Az értékteremtő

A vállalkozások jelentős értéke a saját márkájuk, a brandjük, amelyet hosszú-hosszú évekig építgetnek. Amikor egy ismert vállalkozás logójára tekintünk, azonnal tudjuk, hogy kiről, miről van szó. Különböző technikák és tanulmányok szólnak arról, hogy hogyan lehet márkát építeni. Partner program, blogolás, logó, mottó, embléma, hírlevél és hasonló kulcsszavakkal találkozunk, amikor brandépítésre, márkaépítésre keresünk az interneten. De az ügyfeleket valóban ez érdekli?

Azt gondolom nagyon fontos, hogy egy megbízható brandünk legyen, de mi van ha egy kulcsember feláll a cégtől és más vizekre evez? Az ügyfelek egy jelentős része inkább nem velünk üzletel? Akkor már a brandünk nem sokat ér. Az, hogy milyen módon jelenünk meg a piacon, milyen képet mutatunk magunkról nagyon fontos ahhoz, hogy egy ügyfelet megszerezzünk, de a megtartásához már nem elegendő. Marketing trükkökkel, tippekkel felkelthetjük az érdeklődését leendő ügyfeleinknek, sőt még vásárlásra is csábíthatjuk őket, de ahhoz, hogy hosszú távú partnereink legyenek valódi értéket kell adni.

tips-for-a-successful-customer-value-creation-3.jpg

Kik teremtik az értéket egy vállalkozásban? Az emberek, az ott dolgozók! Az alkalmazottak, a vezetők, menedzserek és tulajdonosok együtt. Jól összehangolt munkára van szükség ahhoz, hogy a vállalkozás sikeres legyen. Mi a helyzet egy ERP rendszert szolgáltató cégnél? Egy ERP cégnél a legnagyobb érték a rendszerben és a tanácsadók tudásában együttesen van. Hiába van egy jó rendszerünk, hogyha a tanácsadók nincsenek tisztában a rendszer működésével, vagy hiába vannak profi tanácsadóink, ha a rendszer nem teljesíti a felhasználók igényeit.

De ugyanez igaz lehet más olyan cégekre is, amelyek a szolgáltatási szektorban tevékenykednek. Hiszen a szolgáltatásokat emberek nyújtják. Ha a banktól elmegy a kapcsolattartónk, ha a telekom partnerünktől elmegy a kapcsolattartónk, nem biztos, hogy az új kapcsolattartóval is olyan gördülékeny és jó lesz az együttműködés, mint azelőtt volt. Ha elmegy az alkalmazásunkban lévő ERP tanácsadó egy másik céghez, akkor az ügyfeleink biztosan megérzik a hiányát. De ezt csak átmenetileg lehet áthidalni, hosszú távon két megoldás van:

  • a kulcs-embereket, menedzsereket különböző ösztönzési módszerrel (pl. céges részesedés) minél jobban meg kell(ene) becsülni és elérni azt, hogy hosszú távon nálunk dolgozzanak
  • a dolgozók fejében lévő tudást a lehető leghatékonyabb módon a cég értékévé tenni, amit akár egy másik kolléga is rövid időn belül elsajátíthat

Az első tehát egy munkavállalói ösztönzési módszer, a második pedig a cég tudásbázisának erősítése, azzal a céllal, hogy végső soron az ügyfeleink tudják, hogy XY Kft. szolgálja ki őket, nem pedig XY tanácsadó kolléga. A fenti két dolgot, ha a cégek egyszerre alkalmaznák, akkor azt hiszem sokkal értékesebb brandet tudnának felépíteni maguk köré, nem csak marketing "köd"felhőből állna az imázsuk.

Ezzel a rövid gondolatébresztővel csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy az értéket nem a cég teremti, az értéket a vállalkozásban tevékenykedő alkalmazottak teremtik és ha megbecsülik őket a vezetők, tulajdonosok, akkor már rövid távon is sokat profitálhat belőle az egész vállalkozás. Elégedett munkavállaló viszi előre a cég imázsát formális és informális módon is.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr636593369

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása