Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Tervezzünk üzletet

2016.06.07. 10:09

Üzletet tervezni nem könnyű. Sokan úgy vágnak bele egy-egy új vállalkozásba vagy új termék fejlesztésbe, termék értékesítésbe, hogy nem mérik fel a jövőbeli költségeket és bevételeket. Én magam kevés olyan szakembert ismerek, aki jól tud üzleti tervet alkotni. Ha az interneten keresgélsz üzleti tervek után ott is inkább elméleti segítségeket kapsz, gyakorlati tanácsokat sokkal kevesebbet. Elindítok egy cikk sorozatot a témában, hogy valódi gyakorlati tanácsokhoz jusson mindenki, akit érdekel a téma, a mai részben a bevételek tervezéséről lesz szó.

business-plan_jpg-e1448413936977.jpg

Az elmúlt egy évben több üzleti tervet is készítettem és láttam is különböző üzleti terveket. Azt azért szögezzük le, hogy az üzleti tervezés mégiscsak a vágyaink, a feltételezéseink lepapírozása olyan módon, hogy azt minden érintett elhiggye, akiknek az üzleti terv szól (saját magunk, üzlettársak, bankok, befektetők, hivatalok, stb.). Nem könnyű feladat tehát, ezért is fontos, hogy amennyire csak lehet legyünk aprólékosak és támasszuk alá a feltételezéseinket. 

Egy üzleti tervet mindig az eredménykimutatás oldaláról célszerű megközelíteni, bevételek és költségek. Egyáltalán nem kell ragaszkodni a magyar számviteli törvény szerinti eredménykimutatáshoz, készíthetünk egyedi eredménykimutatást, ami sokkal jobban lefedi a jövőbeli vállalkozásunk tevékenységét. Két fő egységről beszélünk, bevételek és kiadások. Ahogy említettem legyünk aprólékosak, így tervezzünk meg mindent analitikusan - amit lehet. Kezdjük a bevételekkel, terméket szeretnénk eladni, vagy szolgáltatást értékesíteni. Tegyük fel magunknak a következő kérdéseket:

  • Milyen piacokon akarjuk a termékeinket/szolgáltatásainkat értékesíteni (soroljuk fel az országokat)?
  • Kiknek akarjuk a termékeinket/szolgáltatásainkat értékesíteni (ha egy speciális ügyfélkörnek, pl. nőknek, vagy 20-on éves fiataloknak, vagy állattenyésztőknek, esetleg üvegház tulajdonosoknak, akkor eleve megbecsülhető az elérhető vásárlók maximális száma)?
  • Adott időszakban mennyi terméket/szolgáltatást akarunk értékesíteni, milyen felfutással?
  • Milyen áron akarjuk értékesíteni a termékeket/szolgáltatásokat?
  • Az árazás egyszeri díjon alapul vagy folyamatos árbevételen (havi díj, negyedéves díj, éves díj)?

A kérdésekre adott válaszok alapján könnyen megtervezhető az árbevétel és nem hasra-ütés alapján kell bemondani egy összeget, amit egyáltalán nem tudunk alátámasztani.

download.jpeg

Az árazás egy kulcs kérdés, amit a végleges üzleti terv vagy alátámaszt vagy kiderül, hogyha csak ennyiért tudjuk eladni a terméket, akkor nem érdemes belevágni az üzletbe. Az árazás kialakításánál a következőkre figyeljünk:

  1. Van-e hasonló termék a piacon mint a miénk?
  2. A mi termékünk miben jobb vagy másabb a piacon lévő elérhető megoldásokhoz képest?
  3. Miért van szükség még egy olyan termékre, ami már megtalálható a piacon?
  4. Az eladási ár fedezni fogja a gyártási/előállítási költségeket (lényegében erre fog választ adni az üzleti terv)?

Nyissunk egy Excelt és egymás mellé írjuk fel az adott év összes hónapját, például 201601, 201602.... 201612. Alá a következő sorban írjuk fel az eladni kívánt darabszámokat alá pedig az eladási árat. Ebből a két adatból meghatározható az adott időszaki árbevétel.

Természetesen lehet szofisztikálni sokkal jobban főleg, hogyha mondjuk egy havi díjas szolgáltatásról beszélünk, akkor az adott havi árbevétel az addig a hónapig eladott összes szolgáltatás (összes darabszám) szorozva az adott időszaki egységárral. Az értékesítési darabszámoknál vegyük figyelembe az esetleges szezonalitást, amennyiben van ilyen a terméknél (pl. nyáron az esernyőkből kevesebb fogy). De figyeljünk arra is, hogy az üzleti terv tartalmazzon fejlődést, egyre többet akarunk eladni és ezt majd természetesen megemelt költségekkel fogjuk elérni (mert pl. több értékesítőt kell foglalkoztatni, több kollégát a gyártásban, többet kell költeni marketingre). Az üzleti terv pedig megmutatja majd, hogy a megnövekedett költségek által megnövelt értékesítési volumen megfelelő fedezetet, megfelelő nyereséget fog-e hozni vagy sem. A cikksorozat folyamán egy Üzleti terv mintát fogok folyamatosan készíteni az elmondottak alapján és a legvégén majd letölthetővé is teszem azt mindenki számára. Tehát első körben itt járunk, nagyon egyszerűen megterveztük az árbevételt:

screen_shot_2016-06-07_at_10_04_48.png

Folytatása következik. 

Szólj hozzá!

Címkék: startup értékesítés üzleti terv vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr548781490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.