Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Fluktuáció - második rész

2009.08.11. 10:46

Előző cikkemben a tanácsadó cégen belüli fluktuációról írtam. Most ugyanezt a témát szeretném érinteni, de a partner cégen belüli fluktuációval, és ennek a tanácsadó cégre gyakorolt hatásával fogok foglalkozni.

 

A partner cégnél beadja a felmondását a felhasználó, legtöbbször erről a tanácsadó cég nem vagy csak ritkán értesül. Pedig ez fontos információ a tanácsadó cégnek is.

 

Tételezzük fel, hogy a felhasználó „kulcsfelhasználó” volt, mi történik ilyenkor a partner cégnél:

-          A partner cég egy „értékes”, üzleti folyamatokat ismerő személyt elvesztett.

-          Fel kell venni egy új kollégát, akit ki kell oktatni az üzleti folyamatokra.

-          Az új felhasználót a rendszer (ERP) ismeretére is meg kell tanítani.

 

De mi történik a tanácsadó cég szempontjából:

-          Az egyik (vagy az egyetlen) kapcsolattartó személyt elvesztették (pótlása mindkét cég közös érdeke).

-          Új kolléga oktatása szükséges. (Erre gyakran a cégek nem szívesen költenek pénzt, ezért megpróbálják házon belül megoldani az oktatásokat, és ha senkinek nincs ideje az új kollégára, akkor marad a „telefonos segítségkérés” és hívja a tanácsadó céget. Ennek hatására a tanácsadó cégnél olyan személy (önhibáján kívül) foglalja a vonalat, akinek nagyon nehéz segíteni mivel semmilyen oktatáson nem vett részt, nagyon hiányos a tudása. Viszont vannak olyan sürgős, esetleg SOS problémák, amelyeket meg kellene oldani, és nagyobb prioritást élveznek, de nem tudják elérni a helpdesket. Ennek a következménye, hogy néhány ügyfél felháborodottan hívja fel a helpdesk központot, hogy hiába van telefonos segítség, mindig foglalt a vonal és senkit nem lehet elérni.)

-          Tehát probléma jelentkezett a tanácsadó cégnél, és közvetve probléma jelentkezett a tanácsadó cég többi ügyfelénél is.

 

Ezért nagyon fontos, hogyha egy ügyfélnél egy kolléga beadja a felmondását, vagy bármilyen ok miatt megszűnik a munkaviszonya, akkor a tanácsadó cég munkatársai is legyenek értesítve. És közösen meg tudják beszélni, hogy hogyan tudják pótolni a kiesett kollégát.

 

Javaslataim az új kolléga betanítására:

  • Mielőtt nekikezd bármilyen munkafolyamatnak a rendszerhez kapott használati útmutatót és ha van valamilyen teszt rendszer, akkor azt mindenképpen tanulmányozza át. (Részletes használati útmutató, folyamattervek, kisebb leiratok (Segítő kártyák), weboldalon elhelyezett e-learningek.)
  • Ezután, üljön le a kollégái mellé és figyelje őket, hogy hogyan és mit dolgoznak a rendszerben.
  • Ezután részt vehet egy „központi oktatáson”, amelyet a tanácsadó cég szervezhet bizonyos időközönként ügyfelei részére (általában jóval olcsóbb, mint a helyszíni oktatás).
  • És ezután kezdjen neki a munkának (fontos, hogy felügyelet alatt).
  • Ha ezután sem megy, akkor lehet tartani neki egy személyes „helyszíni oktatást”.
  • És csak ezután, jön az a lépés, hogy „bátran” telefonálhat egy helpdesk telefonszámra.

 

Ha a felhasználó nem volt kulcsfelhasználó, akkor némileg könnyebb a helyzet, de akkor is gondoskodni kell az oktatásáról. Látjuk, hogy pénzbe kerül egy „ERP rendszer használati tudással” rendelkező munkatárs elvesztése, ezért legyünk körültekintőek ilyen esetben és ne vegyük félvállról a dolgokat.

 

Szólj hozzá!

Címkék: fluktuáció

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr921302308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.