Egyedi ERP vs Standard ERP

Egyedi ERP rendszer vagy standard rendszer? Melyik a jobb? Melyiket érdemes megvenni? Ha már bevezettem, mit tehetek?

 

Sok ügyfél részéről felmerül a kérdés, hogy miért is jobb egy standard ERP rendszer, mint egy egyedileg fejlesztett, vagy miben más. Először is nagyon sokan, akik új ERP rendszert akarnak bevezetni nem gondolják végig a 2 megoldásnak (egyedi vagy standard) az általános előnyeit és hátrányait, és ami még súlyosabb, hogy nem gondolják végig, hogy ezek az előnyök és hátrányok hogyan befolyásolják majd az ő üzleti működésüket. Többször hallom ezeket a mondatokat, hogy az „előző rendszer ezt tudta” vagy, hogy „én azt hittem, ezt tudni fogja”. Bizonyára sokaknak ismerősek ezek a mondatok, és ilyenkor nem könnyű elmagyarázni az ügyfélnek, hogy miben is különbözik a standard rendszer az egyedi fejlesztéstől. Nézzünk meg néhány pontot, hogy miben is tér el a 2 megoldás egymástól:

 

Egyedi rendszer:

 

Olyan vállalatirányítási rendszer, amely egyedileg készül egy adott vállalkozás számára.

 

Előnyök:

-          minden tekintetben az adott ügyfélnek készült pontos megoldás

-          az ügyfél azt kapja, amit elvár


Hátrányok:

-          drága, de természetesen az ár / érték arányt célszerű megvizsgálni, mert a viszonylagos drágasága miatt még sokkal jobb lehet egy adott ügyfélnek, mint a standard

-          függőség a készítő cégtől

-          bíznia kell a készítő cégben, hogy mindent meg fognak tudni csinálni

 

Standard rendszer:

Olyan vállalatirányítási rendszer, amely nemzetközi vagy nemzeti standardok alapján készül, hogy azt be lehessen vezetni szinte bármilyen vállalkozásnál.

Előnyök:

-          több cég foglalkozik bevezetéssel, tanácsadással, ezért kisebb a függés bevezető cégtől, de amint bele kell nyúlni a rendszerbe, máris kialakul a függőség

-          viszonylagosan olcsó, de az ár / érték arányt itt is meg kell vizsgálni

-          referenciáknak utána lehet nézni, több ügyfél is (remélhetőleg) használja már a megoldást

-          kipróbált rendszer

 

Hátrányok:

-          az ügyfélnek nagyfokú alkalmazkodásra van szüksége

-          az ügyfél azt kapja, amit mások találtak ki

-          a döntéskor a rendszert ismernie kell az ügyfélnek, (ha nem fordít kellő figyelmet arra, hogy mit is tud a standard, akkor később még meglepetések érhetik)

 

Természetesen tőlem sokkal okosabb emberek még sokkal több szempontot is össze tudnának szedni, én csak érintőlegesen érintettem az eltéréseket, de általánosan elmondható, hogy ezeknek a szempontoknak a nem kellő megvizsgálása vezet el olyan rendszerekhez, ahol az ügyfél nem tudja kinyerni azokat az adatokat, amelyeket szeretne. Ilyenkor mit lehet tenni?

 

Az egyedi fejlesztéssel nehezebb az ügy, mert ott addig kell fejleszteni, „stoppolni” a rendszert, amíg minden lyukat be nem tömnek. Egy standard rendszer esetében, ha az ügyfél nem elégedett azzal, amit számára „mások kitaláltak”, akkor a standard rendszer tovább fejleszthető és így már súrolni fogja az „egyedi fejlesztés” határát. A kérdés örökké nyitva lesz, egyedi vagy standard ERP?

 

-->

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr341334278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása