Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Tervezzünk üzletet - közvetett költségek és a bérek

2016.06.27. 06:00

Folytassuk a már megkezdett üzleti tervünket, jöjjenek a közvetett költségek és a bérek és az egyéb tételek. Aki lemaradt volna az első vagy a második részről, az a linkekre kattintva elolvashatja őket. A közvetett költségek alatti részen soroljuk fel az összes olyan költség tényezőt, amelyet közvetlenül az értékesítésünkre, profit centrumunkra nem tudunk felosztani. Tipikusan ilyen költségek a központi költségek, mint könyvelés, bérszámfejtés, marketing jellegű költségek, jogász, bankköltség, utazás, kiállításokon való részvétel, személygépkocsik bérleti díja, üzemanyag, stb.

screen_shot_2016-06-23_at_12_32_04.png

Ha ezeket a tételeket is havi szinten megtervezzük akkor a táblázatunk egyre bővül is már azt is látjuk, hogy a közvetlen költségek levonása után mekkora fedezettel számolhatunk 1 éves működés távlatában. Ezek után foglalkozzunk a bérekkel, járulékokkal és az esetleges bónuszokkal. Én magam külön soron szoktam tervezni a bruttó béreket, a járulékokat és az esetleges bónuszokat.

Egymás alá szépen felírjuk a tervezett kollégák béreit, amennyiben pontosan meg lehet nevezni egy-egy funkció betöltőjét, akkor nyugodtan írjuk oda a nevét is. Év végével szoktam betervezni bónuszt is. Bónusz vagy jutalom esetén vannak kollégák (általában a menedzsment), akiknek kitűzött céljaik vannak és azok megléte esetén lehet kifizetni a bónuszt. A bónusz kitűzött célokat úgy célszerű megtervezni, hogy kb. 70%-ra mindig el lehessen érni azokat, így én a menedzsment esetén 2 havi bónusszal és 70%-os teljesítéssel számolok. A nem menedzsment tagok esetén pedig 1 havi fix összegű jutalommal. Az értékesítők bérét és bónuszát már megterveztük a közvetlen költségeknél.

screen_shot_2016-06-23_at_12_44_10.png

Látható, hogy az év első negyedévében veszteséges a vállalatunk majd szépen átfordul nyereséget termelővé. Ebből már most látszik, hogy a vállalatnak lesz tőkeigénye, tehát valamilyen finanszírozást kell bevonni. Vagy a tulajdonosok tesznek be saját pénzt, banki hitelt próbálnak szerezni vagy befektető partner után néznek. A cég likviditási igényét majd a mérleg tervezésekor fogjuk látni, amikor eljutunk oda.

Most még gyorsan az üzleti tervünk végére tegyük oda a pénzügyi és rendkívüli eredményeket (ezeket nem terveztem meg, mert egy induló vállalkozásnál ilyen nem igen van), az adót és az eredménykimutatásunk ezzel be is fejeződött. Így nézünk ki, még 20 millió Ft osztalékot is ki tudtunk venni :).

screen_shot_2016-06-23_at_12_55_58.png

Ez egy nagyon leegyszerűsített üzleti terv. Minden vállalkozásnak saját magának kell megterveznie a saját üzletét mind felépítésben, mind időbeli előrehaladásban. Az üzleti terv akkor jó, hogyha nem 1 évre, hanem legalább 2-3 évre előre készül, hogy már az üzlet megalapításakor lássuk, hogy közép távon fenntartható-e az üzleti modell vagy sem.

Legközelebb még megnézzük a mérleg tervezését is. Aki pedig a minta üzleti tervet le szeretné tölteni Excelben, az kattintson IDE.

Szólj hozzá!

Címkék: startup értékesítés üzleti terv vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr368834642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.