Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Kulcs-Soft

erp_blog_banner_003.png

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Prezume

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

ITIL összefoglaló

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Egy különleges, nyílt vállalatirányítási rendszer, a WinDirect

2017.03.23. 14:08

Az ERP rendszerek piaca meglehetősen telített, rengeteg szereplő van jelen ilyen-olyan szoftverekkel. Most egy olyan rendszerről lesz szó, ami még a sokat látott és sokat megélt ERP piacon is meglehetősen különleges technológiát jelent, ráadásul egy hazai fejlesztés.

commit_up_vectorgrafikus_jo2.jpgA Commit Kft. WinDirect vállalatirányítási rendszere rendelkezik mindazon jellemzőkkel, amelyek ma egy valamirevaló ERP rendszerhez kapcsolódnak. Vagyis a moduláris felépítés, a vállalati folyamatok összefüggéseinek ábrázolása, a széleskörű adat nyilvántartási lehetőségek, szűrési-keresési feltételek, az adatok exportálhatósága többféle formátumban, a kereskedelmi, áruforgalmi, termelési folyamatok, projektek tervezhetősége, a pénzügyi, főkönyvi és kontrollingos kimutatások, statisztikák, analizálható döntéstámogatási információk széles köre jellemzi a szoftvert.

screenlogo2.jpg

A kliens-szerver architektúra biztosítja, hogy a rendszer a távoli elérésre, távmunkára, interneten keresztüli munkavégzésre, felhő-szerű működésre is alkalmas legyen. Alatta pedig egy MSSQL adatbázis-kezelő dübörög, amely könnyen megbirkózik a méretes adatbázisokkal is. Azonban ami egészen izgalmassá teszi a WinDirect vállalatirányítási rendszert a piacon, az a különleges, nyílt technológia, amely szakít a legtöbb ismert rendszer „fekete-doboz”-szerű struktúrájával (ahol bekerül az adat, lesz belőle valamilyen output, de hogy a kettő között mi történik, azt valószínűleg senki sem tudja). A WinDirect esetében az üzleti szabályrendszer forráskód szinten odakerül az ügyfélhez is, így – szükség, akarat, kiképzett informatikai háttér megléte esetén – akár házon belül is lehetőség van megoldásokat, átalakításokat, tovább fejlesztéseket tenni a rendszerben, a menedzsment igényeinek megfelelően.

A legtöbb ERP rendszert jellemzi egyfajta rugalmasság, testreszabhatóság az egyszerűbb ügyviteli szoftverekhez képest, amely egy vállalat életében hosszú távon életbevágóan fontos. Hiszen változások biztosan lesznek (jogszabályok, a vállalati folyamatok tekintetében, a menedzsment igényei, ötletei alapján, fontos vevők/szállítók elvárásai alapján, stb.). Ekkor nagyon nem mindegy, hogy a már működő rendszerben ezek átvezetése milyen módon lehetséges, egyáltalán lehetséges-e, milyen technológiai módszertan tudja ezt biztosítani, valamint ki az, aki ezt meg tudja csinálni, mikorra és mennyiért? A szállítóhoz, fejlesztőhöz természetesen lehet fordulni, ám a WinDirect esetében arra is van lehetőség, hogy az ilyen jellegű teendőket akár házon belül is megvalósítsa az, aki a rendszer nyíltságát ki tudja használni, technológiai módszertanát ismeri és a rendelkezésre álló szerkesztő funkciókkal vagy az üzleti folyamatok script-jeiben megfelelő beavatkozásokat tud tenni. Ez a lehetőség a legtöbb ERP rendszer esetében nem adott, sőt kifejezetten ódzkodnak is tőle, hogy az ügyfél ilyen irányú megoldásokat maga is megtehessen. Nyilván van ennek anyagi oka is, de szervezésileg sem mindegy. A WinDirect esetében a fejlesztők ügyeltek arra, hogy az ilyen beavatkozások ne okozzanak kavarodást, erre technológiai megoldás született. Ezen kívül mindig rendelkezésre áll az éles rendszer mellett egy gyakorló rendszer is, ahol a különböző megvalósításokat, fejlesztéseket ki lehet próbálni, letesztelni, kalapálgatni, hogy már csak a kipróbáltan jól működő megoldást kelljen áthelyezni az éles rendszerbe.

A WinDirect rendszert elsősorban a termelő, kereskedő, szolgáltató, projekt alapon működő cégeknek ajánlja a fejlesztő cég, illetve könyvelő irodáknak, közműveknek is. A Commit Kft. kifejezetten büszke a termelésirányítási (Amandának nevezett) modulra, amely igen nagytudású, széleskörű lehetőségeket biztosít a feldolgozóipari, gyártó cégek számára. Érdemes ebben röviden elmélyedni. A termelésirányítás modul elvégzi a gyártással összefüggő anyagbeli és pénzügyi folyamatok adminisztrációját, valamit széleskörű elemzési és tervezési lehetőséget nyújt. Az időbeli ütemezések látványosan, egy időgrafikonon vannak megjelenítve, itt lehet tervezni és ütemezni az alábbi tényezőket:

  • Gyártási alapanyagigény és eszközök igénye, beszerzési határideje
  • Raktározott anyagok belső logisztikai műveletei
  • Szabad gyártási kapacitások
  • Termelőberendezések
  • Humán erőforrás, élőmunka-igény, szaktudásigény
  • Gyártóeszközök
  • Megrendelések teljesítési határideje

snap004.jpg

A WinDirect a gyártások alapján költségelemzésre, elő- és utókalkulációra is képes. Bármely naturális mutató göngyölt, vagy aktuális, vagy időszakra vetített értékeit a rendszer folyamatosan számolja. Ezekből közvetlenül tud költségértékeket is számolni, műveletre, gyártásra, vagy üzemre vetítve. Ezáltal az önköltség is mindig látható, kimutatható. Sőt, hogy az önköltség mindig aktuális legyen, különféle újraszámolási mechanizmusok is vannak, ami ismét csak egy fajsúlyos tudás a WinDirect rendszerben. Hiszen egy gyártás befejezése, sőt a késztermék értékesítése után is tudnak még jelentkezni ilyen-olyan, közvetett költségek (pl. egy beépült anyagra vonatkozó fuvarszámla vagy vám, stb.), amelyeket illene – akár utólagosan is – beleszámítani a gyártás önköltségébe. Ezt egyébként gyakorló pénzügyi igazgatóként magam is tapasztalom, hogy mennyire nehéz megfelelő rendszer nélkül kalkulálni.

snap008.jpg

Ezen kívül a rendszer biztosítja a nyomon követhetőséget, vagyis a késztermék-előállításnál a rendszer képes a sarzs/LOT-kezelésre. Bármikor elemezhető visszamenőlegesen is, hogy egy adott késztermék milyen beszerzésű alapanyagokból állt össze, mikor, kinek a felügyeletével készült. Bizonyos iparágakban jellemző, kardinális probléma, hogy egyes anyagokat, termékeket (pl. papír, fólia, stb.) többféle mennyiségi egységben is nyilván kellene tartani. A WinDirect-ben van erre megoldás, amit „multidimenziós mennyiségi egység” kezelésnek neveznek, és tetszőleges mennyiségi egységet, és azok közötti átváltást képes kezelni. A WinDirect-ben tehát megoldott, hogy például ajánlatot darabszámban adunk, de a beszállító raklapon és tekercsekben hozza az anyagot, a pénzügyi elszámolás kg-ban történik, a gyártásnál folyóméterben vagy négyzetméterben gondolkodunk és mindeközben ugyanazon anyagról van szó.

Rengetek funkció, modul van még, amelyekről érdemes lenne szót ejteni a WinDirect lehetőségei közül. Hiszen a vállalati folyamatok még sok területén tud integrált megoldást nyújtani. Figyelemre méltó a készletgazdálkodás és raktári logisztika kezelése, ahol akár a legapróbb részletekig lebontható a készletek kezelése, raktárhelyekkel, lejáratokkal, gyári számokkal (sorozatszámokkal), vonalkódos eszközökkel és terminálos PDA mobil eszközökkel, címke azonosítókkal, valamint fontos a készletszintekkel való jövőbeni tervezhetőség, a potenciális készlet, avagy a múlt tendenciái alapján, a fogyási statisztikák szerinti beszerzési javaslatai a rendszernek. A WinDirect kezeli a kereskedelmi, értékesítési, beszerzési folyamatokat, a CRM funkciókkal rengeteg ügyféladatot tudnak rögzíteni, valamint rendelkezésre áll egy naptáras eseménynapló is, amelyben eseményeket, teendőket, hozzájuk kapcsolódó csatolt fájlokat lehet rögzíteni, amelyről aztán az adott napon figyelmeztetést küld a rendszer az illetékesnek. De lehetőség van az e-business megoldásokat támogatására, mind a B2C, mind a B2B irányokban. Vagyis webes megrendelési felületek, EDI megoldás, webáruház integráció egyaránt a lehetőségek közé tartozik.

A projektmenedzsment is hangsúlyos elem, kifejezetten projektcégek (pl. építőipari projektek, kivitelezések) is használják a rendszert. A folyamatokban természetesen érintett a pénzügy, számlázás is, ahol a szokásos számlázási tennivalókat, bank- és pénztárkezelést, kompenzációt, előlegbekérőket kezelheti a WinDirect felhasználó. A kintlévőségek kezelése, fekete lista, szürke lista szintén benne van a rendszerben, a renitensekről figyelmeztető üzenet, vagy a felszólítás automatikus generálása is a lehetőségek közé tartozik. Fontos a több pénznem, a devizák kezelése, amelyeknek oda-vissza átváltása (illetve a könyvelési pénznemre minden esetben való konvertálása), árfolyam nyereségek-veszteségek figyelembe vételével ugyancsak kezelhető minden bizonylaton.

A rendszer a cash-flow elemzéseket és költségvetési terveket is támogatja, valamint az ÁFA bevallás is közvetlenül a WinDirect-ből kezdeményezhető. Mindez kiegészülve egy főkönyvi könyveléssel is, amelynek segítségével (a tipikus gazdasági események könyvelésének definiálásával) a kiállított bizonylatok automatikusan, online könyvelődhetnek.

De sokat lehetne értekezni a széleskörű kontrolling lehetőségekről, döntéstámogatásról is. A rendszerben minden bizonylaton, minden egyes adatra lehet szűrni, keresni, válogatni, rengeteg dinamikus kimutatás, grafikon, lista áll rendelkezésre, ilyenekből bármikor készíthetők újabbak. Sőt, még adatbányász és analízis modul is szerepel integráltan a WinDirect-ben, amelyekkel aztán tényleg csak a fantázia szab határt a magunk elé válogatandó információhalmaznak. Ma egy modern világban élő, a modern technológia kihívásait sikerrel abszolválni kívánó vállalkozásnak előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz egy integrált vállalatirányítási rendszer bevezetése. A WinDirect azt tudja, hogy nem csak a rugalmasság, fejleszthetőség a fontos szempont egy kiválasztáskor, hanem hogy mindezekkel szükség esetén házon belül is élni tudunk-e? A kérdés azért is aktuális, hiszen jelenleg (4 év után újra) van nyitott uniós pályázati konstrukció, kifejezetten a vállalatirányítási rendszer bevezetésére. A GINOP 3.2.2. „Vállalati komplex infokommunikációs és mobilfejlesztések, felhőalapú online üzleti szolgáltatások terjesztésének támogatása” pályázat segít abban, hogy Pest megyén kívül, 35-40%-os vissza nem térítendő támogatással tudja rászánni magát egy új rendszer bevezetésére az, akit eddig a saját forrás hiánya tartott vissza.

A WinDirect rendszer lehetőségeiről részletesebben a http://www.windirect.hu honlapon olvashattok.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer gyártás vállalat erp vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

http://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr712364051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.