InnoWorld második nap - befejező rész

Az InnoWorld első napi rendezvénye és a második nap délelőtti beszámolója után itt a folytatás, második nap délután. Az ilyen konferenciák jellemzője, hogy általában lehet csúszásra számítani, amit az egyik előadő tud csökkenteni, de egy másik előadó újra megnöveli a csúszás mértékét :). Itt is csúszásban voltunk sajnos és amúgy sem tudtam volna délután 6 óráig részt venni a rendezvényen, így a második nap délutáni programjaiból csak az elején tudtam részt venni, a második rész - bikesharing, telekocsi rendszer az kimaradt sajnos, bár az is érdekelt volna. Biztos az új taxis app-ról, az uber-ről is szó volt.

Szertics Gergely (ügyvezető, Analogy Dialogue) Bármely közösség létrehozhatja a tagok tudásán alapuló közös virtuális konzulensét című előadása központjában a tudásmenedzsment volt. Hogyan használjuk ki a cégen belüli tudást, valaki már biztosan találkozott azzal a problémával, amit mi is meg szeretnénk oldani, de hogyan jussunk az információhoz gyorsan, könnyen, egyszerűen? Erre kínálnak megoldást egy közösségileg épített virtuális tanácsadó platform formájában. Probléma felvetés, értelmezés, támogatás. Nagyon ötletes és tényleg innovatív megoldásuk van, ami a bemutatott videó alapján tényleg működhet. Azt a videót nem találtam meg, de ez is jól mutatja a rendszer működését, itt is kiemelt fontosságú a crowdsourcing elem, hiszen a tudást sok embertől kell begyűjteni és őket motiválni kell, hogy validált adat kerüljön a rendszerbe.

Következő előadó Erdősi Elemér volt (Virtual Call Center), aki egy virtuális call centert hozott bemutatásra. Nem csak call center szoftverük van, de hozzá kapcsolódó telefonszolgáltatást is tudnak biztosítani.

Ezután a mostanában nagyon népszerű téma egyik kiemelt hazai képviselője következett, Gamification - Games for Business témában - Vendler Balázs, ügyvezető, MarkCon. Nem informatikailag közelítenek elsősorban az ügyfél problémáihoz. Balázs pedagógus, és tudja, hogy milyen fontos a figyelem fenntartása, főleg egy olyan ember felé, akit nem is ismerünk feltétlenül. Tartalomkezelővel indultak 2002 körül, 2006-ban jött az Elcoteq, hogy őket senki nem ismeri ott a környéken, és így nem találnak megfelelő munkavállalókat. Kidolgoztak egy játék koncepciót, hogy milyen egy friss munkavállalónak az Elcoteqnél dolgozni. Az utolsó Elcoteq kampányban, már csak ezt a játékot használták, hogy új munkavállalót szerezzenek. A játékipar ugye milliárdos árbevételű iparág (dollárban) és hogy miért jó játszani azt sem kell senkinek magyarázni.

1_1.jpeg

A gamification lényegében üzleti célú játékfejlesztés. Amit jó ideje már megy, működik, de csak pár éve kapott ilyen szép hangzatos nevet és most sokan rákattantak. A MarkCon egyébként toborzás és vállalati tréning, tehát HR területen dolgozik. Például az ITSH I know IT toborzó játékát is ők csinálták. Akit még érdekel a téma, az látogassa meg a www.gamesforbusiness.hu oldalukat.

Garázscégből sikeres szoftverfejlesztő vállalkozás témában Tóth-Máté Ákos, vezető fejlesztő következett a Prezi képviseletében. Érdekes volt hallgatni egy nagyon fiatal vezető fejlesztő előadását. Ákos felel az egész prezi fejlesztésért. A sikerüknek a tehetséggondozás, ötletek megosztása, cégkúltúra a titka szerinte. Elég nyiltan kritizálják egymás munkáját, mert az visz előre, attól csinál valaki jobbat, hogy megmondják neki, hogy valami nem elég jó, bár nem törekednek a tökéletességre, good enough to go public - mondják. Ha kell megtesztelnek egy új funkciót néhány %-án az ügyfeleknek és egy másik verziót más ügyfeleken és az online azonnali visszajelzésekből látják, hogy melyik verzió tetszett jobban a tömegeknek. Támogatják a kollégák tudásának bővítését, választható konferenciákről mesélt Ákos, és a home-office is aktív része a munkájuknak. Ha már prezi, akkor befűzöm ide a blog prezijét, amit még én készítettem.

Ezután még két előadás volt, amit meg tudtam hallgatni az egyiket Dankó Zoltán tartotta (Head of Solution Sales, Erlang Solutions), amely egy új technológiát az Erlangot mutatta be, amelyet például a What's up is használ. Utána pedig Geiger Attila következett a Videosquare részéről, aki videó stream megoldásukat mutatta be. Talán annyival különbözik a ustreamtől, hogy nemcsak az élő adást (előadót) de a prezentációját is megosztja és így két képernyőt lát egyszerre a felhasználó, amit szabadon szabályozhat, hogy melyiket milyen méretben szeretné látni. Azt is tudják ellenőrizni, hogy ahol fut a videó, ott valóban nézik-e, éberség funkció.

Összességében hasznos délutánt töltöttem a Computerworld rendezvényén, jövőre gyertek el ti is! 

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr66384843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása