Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Interjú rovat: Hoffer István

2014.04.13. 19:00

Folytatódik az interjú rovat, amelyben ma Hoffer Istvánt szeretném Nektek bemutatni, vele beszélgetek ERP rendszerekről, múltról, jelenről, jövőről. Hoffer István az InterJNet Számítástechnika Kft. ügyvezetője, amelyet sokan abas Magyarorszgáként is ismernek. Kezdjük is.

Az InterJNet Kft-t 1996-ban alapították, de úgy tudom, hogy Ön már korábban is közel állt az informatikához. Mesélne az 1996 előtti időszakról? Hogyan került közel az informatikához, a rendszerfejlesztéshez?

1_42.jpgHoffer István: Először is köszöntöm a blog olvasóit. 1979 óta foglalkozom informatikával. Pályafutásom elején vonalkódos rendszerek fejlesztésében vettem rész, kezdetben programozóként, majd projektvezető és fejlesztési vezető lettem. Csapatom nagy szerepet játszott abban, hogy az ÁFÉSZ-ekben meghonosítsuk a vonalkódos áruházi és törzsvásárlói rendszereket. 1989 körül saját szoftverfejlesztő céget alapítottam. Alapvetően egyedi szoftvereket fejlesztettünk. Ahogyan növekedtünk, egyre nagyobb kihívást jelentett a karbantartás, hiszen ahány ügyfél annyi megoldás. Éreztük, hogy a minőség és ügyfél elégedettség ebben a felállásban csak ideig-óráig tartható, ekkora jelentkezett az igény egy standard alapokon nyugvó modern rendszer iránt.

Miért alapította az InterJNet Kft-t? Hogyan léptek kapcsolatba az ABAS AG-vel?

Hoffer István: Kalandos, de jól látható, egyenes út vezetett az InterJNet Kft. megalapításához. Még az első cégem időszakában egyik ügyfelünk megkért, hogy keressünk neki egy olyan komplex rendszert, ami nem csak a vállalati számvitelt kezeli, hanem a teljes üzletmentet képes irányítani.

Így felkerestem az összes szoftverfejlesztő céget, ami a 90-es évek közepén létezett, megvizsgáltam a vállalatokat és termékeiket, jövőképüket és fejlesztési irányaikat. Hamar kiderült, hogy a legtöbbjük nem tudott túllépni az „ahány cég annyi megoldás” problémán, vagy a nagy multikra összpontosított. A kínált rendszerük nem volt alkalmas a kis- és középvállalati működések leképzésére.

Ajánlás útján jutottunk el egy abas felhasználó céghez. Megvizsgáltuk az vállalatirányítási rendszerüket és azonnal tudtuk, hogy megtaláltuk azt, amire szükségünk van. Az abas a lehetőségek széles választékát, rugalmasságot, modern megoldásokat kínált, magasan túlszárnyalta a konkurens szoftvereket.

Éreztem, hogy az abas remek lehetőség, ezért merész elhatározásra jutottam. Felhívtam az ABAS Software AG-t és jeleztem, hogy szívesen foglalkoznánk az abas-szal. Meglepő módon másfél héten belül megjelent Jászberényben a cég második számú vezetője. Ezt követően rövid időn belül, 1996 májusában megalakult az InterJNet Kft.

_DSC3612 másolat.jpg

Miért pont Önöket választotta az abas, hiszen valószínűleg akkor még nem volt sok tapasztalatuk és referenciájuk?

Hoffer István: Nagyjából 1 évig tartott az ismerkedés, egymás kölcsönös vizsgálata. Mi az abas integrált vállalatirányítási rendszerét teszteltük, az ABAS AG pedig teljesen átvilágított minket. Mi voltunk az első nem németül beszélő abas partner, előttünk az ABAS AG csak Németországban, Ausztriában és Svájcban tevékenykedett, külföldre csak német cégek leányvállalataival jutott el az abas integrált vállalatirányítási rendszere. Ekkor még csak német felhasználói volt az abas-nak. A bizalom elnyerése, a kompetenciák bizonyítása különösen nagy kihívást jelentett, hiszen mi voltunk az első abas szoftverpartner.

Különösen büszke vagyok kollégáimra, hiszen nagyon gyorsan fel kellett nőnünk a feladathoz, de sikerrel jártunk. Nem volt kötött munkaidő, a szombatok és vasárnapok is gyakran dolgos hétköznapokká váltak, de megérte a sok munka. Az ABAS AG bizalmat szavazott nekünk, így nekiláthattunk az abas ERP testre szabásának, honosításának, hiszen nyelvi és számviteli feltételeknek is meg kellett / kell felelnie.

Honnan az InterJNet Kft. elnevezés?

Hoffer István: Az cég alapításának ideje egybeeset az internet magyarországi előretörésével, melléktevékenységként vállalatok, önkormányzatok, iskolák rendszereit alakítottuk ki. Az InterJNet név az internetre és Jászberényre utal.

Milyen tervekkel vágtak bele a partneri viszonyba? Ezek a tervek mind megvalósultak?

Hoffer István: Pályafutásom alatt a korrektség, a minőség és a maradéktalan vevői elégedettség mellett köteleztem el magam. Ezt a szemléletet akartam továbbvinni úgy, hogy a KKV szektor igényeit szem előtt tartva hosszú távú megbízható informatikai partner legyünk. Úgy gondolom, hogy ezen célkitűzésem megvalósult és az InterJNet Kft. valamennyi munkatársa büszke lehet a vállalkozásra, saját munkájára és tudására.

Voltak az elmúlt 17 év alatt mélypontok?

Hoffer István: A mögöttünk álló évek egytől-egyig sikeresek voltak, hiszen növekedésünk folyamatos, ráadásul évek óta a világ második legsikeresebb abas partnere vagyunk, de természetesen voltak nehézségeink. A kezdeti időszakban hamar rá kellett jönnünk, hogy az ERP bevezetés nem a szoftverről / informatikáról szól. Sokkal inkább közgazdász szemléletet követel meg, valamint sok-sok empátiát, emberismeretet, pszichológiát. Ezt a tudást informatikusként gyorsan el kellett sajátítanunk.

Minden kezdet nehéz, de hatékonyságunkat és szorgalmunkat jól példázza, hogy első önálló abas bevezetésünket 1998-ban hajtottuk végre a Contarex Agrotechnika Kft-nél, akik azóta is elégedett abas felhasználók.

Kik az abas versenytársai, kikkel kellett megküzdeni a magyar piacon, a nagy nemzetközi termékekkel vagy a hazai szoftver gyártókkal?

Hoffer István: A nagy nemzetközi ERP gyártók remek szoftvert kínálnak, kompetens gárda áll a bevezetések mögött. A hazai kiscégek megoldásai szintén kiválóak, ők azonban a nemzetközi cégek kapcsolati és pénzügyi hátterével nehezen tudnak versenyezni. A magyar ERP piacon tehát mindenki jelen van, aki csak számít. Az abas-nak ebben az erős versenyben kell megállnia a helyét és ezt meg is teszi. Egy ERP mellett való elköteleződés komoly stratégiai döntés, hosszas utánajárást és mérlegelést követel meg. Legyünk maximalisták, üzleti folyamatainkhoz válasszunk ERP-t és ne a belső működésünket szabjuk hozzá a vállalatirányítási rendszerhez. Az abas rugalmasságában kiemelkedik a mezőnyből, azt, hogy versenyképes alternatíva a legprofibb versenytársa mellett, egyértelműen jelzi az, hogy évről évre folyamatosan növekszik az abas felhasználók tábora.

Mi motiválta Önt és a céget, hogy Győrben is irodát nyissanak?

Hoffer István: Jászberény és Budapest után azért nyitottuk 2013 elején Győrben is irodát, mert az Észak-dunántúli régió gazdasága erős és meghatározó, és jelentős koncentrációban találhatóak meg itt a számukra nagy fontossággal bíró autóipari beszállító és általános termelő cégek. Az utóbbi években egyre több megkeresést kaptunk a régióban működő, az abas vállalatirányítási rendszer iránt érdeklődő cégektől. A győri irodából az egész észak-dunántúli régiót szeretnénk ellátni, Győrből Komárom, Tatabánya, Székesfehérvár, Veszprém, Szombathely, de még Nagykanizsa is könnyebben elérhető, mint akár a fővárosból. Kiemelt fontosságú régióról van szó, erős, fejlődni akaró ügyfelekkel és számunkra nagyon fontos, hogy gyorsan és hatékonyan szolgáljuk ki az abas felhasználókat. Csapatunkban szívesen látunk jól képzett programozókat, valamint tanácsadóként mérnök-közgazdászokat. Természetesen a győri munkatársainktól is azt várom, hogy megőrizzék az abas 90 százalék feletti vevői elégedettségét, lojalitását, és könnyen, gyorsan testre szabható vállalatirányítási rendszerrel segítsék a régió cégeinek hatékonyságát.

Mik a cég közeli tervei? Milyen érdekes projektekről tud beszámolni az olvasóknak?

Hoffer István: 2014-ben nagyon fontossá válik a mobilitás és az eszközök kezelésében a Web Interface. Az új generáció (Y generáció) teljesen másképp használja az eszközöket és szoftvereket - meg kell felelnünk az elvárásaiknak. Előre tör a Cloud computing – a felhő alapú szolgáltatás. Magyarországon még jelentős ezzel kapcsolatban a bizalmatlanság, de ez a trend megállíthatatlan.

A gazdasági környezet és ezzel együtt a kihívások is jelentősen megváltoztak tehát az utóbbi egy évben. A hangsúly a „változáson” van. A magyar KKV-knek ennek a környezetnek kell megfelelniük. Egyre nagyobb a folyamatok szabványosítása iránti igény, egyre nagyobb adathalmazban kell eligazodni. 2013-ban már nem az ERP szerepelt a vállalatok szoftver beszerzéseinek első helyén az Egyesült Államokban, hanem a dokumentumkezelő eszközök. Az ERP kiválasztás során már nem csak a teljesítmény kérdése volt az első helyen, hanem az adatok értelmes vizualizálása is nagy hangsúlyt kapott. Az analízisnek közel valósidejűen kellene működnie, hiszen ez a felhasználók elvárása: akik ilyen eszközöket használnak, azok ötször gyorsabban hozzák meg döntéseiket.

Ennek megfelelően az ERP ma már nem egy költségtétel a sok között, hanem egy eszköz ahhoz, hogy bármikor, bárhonnét, bonyolítsuk az üzletünket, kommunikáljunk a vevővel, szállítóval, alkalmazottal, irányítsuk a cégünket, hogy az minél több profitot tudjon termelni. Ennek megfelelően az abas Business Suite is jóval több már, mint egy ERP rendszer. Folyamatosan fejlődni akarunk: a meglévő partnereinket szeretnénk egyre magasabb színvonalon kiszolgálni és szeretnénk olyan új partnereket találni, akik velünk együtt fejlődni akarnak!

És mik a hosszú távú tervek?

Hoffer István: Az abas Magyarország gazdálkodása, vevőköre stabil, cégünk folyamatosan fejlődik. Jelenleg 112 abas felhasználó partnerrel rendelkezünk és évente mintegy 5-10 új megbízó bizalmát nyerjük el. Cégünk létszáma a vevőink számával együtt folyamatosan növekszik, a fluktuáció nagyon alacsony. Egy tanácsadó kiképzése nagyon drága, és a vevőink is szeretik és igénylik az állandóságot. Optimista vagyok, éves szinten 5-10 % növekedéssel számolok. Peter Forst-tól, az abas egyik alapítójától tanultam meg, hogy árengedményből nem lehet megélni! Éppen ezért mi a minőségre helyezzük a hangsúlyt. 10 év múlta szeretném, ha legalább 200 abas felhasználóval büszkélkedhetnénk, cégünkben pedig 30-40 fő serénykedne, hogy kiszolgálja a magyar abas felhasználókat.

_DSC2196 másolat.jpg

Hol, és mikor találkozhatnak az érdeklődők legközelebb az abas Business Suite-tal és az abas Magyarország csapatával?

Hoffer István: Április 24-én Budapesten a Gastland M0 Hotel & Étterem & Konferenciaközpontban tartjuk az év második abas 360° Workshopját. Ezek a workshopok különleges jelentőséggel bírnak az abas Magyarország és az abas ERP rendszere iránt érdeklődő vállalatok életében - büszkén mondhatom, hogy az egyik legsikeresebb ERP Roadshow-vá nőtte ki magát. 2014-re sűrű programot terveztünk: márciusban, májusban és szeptember Győrben, áprilisban és októberben Budapesten vártuk, illetve várjuk az érdeklődőket az egynapos szakmai eseményre.

A programot minden évben az aktuális trendeknek, újdonságoknak megfelelően állítjuk össze. Az áprilisi workshop-on elmondjuk, miért tartjuk az abas Business Suite-ot a vezetők legfontosabb stratégiai partnerének, egy konkrét termék gyártásán keresztül bemutatjuk az abas ERP működését, nagy hangsúlyt kapnak a mobil eszközök és mobil alkalmazások, de szó lesz az ERP bevezetéseket támogató pályázati lehetőségekről is, vendégelőadóként pedig a Varinex Informatikai Zrt. ügyvezetője, Falk György a 3D nyomtatás ipari jelentőségéről ad át hasznos információkat. A rendezvényre mindenkit szeretettel várunk, aki szeretné jobban megismerni az abas Business Suite ERP rendszerét!

abas Business Suite Workshop, Időpont: 2014. április 24. 9.30, Helyszín: Gastland M0 Hotel & Étterem & Konferenciaközpont, Szigetszentmiklós (M0-s autóút 19-es km - GPS koordináták: N 47,38056 E 19,05450). A rendezvény részletes tartalma ide kattintva elérhető.

Kedves István, köszönöm az interjút és további sok sikert kívánok az abasnak és Önöknek.

Hoffer István: Kedves Tamás, én köszönöm a lehetőséget.

Szólj hozzá!

Címkék: interjú erp abas

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr996015510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.