Ha valaki az informatikai tanácsadásban dolgozik bizonyára ellát ügyfélszolgálati teendőket is. Én magam egy support center vezetője is vagyok, ahová reggel 8 és délután 6 óra között az ügyfelek bátran telefonálhatnak a rendszereinkkel kapcsolatos problémáikkal, kérdéseikkel, kéréseikkel. Az ügyfelek természetesen a telefon mellett más alternatív módon is jelezhetik felénk problémáikat, tehetik fel kérdéseiket (e-mail, webes bejelentkezés).
Sokszor a felhasználó sajnos nem tudja elmondani a problémáját, sokszor alapvető informatikai hiányosságai vannak. Éppen ezért könnyíti meg az ügyfélszolgálatos kolléga dolgát, ha rá tud jelentkezni az adott felhasználó számítógépére közvetlenül. Erre ma már nagyon hatékony szoftver megoldások léteznek, ezekből szeretnék bemutatni kettőt.
LogMeIn
A LogMeIn egy magyar alapitású cég (ezt kevesen tudják), amelyet Anka Márton alapított még 1998-ban (akkor még 3am Labs néven). A LogMeIn termékeit a világ szinte minden országában használják. A cég üzleti és szakmai sikereire egy amerikai befektető is felfigyelt, így karolták fel a céget és így lett a budapesti központból bostoni központ. A LogMeIn ma már egy globális, világot behálózó brand, nagyon sok országban van irodája, de a fejlesztőközpont továbbra is Magyarországon van, méghozzá Budapesten és Szegeden.
A LogMeIn termékei itt és itt tekinthetőek meg, és alkalmasak arra a feladatra, hogy az ügyfélnél lévő kliens gépekre és az ügyfélszolgálatot ellátó munkatársak gépeire történő telepítés utána segítsék a két fél közötti kommunikációt, a probléma megoldása érdekében. Otthoni használatra van ingyenes verzió is. A saját blogjukat követve sok hasznos információ érhető el.
Kép forrása: www.logmein.hu
Team Viewer
A másik termékcsalád, amit szeretnék bemutatni az a Team Viewer. A Team Viewer is vezető szerepet tölt be az interneten keresztüli asztal- és fájlmegosztó, illetve együttműködési programok terén. A cég fiatalabb, mint a LogMeIn, őket 2005-ben alapították Németországban. A rendszert a világ több mint 200 országában használják és több mint 30 nyelven elérhető, köztük magyarul is.
A termékpaletta itt is széles, vannak kliens oldali illetve webes lehetőségek is. A szoftverek otthoni használatra ingyenesen elérhetőek. A jelenlegi verzióból itt olvasható néhány újdonság.
Kép forrása: www.teamviewer.hu
Természetesen ezen megoldások mellett még vannak más alternatív megoldások is, például a Skype, illetve bizonyos cégeg saját megoldásokat dolgoznak ki, hogy ügyfeleiket könnyebben supportálják. Én azt gondolom, hogy a napi munkát nagyon megkönnyítik ezek a megoldások és bátran ajánlom ezek használatát.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.