Néhány szó a MobilFizetésről

Biztosan sokan hallottatok már a MobilFizetés szolgáltatásról. Kicsit körüljárom a témát. Az apropót az adta, hogy nemrég olvastam, hogy a Spar hálózatban bevezetik 2010. novemberétől ezt a szolgáltatást.

A T-Mobil honlapja szerint a MobilFizetés lehetővé teszi, hogy a nap 24 órájában fizessünk mobilunkkal egy bizonyos bankszámla vagy hitelkeret terhére. Természetesen a szolgáltatásra elő kell fizetni. Minden üzenet titkosított csatornát használ és minden trazakciót egy kóddal (PIN) kell megerősíteni, így ha elveszítjük telefonkészülékünket (azaz a SIM kártyánkat), akkor sem fizethetnek illetéktelenek a bankszámlánk (vagy hitelkeretünk) terhére, mert nem ismerik a PIN kódunkat.

A Telenor honlapja sokkal több információt közöl a szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban. Egyébként jelenleg csak ennél a két szolgáltatónál lehet igénybevenni ezt a szolgáltatást. Illetve mindkét esetben FHB bankszámlához kötik a használhatóságot.

A MobilFizetés szolgáltatás már korábban is elterjedt volt bizonyos helyeken és esetekben:

  • fizetni lehet így az interneten
  • fel lehet tölteni mobilegyenleget
  • be lehet fizetni vele csekkeket
  • kiegyenlíthetjük közüzemi számláinkat
  • pénzt küldhetünk más MobilFizetésre szerződött partnernek

 

És ami az újdonság, hogy már bizonyos üzletekben is használhatjuk ezt a szolgáltatást, mint pl. Spar, Interspar, Kaisers üzletek.

Nézzük, hogy pontosan hogyan is néz ki a vásárlási folyamat:

  1. Sorban állunk a kasszánál.
  2. Jelezzük a pénztárosnak, hogy MobilFizetéssel szeretnénk fizetni.
  3. Megadjuk mobilszámunkat, vagy egyedi azonosítónkat (MobilFizetés azonosító) amit a szolgáltatáshoz kaptunk. Egyébként a szolgáltatás mellé kapunk egy nyomtatott vonalkódot is, amit átadhatunk a pénztárosnak, hogy meggyorsítsuk a munkáját.
  4. A pénztáros rögzíti a rendszerében a számunkat.
  5. Megérkezik a MobilFizetés üzenet a mobiltelefonunkra.
  6. Megadjuk érvényesítő kódunkat (PIN), ezzel jóváhagyjuk a vásárlást.
  7. Megkapjuk a blokkot a pénztárostól.

 

A szolgáltatás támogatói azt mondják nem lassabb, mintha bankkártyával fizetnénk. A szolgálatás igénybevételéhez egyébként kapunk egy teljesen új SIM kártyát, ami alkalmas a szolgáltatás igénybevételére. A szolgáltatás során van SMS díj 20 Ft, azt nem sikerült kiderítenem, hogy az FHB mennyi pénzt kér tranzakciónként, de biztosan kér. Valószínűleg olcsóbb, mintha egyszerűen bankkártyával fizetnénk, de összességében a költsége ugyanannyi.

Igazából semmi olyan nagy előnyét nem látom, ami miatt ilyen szolgáltatásra fogok szerződni a mobilszolgáltatóknál, de ez is egy fizetési lehetőség lehet abban az esetben ha elhagytuk az iratainkat és a mobilunk még megvan.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr522452529

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása