Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Tesztrovat: MiniCRM

2012.11.26. 13:43

Emlékszem gyerekkoromban még léteztek olyan magazinok, amelyek különböző termékeket és szolgáltatásokat teszteltek és publikálták az eredményeket. Nem tudom, hogy a jelenlegi magyar piacon van-e még létező ilyen újság, de abban biztos vagyok, hogy nagyon kevés olyan offline vagy online hírforrás van, amely független szemmel megpróbál informatikai termékeket és szolgáltatásokat bemutatni. A kezembe került a MiniCRM (bárki által ingyen kipróbálható a www.minicrm.hu oldalom) legfrissebb webes verziója és nekivágtam a tesztelésnek.

A következő teszteredmény a MiniCRM Zrt. jóváhagyásával kerül publikálásra.

FELHASZNÁLÓI ÉLMÉNY

A regisztráció nagyon gyors, és néhány perc után már használhatom is a terméket, ami teljesen WEB alapú, tehát az indulás remek. Nem kellett telepítéssel bajlódnom, én Opera böngészőt használok, ezen teljesen jól futott, de nyilván ha Operán jól fut, akkor a legelterjedtebb (Explorer és Firefox) böngészőkön sem lehet probléma. A terméket most használom először és folyamatosan kapom a rendszertől a tanácsokat felugró kis ablakokban, tudom, hogy vannak, akiket ez idegesít, de nagyon hasznos, ha nem akarunk több száz oldalas használati útmutatókat átolvasni. Ámbár azt meg kell említenem, hogy a MiniCRM esetén az e-mailes és telefonos tanácsadás ingyenes. A rendszer átlátható, a szemem hamar megszokta a felületet. Azt gondolom, teljesen megfelel a mai 21. századi trendeknek, könnyű kezelhetőség jellemzi, erről nem is akarok többet írni, mindenki próbálja ki és úgyis a saját szubjektív vélemény lesz a meghatározó.

1_2.jpg

CRM ALAPFUNKCIÓK

Én az elmúlt 10 év alatt több CRM rendszert láttam már és több fejlesztésében, tesztelésében vettem részt. A CRM rendszereknél, ahogy azt egy korábbi cikkemben meg is írtam én alapvetően kétféle csoportosítást tudok elképzelni az egyik az ún. LOYALTY rendszerek kategória, ezeket inkább vállalatirányítási rendszerek részeként használják, amikor a már létező ügyfelek felé kommunikálunk, a másik csoportba tartoznak a klasszikus CRM rendszerek, amelyek az érdeklődők, leendő ügyfelek felkutatását segítik, valamint azt, hogy őket hatékonyan új ügyféllé minősíthessük. Először azt gondoltam, hogy a MiniCRM inkább a klasszikus CRM kategóriába tartozik, de miután több órát foglalkoztam vele, azt gondolom ez valahol a kettő között helyezkedik el, mert arra is teljesen alkalmas, hogy már bejáratott ügyfelek felé kommunikáljunk.

Minden CRM rendszer alapja az ügyfél törzs, érdeklődő törzs. Nagyon könnyen egyszerűen, szép felületen lehet rögzíteni ügyfél adatokat a rendszerben. Valamint ki kell emelnem, hogy a partnerek importálására szolgáló varázsló is igen jól ki van találva. Egyből rendelkezésre áll mintafájl, ami alapján elkészíthetjük saját betöltendő Excel partner állományunkat, de működik a Copy+Paste is.

Egy viszonylag egyszerű CRM funkcionalitást teszteltem, néhány partnert berögzítettem, majd egy általam előre kitalált folyamatot végigvittem, ez egy egyszerű hideghívási kampány volt (hideghívás, ezután elutasítás vagy ajánlatkérés, ezután elutasítás vagy személyes találkozó). A rendszer nagyon erős abban, hogy késztessen a következő lépésre, hogy minden egyes teendő után legyen egy újabb. Ez sales szempontjából nagyon hasznos és azt gondolom, minden CRM rendszernek legalább ilyen erőszakosnak kell lennie ezen a téren, a CRM rendszer lényege, hogy ne vesszen el az ügyfélérdeklődés.

2_2.jpg

Egy másik CRM alapfunkció, amely minden informatikai rendszerben megtalálható a riporting rendszer. Hogyan tudom a bevitt adatokat leghatékonyabban felhasználni, kinyerni. Vannak előre definiált riportok, ezek inkább dashboard jellegűek (ami szerintem még jobb), illetve szabadon létrehozhatunk saját riportokat is.

CRM FŐBB FUNKCIÓK

A CRM rendszereknek azért a fentitől sokkal komolyabb funkciói is vannak. Ezeket a funkciókat, elvárásokat mindig az ügyfél határozza meg, aki CRM rendszert keres, de azt gondolom egy ilyen funkció a különböző automatizmusok, levélküldések, sms küldések kérdése. A MiniCRM rendszer ezen a téren nagyon erős, az e-mailkezelés, e-mailkezelési automatizmusok nagyon jól ki vannak találva. Ráadásul ezeket saját magunk szerkeszthetjük, testre is szabhatjuk. Nyilván ehhez kell valamilyen szintű segítség, support a szolgáltatótól, de a lehetőség adott. Egy rutinosabb felhasználó, aki már néhány hete vagy hónapja dolgozik a rendszerrel, annak nem hiszem, hogy gondot okozna egy új e-mail sablon és hozzá kapcsolódó automatizmus létrehozása.

3_1.jpg

A rendszer abban is erős, hogy kiegészítő információval lássa el a folyamatot, a mezőket saját magunk definiálhatjuk, így abszolút a saját cégünkre szabhatjuk a felületet.

A MiniCRM rendelkezik ügyfélszolgálat és projekt modullal is. Ezek az én meglátásom szerint a sales modul felépítését követik így talán ezt a részt még lehetne fejleszteni, de így is adnak némi pluszt az értékesítési folyamat támogatásán túl is.

AMI LEHETNE JOBB IS

Sajnos arra vonatkozóan nem találtam információt, hogy hogyan tudom jelölni egy adott ügyfélnél, hogy ő vagy a hozzá beregisztrált kontaktszemély kaphat-e marketing üzeneteket vagy sem. De egy kis kutakodás után kiderült, hogy minden a rendszer által kiküldött e-mail végén van leiratkozó link, ezután a rendszer már soha többet nem küld levelet a partnernek. Valamint azt is láttam, hogy a rendszerhez webes felület kapcsolódhat, ahol gyűjthetjük a feliratkozó ügyfeleket, double opt-in. Ahogy írom nem találtam erre vonatkozó részt a teszt rendszerben, de mezőket vihetünk fel és akkor nyilván egy partner kartonra felvihetünk extra mezőként ilyen jellegű információkat is.

Tömeges marketing kampány lebonyolítását első nekifutásra nekem sajnos nem sikerült csinálnom, segítséget kértem és kaptam.

4.jpgA rendszer nagyon erős abban, hogy minden egyes teendőt, ügyfél kapcsolatot kövessen egy másik. De ha én előre meg tudom határozni a folyamataimat step by step módon, különböző elágazásokkal, akkor azt fel kellene tudni paramétereznem és az értékesítő, marketinges kollégának ez adna egy szamárvezetőt, nem neki kellene gondolkodnia, hogy mi is a következő lépés, hanem tudná, hogy hideghívás után ajánlatadás vagy személyes találkozó a cél. Jelenleg ezt a rendszer státuszokkal oldja meg – ha jól értem.

5.jpg

Az egyes teendőknél csak azt tudom meghatározni, hogy melyik napon kell azt a teendőt elvégezni, de óra perc pontossággal ezt nem tudom megtenni – gondoltam először, majd észrevettem a dátum alján lévő két kis mezőt, amiről először azt hittem hónap választó :), lehet ezt máshogy kellene megjeleníteni.

Amit nem láttam az valamilyen naptár jellegű felület, ahol láthatom a következő teendőimet, és esetleg csúsztatgathatom őket, átrendezhetem, esetleg láthatnám a beosztottaim teendőit egy ilyen felületen.

Összességében azt gondolom, hogy a MiniCRM rendszer nagyon alkalmas a sales, értékesítési tevékenység támogatására. Minden információ feljegyezhető a lehetséges érdeklődőkről, új ügyfelekről. Valamint a rendszer támogatja az értékesítési folyamatot úgy, hogy szinte kényszerít a következő teendő, esemény létrehozására, és ahogy említettem nagyon erős az e-mail kezelőfelület is. A MiniCRM elérhető okostelefonon és tablet gépeken is, ezért plusz pont. Értékesítés támogatására ajánlani tudom. Amiben még lehet erősíteni az az ügyfélszolgálat és a projektmenedzsment terület.

Bővebbi információért látogassatok el a www.minicrm.hu oldalra, vagy keressétek Bencze Attilát (CRM tanácsadó +36203197886) vagy Garda Katalint (CRM tanácsadó +36204293395).

Szólj hozzá!

Címkék: hírek design szolgáltatás crm

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr514926333

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.