam az állóvizet! Üdv mindenkinek!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr881294245

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása