Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Fluktuáció - első rész

2009.08.10. 10:23

Ennek a cikknek az lenne a célja, hogy tanácsokat adjak, és megosszam tapasztalataimat a téren, hogy hogyan lehet kezelni egy olyan szituációt, amikor egy tanácsadó, egy programozó (kulcsfontosságú munkatárs) elhagyja a cégünket. Az élet megy tovább, de néha ezt cégen belül és a partner cégeknél nem veszik észre, vagy nem akarják észrevenni.

Hogy miért megy el egy kulcsfontosságú munkatárs a cégtől, a cikk szempontjából most em lényeges, erre majd a cikksorozat harmadik részében térek ki.

Ami fontos, hogy hogyan előzzük meg azt, hogy egy munkatárs távozása alapjaiban rengesse meg az üzletvitelt, és hogyan tudunk felkészülni egy munkatárs távozására.

Felkészülés:

 

  • Először is minden írásos információ közös helyen legyen tárolva, alakítsunk ki közös dokumentációs tárházat
  • A projekteket közös mederbe kell terelni. Egy közös munkaterv alapján szükséges az egyes, egyedi projekteket vezetni. Alakítsunk ki "bevezetés módszertant".
  • A tanácsadók, konzulensek tudják helyettesíteni egymást.
  • A programozókra ugyanez igaz.
  • Nem szabad, hogy a tanácsadás személy központú legyen. Az ügyfél nem Giller Tamással áll kapcsolatban, hanem az adott céggel. Ha megszokja, hogy adott személy segít neki mindig mindenben, akkor nagyon hamar rászokik az adott munkatársra, és az adott munkatárs felmondása esetén teljesen kétségbe esik, mert nincs tisztában a többi tanácsadó tudásával, segítő készségével, hatékonyságával, pedig lehet, hogy jobb tanácsadók is vannak a cégen belül.
  • Egyedi szálakon futó fejlesztés nagyon veszélyes lehet. Ennek kerülése a cél. Egy alap rendszert 100 irányba fejlesztve 100 tanácsadóra van szükség, míg 1 irányba fejlesztve 100 céget is le lehet fedni 5-6 tanácsadóval (legalábbis lényegesen kevesebbel).

Mit tegyünk, ha a munkatárs beadta a felmondását?

Felmondási idő alatt:

  • A munkatárs munkáinak elemzése, értékelése szükséges, hogy kioszthatóak legyen új kolléga részére.
  • A munkatárs távozásáig bizonyára nem lehet új alkalmazottat felvenni, ezért először házon belül kell kiosztani a részfeladatokat (helyettesítés szerepe ilyenkor nagyon fontos).
  • Ügyfeleket értesíteni kell, de csak akkor, ha megvan a helyettesítés rendje.
  • A távázó munkatárssal célszerű megegyezni, hogyha felvették az új kollégát, akkor pár napra visszajön oktatásokat tartani (felmondási időből elengednek előre pár napot).

Azt kell észrevennünk, hogy egy munkatárs távozása jelentős összegű költségekbe kerül, ezért célszerű arra törekedni, hogy a munkatárs elégedett legyen a munkájával, és a fluktuációt alacsonyan tudjuk tartani.

Hamarosan folytatom...

 

Szólj hozzá!

Címkék: fluktuáció

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr911299859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.