3 dolog, amivel egy mai ERP tanácsadó már nem fog találkozni

Kicsivel több mint tíz évet foglalkoztam ERP rendszerek tanácsadásával és a kezdeti korszakhoz képest nagyon sokat fejlődött a technológia és az emberek digitális tudása is. Most, hogy lezártam egy időszakot az életemben visszaemlékeztem a "hőskorra" és eszembe jutott legalább három olyan dolog, amivel egy mai ERP (vagy egyéb informatikai) tanácsadó már biztosan nem fog találkozni.

1. DOS számlázóról áttérni egy WINDOWS ügyviteli/vállalatirányítási rendszerre

2002-ben még rengeteg vállalkozás használt DOS alapú számlázó rendszert. Számtalanszor előfordult, hogy a rendszerünk bevezetésekor a felhasználók először találkoztak Windows környezettel a számítógépükön. Ilyenkor nem kis feladatot jelentett, hogy a felhasználó egyáltalán az operációs rendszerben minimális szinten el tudjon boldogulni. Egyik legkedvesebb példám, hogy egy idősebb pénztáros hölgy monitorja mögül szedtem elő az egeret, aki hangos felkiáltással kérdezte, hogy "Az meg micsoda?". Kicsit lefagytam, hogy akkor ez egy hosszú oktatás lesz :). De azóta is példaként emlegetem azt a hölgyet, aki villámgyorsan elsajátított egy Windows alapú vállalatirányítási rendszert.

msdos.jpg

2. Távsegítség nélkül telefonon segítséget nyújtani

Emlékszem először LogMeIn-t 2006 körül használtam, akkor is magán céllal. Előtte ha egy ügyfél felhívott, hogy gondja van a rendszerünkkel, mert mondjuk nem tud kiállítani egy számlát, vagy elfelejtette, hogy hogyan kell szerződést készíteni a rendszerben, akkor telefonon navigáltam el. Nem tudtam rájelentkezni a gépére, nem tudta megosztani a képernyőjét. Minden tudás a fejemben volt, minden képernyőképet tudnom kellett fejből, hogy egy-egy kattintás után mi fog következni, csak így működött. Ma már ezen a téren is hatalmasat ugrottunk előre, ha egy ügyfélszolgálatos kollégát megkeres egy ügyfél, hogy segítségre szorul, az első lépés a képernyő megosztása. 

3. GPS nélkül elmenni egy ügyfélhez mondjuk Zalaegerszegre

Emlékszem én pályakezdő koromban még nem rendelkeztem nagy autóvezetési rutinnal, de többször előfordult, hogy rendszer bevezetés vagy oktatás miatt vidékre kellett utaznom az ügyfélhez. A gondot nem is az jelentette, hogy hogyan jutok el mondjuk Budapestről Zalaegerszegre, hanem az, hogy Zalaegerszegen belül hogyan fogom megtalálni az ügyfelet :). Térkép az alapfelszereltség volt az autóban, előtte talán még térképet se tudtam használni. Ma már ez sem gond, szinte minden autóban van már navigáció vagy ha nincs, akkor a telefonra pár perc alatt telepíthetünk egyet.

Ha még tudtok ilyeneket akkor küldjétek el kommentben!

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr527362172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása