Távmunka

Sokan sokszor gondoltak már arra, hogy milyen lenne, ha nem kellene reggel bemenni, dolgozni a munkahelyre, csak ki az ágyból és át a számítógéphez és ugyanazt csinálni, mint a munkahelyen. Megvalósítható-e, és ha igen, milyen előnyei és hátrányai vannak a dolognak?

 

A legtöbb „adminisztratív” jellegű  cég, általában mindig a tulajdonos lakására kerül bejelentésre, először és a munkavégzés is ott történik kezdetben. Aztán ahogy növekszik a cég, és növekszik az emberi erőforrások száma, igény nyílik egy olyan helyre, ahol a dolgozók koncentrálódnak, ez a hely a munkahely. Manapság viszont egyre több cég dönt úgy, hogy néhány munkatársát nem kívánja bevonni a koncentráltságba, és engedélyezi az otthonról történő munkavégzést (természetesen meghatározott feltételekkel – hiszen ez egy „bizalmi állás” is egyben).

 

Otthoni munkavégzés esetén a cég természetesen mérlegeli, hogy az olcsóbb, rugalmasabb időbeosztással dolgozó munkaerő alkalmazása megéri-e neki, és egy ilyen megoldásnak van-e helye a vállalati kultúrában. Egy ilyen döntést általában szükséghelyzetben hoz meg egy vállalkozás, egy ERP szolgáltató cég pedig elég ritkán. A legtöbb vezető szereti maga körül tudni az alkalmazottait, bizonyos motivációs tényezők miatt (azaz, hogy a munka biztosan el legyen végezve). Viszont terhesség, családi problémák miatt nem biztos, hogy a vállalat el akarja veszíteni alkalmazottait, ezért lehetőséget biztosít az otthoni munkavégzésre a távmunkára. Ehhez a mai technikai viszonylatban csak egy számítógépre és internet kapcsolatra van szükség, persze nem árt egy mobiltelefon sem. Sok buktatója is lehet egy ilyen munkának, ami pont abból ered, hogy nem lehet felügyelni a munkavállalót, pontosan ezért bizalmi állás is egyben. De például egy Skype vagy egy Messenger alkalmazás segítségével kontrolálni lehet, hogy az adott munkatárs a gépe előtt ül, és remélhetőleg dolgozik, vagy éppen máshol tartózkodik. De nagyon jó lehet egy heti, kétheti beszámoltatási kötelezettség is, vagy egy CRM rendszer, amiben nyilván kell tartania a napi munkavégzését a dolgozónak. De amellett, hogy olcsóbb a munkaerő, és bizonyos szinten több várható el tőle (rugalmasabb munkaidő), egy tanácsadó cég, ezáltal kiterjesztheti működését országon belül, ha a munkavállaló nem abban a városban dolgozik (otthon), ahol a cég központja van.

 

A munkavállalónak természetesen nagyon kényelmes egy ilyen állás, hiszen rugalmas munkakörben dolgozik, illetve elismerve érzi magát, hogy rá ilyen körülmények között is szükség van. De nagy a felelősség, és a buktatók ugyanúgy érvényesek az alkalmazottra is, nemcsak a munkáltatóra. Egy idő után lehet, hogy unalmas lesz az egyedüllét, és a pizsamánk lesz a munkaruhánk is.

 

A partner cég remélhetőleg semmi hátrányt nem szenved egy ilyen konstrukcióból, sőt ha a munkatárs ugyanabban a városban dolgozik otthon, ahol a partner cég van, ez még az előnyére is válhat a cégnek, hiszen kihelyezte egyik szolgáltatását közel az ügyfélhez!

 

Nagyon sok egyéb előnye és hátránya van az otthoni munkának általában is, és ERP szolgáltató cégekre is. Ön alkalmazna otthonról dolgozó munkatársat? Ön dolgozna otthonról?

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr461306513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása