Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Tesztrovat: Coupa

2014.10.08. 07:00

Sziasztok, ismételten jelentkezem a tesztrovattal. A mai tesztalany a Coupa. A Coupa nem egy ERP rendszer, tehát ha valakinek nem ismerős, akkor ne ijedjen meg, a Coupa egy nagyvállalati, beszerzéseket koordináló-támogató rendszer vagy más néven költésmenedzsment szoftver. A rendszer kizárólagos hazai forgalmazója a Streamline Beszerzési Tanácsadó Kft. A Streamline elsősorban egy beszerzési tanácsadó cég, amelyet nagyvállalati háttérből jövő beszerzési vezetők alapítottak. A cég fő profilja, hogy több éves tapasztalatukkal segítsék a beszerzések optimalizálását, ezáltal a költségek csökkentését, a profit maximalizálását. A tanácsadás mellett többször felmerült ügyfeleik részéről, hogy ezt a munkát hogyan lehetne jobban támogatni szoftveres megoldással és ekkor találtak rá a Coupa rendszerre.

Engem minden érdekel, ami a vállalati erőforrások jobb kihasználását eredményezi így igényeltem tőlük demó hozzáférést és kipróbáltam a rendszert. A rendszer már teljesen lokalizálva van, magyar nyelven fut, teljesen felhő (web) alapú, így semmilyen telepítésre nem volt szükség.

1_47.jpg

A rendszer egy részét úgy kell elképzelni, mint egy cégen belüli modern webáruházat, amin keresztül minden beszerezhető. Persze a legtöbb ERP rendszerben van az ügyfelek által igényelt vagy a gyártási folyamathoz szükséges alkatrészek beszerzését támogató rendszer, de a Coupa nem is ezt akarja kiváltani. A Coupa elsősorban a belső felhasználásra szánt cikkek, termékek, eszközök, szolgáltatások beszerzését támogatja (pl. marketing szolgáltatások, rezsi anyagok, karbantartási vagy informatikai eszközök, stb.).

A fenti képernyő a nyitó képernyő, ahol egyszerűen a felhasználó beírja, hogy mire van szüksége, de természetesen katalógusban is keresgélhet. A rendszer legalább 5 féle beszerzési lehetőséget támogat.

Szállítói katalógusokon keresztül fel lehet tölteni a rendszerbe különböző szállítók cikkeit, termékeit és azok között böngészve lehet vásárolni. Különböző szempontok alapján lehet sorba rendezni az egyes tételeket, valamint összehasonlítást is lehet kérni. Természetesen az egyes felhasználók beszerzéseit a rendszer összesíti és megfelelő jogosultsággal rendelkező beszerzőnek, beszerzési vezetőnek továbbítani tudja, aki leadhatja a rendelést a szállító, szállítók felé.

2_28.jpg

Ezen kívül közvetlenül integrálni lehet a rendszerbe szállítói webshopokat (integrált webáruház -PunchOut). A szállító webshopjában, e-kereskedelmi rendszerében kereshet rá termékekre, melyeket meg is rendelhet az előre leszerződött árakkal, feltételekkel. Az igénylés vége illetve a jóváhagyási folyamat viszont a Coupa-ban történik. A PunchOut oldalak irodaszerek, műszaki cikkek vagy más termékcsoportok szállítói számára előnyösek, ahol sok árucikk van raktáron illetve ahol az áruk és az árak gyakran változnak. Tulajdonképpen a webáruháznak a mi cégünk számára kialakított aloldalai a PuchOut katalógusok, melyeknek a kondícióit a másik oldalon, megállapodásunknak megfelelő mértékben és gyakorisággal maga a beszállító frissíti.

Szabadon paraméterezhető, könnyen létrehozható és lementhető web form-ok segítségével olyan rendeléseket adhatunk le a szállító felé, amikor nem egyszerűen egy terméket akarunk megrendelni, hanem szükséges további speciális adatok megadása is, ilyen például egy névjegykártya vagy egy takarítási szolgáltatás megrendelése.

3_12.jpg

Létezik még a Coupa iRequest technológiáján alapuló vásárlás, amikor is, ahogy böngészünk egy tetszőleges weboldalon majd megtetszik ott a webshopban valamilyen termék, akkor egyszerűen behúzhatjuk azt a saját Coupa felületünkre anélkül, hogy a teljes webshopot integrálni kellett volna. Az igényelt termék a Coupa bevásárló kosarába fog kerülni.

4_4.jpg

És ha ezeken a módszereken keresztül sem sikerült még megtalálni azt, amire szükségünk van, akkor egyszerűen a szabad szavas módszerrel (free forms) leadhatjuk igényünket a beszerzési vezető felé, aki majd megtalálja a legmegfelelőbb beszerzési módot.

A főoldalon még elérhető egy funkció, mellyel Megrendelési Listákat lehet létrehozni. Tetszőleges szállítóhoz, illetve szállítókhoz tartozó tételekre lehet könnyedén megrendelési listákat létrehozni. Ennek az a lényege, hogy sokkal gyorsabban lehet megrendeléseket leadni, már előre létrehozott sablonok alapján, melyet egyénileg is lehet használni, tehát nem kötelező minden Coupa felhasználó számára megosztani.

A Coupa ezzel az öt beszerzési módszerrel teljes körűen tudja támogatni a munkatársakat, hogy egy rendszeren belül tartsák a beszerzési igényeiket. A Coupa kellő szabadságot ad a felhasználók kezébe oly módon, hogy bármit megkereshetnek, illetve igényelhetnek, amit akarnak, természetesen vállalati szabályok betartásával, mégis az összes igénylés ellenőrzésre kerül, mielőtt a szállítónak a megrendelés kimenne.

Felhasználók láthatják az igénylés státuszát, nem kell hívogatniuk a beszerzőket, így koncentrálhatnak a saját feladataikra. A beszerzők is értékelik ezt, mivel kevesebb hívást kapnak a kollégáiktól, így hatékonyabban végezhetik a munkájukat.

A sikeres e-beszerzés egyik legfontosabb aspektusa az ÁTLÁTHATÓSÁG.

A rendszer nem csak a munkatársak kényelmét biztosítja, de a vezetők számára szükséges kontrollt is. Eleve minden felhasználóhoz lehet saját költési limitet beállítani, amit a rendelés leadásakor is lát a felhasználó, tehát önkontrollt is biztosít a rendszer, mielőtt valaki lead egy igényt, rendelést. De a vezető is tudja ellenőrizni a költséghelyre vonatkozó költési tervet, mielőtt jóváhagy egy rendelést. Beállíthatók automatikus értesítések, ha pl. bizonyos költési limitek megközelítésre és/vagy elérésre kerültek, akkor az adott költségvetés felelőseit értesíti a rendszer. Így elkerülhetők a túlköltéses helyzetek.

A kontrollingot további grafikonos jelentésekkel, lekérdezésekkel is támogatja a rendszer. Például a költési riportok megmutatják valós időben, hogy hogyan áll a vállalat költése, mely grafikonokban lefúrhatunk akár a rendelések szintjéig az adott időperiódusban.

5_3.jpg

A Coupa ezen kívül még egy valós idejű piaci összehasonlítást (benchmarking) is elérhetővé tesz, hiszen a Coupa felhasználók rendelési-beszerzési adatait anonim módon összegyűjti, és azokból elemzéseket ad vissza a felhasználók számára, akár iparág specifikusan is. Ez egy valós almát az almához összehasonlítás más vállalatokkal szemben. Ez nagyon értékes, hisz azonnal megtudhatjuk, hol kell még fejlődnünk folyamataink vagy a megtakarítások terén.

De van itt még készletmenedzsment, költségmenedzsment modul (pl.: utazási költségek rendszerben történő könnyű kezelésére és visszaigénylésére jó), beszállítói számlakezelési modul, szerződésmenedzsment modul és egy beszállító kiválasztást, stratégiai beszerzést támogató modul is.

Akiket még részletesebben is érdekel a rendszer, az nézze meg a demó videót és vegye fel a kapcsolatot a Streamline-al. Folytatjuk!

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás informatika rendszer cloud

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr446767541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.