Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Tesztrovat: Ügyviteli rendszerek

2013.06.02. 20:17

Nemrég írtam egy cikket a Computerworld magazinnak - még nem jelent meg - amelyben azt elemzem, hogy válságos időkben az informatika hogyan segíthet a kis és középvállalkozások költségeinek csökkentésében - elsősorban persze a szoftver szolgáltatások területére vonatkozóan. Nem árulok egy nagy titkot hogyha elmondom, hogy az egyik módszer ha valaki vállalatirányítási rendszer helyett ügyviteli rendszert vezet be. A mai cikkben be szeretnék mutatni néhány ügyviteli rendszert, amely alkalmas lehet erre a célra. Mindjárt elárulom, hogy szerintem mi is a különbség egy vállalatirányítási rendszer és egy ügyviteli rendszer között, de előtte had mondjam el, hogy azért a lenti öt terméket választottam annak ellenére, hogy a piacon talán tucatszámra vannak elérhető megoldások, mert ezen öt termék elérhető bárki számára demo letöltés formájában - legalábbis én ezeket találtam, és azt hiszem ez az öt termék is elegendő lesz ahhoz, hogy bemutassam, hogy az ügyviteli rendszer lehet helyettesítő terméke egy vállalatirányítási rendszernek.

Mi is a különbség egy ERP és egy ügyviteli rendszer között? Nem sok. Az áruk mindenképpen, hiszen az ügyviteli szoftverek jóval olcsóbbak. Azért olcsóbbak, mert egyszerűbben kezelhetőek, nem szükséges hozzájuk több hónapos bevezetési-testreszabási projekt, és azért nem mert a folyamataikban nem annyira mélyek, mint egyes vállalatirányítási rendszerek. Tehát a legnagyobb különbség, ami a többi különbséget is okozza, hogy a vállalatirányítási rendszerek sokkal részletesebbek, sokkal mélyebben lefedik egy vállalkozás tevékenységét és persze emiatt több modullal is rendelkeznek. Aki a legismertebb ERP rendszereket szeretné számba venni az kattintson ide. Azt mindenképpen szeretném kiemelni, hogy ügyviteli rendszerről 100.000. Ft és 1.000.000. Ft között beszélünk, egy klasszikus értelemben vett ERP rendszer 5.000.000. Ft-nál kezdődik és a fejlesztéséből szinte soha nem lehet kiszállni, mert hónapról hónapra új igények új fejlesztések merülnek fel ahogy a cég nő. Ügyviteli rendszer esetén is lehetőség van egyedi igények kezelésére, de ügyviteli szoftvert azon cégméretnél alkalmazunk, ahol még az egyedi igények nem olyan mértékűek, mint ERP rendszer esetén.

Most hogy már tudjuk, hogy mi is az ügyviteli rendszer nézzük meg, hogy a tesztelés során milyen szempontokat fogok vizsgálni:

  • Meg fogom nézni, hogy milyen modulokkal rendelkeznek az egyes ügyviteli termékek.
  • Kíváncsi leszek arra, hogy az egyes modulok mennyire részletesek, mennyire mélyek.
  • Persze érdekelni fog, hogy mennyibe kerülnek, amennyire ez kideríthető lesz a termékek weboldaláról.

Kezdjük a sort talán a legismertebb ügyviteli rendszerrel.

KULCS-ÜGYVITEL

A Kulcs-Ügyvitel a Kulcs-Soft Számítástechnika Nyrt. jelenlegi legnagyobb terméke. A Kulcs-Soft már 1988 óta ontja magából a jobbnál jobb dobozos termékeket, mondhatni a dobozos szoftver piac uttörője voltak Magyarországon. Így nem meglepő, hogy rendelkeznek ügyviteli rendszerrel is.

1_9.jpgkattintásra a kép megnő

A Kulcs-Ügyvitel rendelkezik azon modulokkal, amit egy ügyviteli rendszertől elvárunk (számlázás, készletkezelés, vevői eladások, szállítói rendelések, raktározás, pénzügy, riportok), emellett CRM modul, mobil portál (okostelefonon elérhető információs felület a belső rendszer adataival), webshop, gyártás modul, főkönyvi feladás, project modul valamint egy információs nyitó képernyő is a rendszer része (a nyitó képernyőre rengeteg hasznos információt tehetünk ki, például vállalati hírfalat, útvonal tervezőt, információs diagramokat):

2_5.jpg

A program teljes funkció listája elérhető itt. A rendszer működése könnyen elsajátítható, a felület felső részén fülek helyezkednek el, alatta pedig a szalag (ribbon bar), ez a felület más hagyományos rendszerekből már ismert (pl. Microsoft Word vagy Microsoft Excel), így a felhasználók számára ismerős lehet, így könnyítve meg a rendszer kezelésének elsajátítását.

Nem untatnám az olvasókat azzal, hogy az egyes pontokat részletesen kiemelném, de azt elmondhatom, hogy a rendszer jól struktúrált, jól felépített és ahhoz képest, hogy ez "csak" egy ügyviteli rendszer igen mélyen tagolt is. Teljesen alkalmasnak tartom egy közepes méretű cég belső adminisztrációjának kezelésére.

A weboldalon elérhető árlista szerint a rendszer ára 199.000. Ft. Havi díj nincs, de éves szoftverkövetést vásárolhatunk a termékhez, amellyel minden frissítés elérhetővé válik számunkra. Felhőben és telepített verzióban is elérhető. Ennyi pénzért még egy beépített számla kép szerkesztőt is kapunk:

6.jpg

DIMENSION INTEGRÁLT VÁLLALATI RENDSZER

A Dimension integrált vállalati rendszer a UNIT ERP Informatika Kft. jelenlegi legnagyobb terméke. A céginformációkból nem sok minden derül ki a cégről, pusztán annyi, hogy termékeiket már több ezer magyar vállalkozás használja.

3_3.jpgkattintásra a kép megnő

Az alapmodulokon túl, amit egy ügyviteli rendszertől elvárunk (számlázás, készletkezelés, raktározás, pénzügy, riportok) CRM modult, szerződés kezelést, webáruházat valamint bérszámfejtést kapunk a rendszerrel.

4_2.jpg

A rendszer teljes funkcionalitása elérhető itt. Itt azt emelném ki, hogy a rendszer része egy teljesen integrált főkönyvi rendszer és bérszámfejtő modul. A kezelő felület itt is egyszerűen elsajátítható, itt a szalag (ribbon bár) mozgatható és akár a jobb oldalra is áthelyezhető. Itt a teljes funkció lista és a demo változat között éreztem némi eltérést, nem mindent tudtam kipróbálni. Azt gondolom, hogy az egyes modulok részletessége itt is megfelelő. Sajnos árlistát a weboldalon nem találtam, így a termék árát nem tudom megmondani. Illetve arra sem tudok válaszolni, hogy a termék elérhető-e felhő szolgáltatás keretében.

COBRA CONTO

A Cobra Conto a Cobra Computer Kft. rendszere. A letöltés után akadt egy kis gondom a belépéssel, mert a letöltés után nem kaptam semmilyen levelet, amiben elárulták volna a belépéshez szükséges azonosítókat és magán a weboldalon sem találkoztam ilyen információkkal. Több próba után (teszt/teszt, demo/demo, test/test) végül a cobra/cobra felhasználónév/jelszó párossal tudtam belépni a rendszerbe.

A rendszer inkább vállalatirányítási rendszer, mint ügyviteli. Sokkal több modul található a rendszerben, mint az előző kettő bemutatott példában. Mivel ez a rendszer inkább ERP, mint ügyvitel, így a tesztelését nem is folytatom. Árak egyébként nem szerepelnek a weboldalon, tehát arról nem tudok hírt adni.

5_1.jpgkattintásra a kép megnő

SYMBOL ÜGYVITEL PROFESSIONAL

A Symbol Ügyvitel Professional a Symbol Tech Zrt. megoldása. A Symbol Tech Zrt. 2005 óta van a piacon és 2008 óta fejlesztik az ügyviteli rendszereiket.

7.jpgkattintásra a kép megnő

A rendszer rendelkezik az alap elvárásokkal, készletkezelés, szállítói rendelések, számlázás, pénztárkezelés. Kiegészítő modulok is vásárolhatóak hozzá. A rendszer nem rendelkezik főkönyvi modullal, bérszámfejtéssel sem. A teljes funkció lista elérhető itt.

8.jpg

A kezelő felület egyszerű, itt-ott emlékeztet a Microsoft Office bizonyos termékeire, így azt gondolom nem okozhat gondot az elsajátítása. A modulok közül a projekt modult és a gyártást emelném ki, ezek lehetnek azok a pluszok, amelyek esetleg kiemelhetik a hagyományos ügyviteli rendszer kategóriából. Arra utaló jelet, hogy a termék felhőben is elérhető nem találtam a weboldalon.

Az árlista szerint a termék ára 144.900. Ft. Amennyiben a rendszerhez pénztárgépet, CRM modult, webáruházat is szeretnénk úgy az ára már jóval 200.000. Ft felett van, sőt egy CRM extra modul vásárlás esetén az ár már 500.000. Ft. Egy ügyviteli rendszerért még ez sem sok, ahogy a bevezetőben írtam egy ügyviteli rendszer, ami kielégíti az igényeinket akár az 1.000.000. Ft-ot is elérheti, de annál azért nem igen lehet több.

UPDATE:

A cikk megírásakor az volt a célom, hogy a szoftvert szolgáltató cég segítsége nélkül egyedül mire jutok a demo változattal és a weboldalon található információkkal. De amennyiben a szolgáltató cég munkatársai felhívják a figyelmemet 1-2 részletre amit kihagytam, azt szívesen közzéteszem. Így tett a Symbol Tech is, így íme még néhány kiegészítő információ, kedvcsináló, hogy mások is kipróbálják, teszteljék a rendszert:

Nem csak a dobozos-, hanem az ügyviteli rendszerük is elérhető felhő szolgáltatásban. Ebben a rendszerben már teljes körűen támogatják a webes értékesítést (több lépcsős komissiózás, vevőhöz beállított elsődleges bizonylat tömeges nyomtatása, csomagfeladás, vevők kiértesítése sms-ben/emailben), szállítói rendelésgenerálást, beszerzési azonosító kezelést, felszereltség kezelést, komplett HR-t, szerviztevékenységet, raktárhely-kezelést, vagy akár az üzletkötői elszámolást. Idén pedig már könyvelési rendszerük is lesz, illetve komplett gyártás modul, mellyel a gyártó cégeket kívánják megcélozni.

ACTUAL ÜGYVITELI RENDSZER

Az Actual Ügyviteli Rendszer a Kronos Trade Kft. legnagyobb terméke. Már 1992 óta foglalkoznak informatikai szolgáltatásokkal, több ügyviteli kis termékük van és rendszer integrációval is foglalkoznak.

9.jpgkattintásra a kép megnő

Ez a rendszer is rendelkezik az összes elvárt alap modullal, készletkezelés, értékesítés, házipénztár. Emellé kiegészítő modulok is vásárolhatóak, egyedileg rakhatjuk össze, hogy milyen modulokra van szükségünk. Ami ebben nagyon tetszett, hogy minden nagyobb modul előtt egy logikai kapcsolati ábra segít abban, hogy megértsük az egyes funkciók hogyan épülnek egymásba:

10.jpg

A rendszerhez főkönyvi modul és bérszámfejtés nem választható, de egy ügyviteli rendszernél ez nem is alapkövetelemény, főkönyvi feladás viszont bekapcsolható, így külső főkönyvi rendszer felé adhatjuk fel a gazdasági eseményeket.

Az árlista szerint egy az előző rendszerek funkcióival rendelkező megoldást kb. 300.000. Ft-ért rakhatunk össze, amennyiben webáruházra is szükségün lenne azért még 65.000. Ft-ot kellene fizetni. Viszont a termék felhő szolgáltatásban is elérhető.

UPDATE:

A cikk megírásakor az volt a célom, hogy a szoftvert szolgáltató cég segítsége nélkül egyedül mire jutok a demo változattal és a weboldalon található információkkal. De amennyiben a szolgáltató cég munkatársai felhívják a figyelmemet 1-2 részletre amit kihagytam, azt szívesen közzéteszem. Így tett a Kronos Trade Kft. is, így íme még néhány kiegészítő információ, kedvcsináló, hogy mások is kipróbálják, teszteljék a rendszert:

A rendszerhez kapcsolható főkönyvi modul, ez a modul a vezetői információs rendszer (VIR) része. Valamint minden olyan funkcióval rendelkezik a rendszer, amely egy ügyviteli rendszertől elvárható (vevői-, szállítói ajánlat, rendelés, számlázás (e-számla funkció), készletkezelés, házipénztár, pénzügy, riportok, eredménykimutatás, CRM, iktatás, sőt még gyártástámogatás is. Ezen kívül ügynöki jutalék és bizományos kezelés is. Nemcsak gyártás modul, de komplett gyártástámogató szoftver is rendelkezésre áll, amely - mint minden további termékük - tovább bővíthető. A rendszerhez mobil elérhetőség is biztosított, az összes termék elérhető felhő szolgáltatásban. Az ügyviteli szolgáltatás mögött teljes körű informatikai szolgáltató háttér van, ami - a Kronos Trade Kft. szerint - többi ügyviteli szolgáltatóra nem jellemző.

ÖSSZEGZÉS

Azt gondolom a fent bemutatott rendszerek, mind alkalmasak lehetnek arra, hogy egy kis vagy közepes méretű cég adminisztrációját ellássák. Fontos előre tisztázni, hogy milyen funkciókat szeretnénk és ennek függvényében válasszunk rendszert. Nem minden vállalkozásnak van szüksége ERP rendszerre, de vannak olyan cégek, amelyek már kinőtték a számlázó és készletkezelő rendszerek világát, nekik tökéletes választás az ügyviteli rendszer. Bátran töltsék le a fenti rendszereket és teszteljék őket, menjenek el ingyenes termékbemutatókra, nem kell több milliós beruházás ahhoz, hogy egy tökéletes rendszert találjanak.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer erp cloud vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr455339361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.