Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Fluktuáció - befejező rész

2009.08.12. 08:03

A cikksorozat első cikkében azt írtam, hogy miért megy el egy kulcsfontosságú munkatárs a cégtől, a cikk szempontjából most nem lényeges, erre majd a cikksorozat harmadik részében térek ki. Hát most megpróbálok kitérni:


Az első válasz általában az, hogy „nem fizettek meg” és jobb állást kerestem (azaz egy olyat, ahol többet fizetnek). Én nem hiszem, hogy feltétlenül ez vezet a munkahelyváltáshoz, de azt elismerem, hogy nagyon sok munkahelyen alul vannak fizetve a munkatársak.

 

Egy munkatárs távozásának alapvetően 2 módja van:

-          a felmondást a munkáltató kezdeményezi

-          a felmondást a munkavállaló kezdeményezi

 

Ha a felmondást a munkáltató kezdeményezi, az egy információ a munkavállalónak, mert valamiért nem voltak megelégedve a munkájával (önértékelést tarthat, hogy a jövőben min kell változtatnia egy hasonló munka megtartásához). De az ok lehet egyszerűen a munkahely megszűnése, vagy a munkáltató cég anyagi, iparági vagy egyéb feltételeiben bekövetkezett nagymértékű változás, amely nem teszi lehetővé a további alkalmazást. De lehetnek személyes okai is (személyes konfliktusok más munkatársakkal, ügyfelekkel, nem jön ki a főnökkel, stb.).

 

Ha a felmondást a munkavállaló kezdeményezi, az fontos információ a vezetőségnek és érdemes megvizsgálni, hogy melyek azok az okok, amelyek a munkavállaló távozásához vezettek (bár gyakran az okok rejtve maradnak), lássunk ilyen okokat:

  • munkavállaló alacsony bérezése (a cég nem magát, hanem a munkavállalót pozícionálta alul, és tudjuk, hogy egy cég esetén rossz, ha rosszul pozícionálja saját magát, kérem, a vezetőket ne tegyék ezt meg saját munkatársaikkal sem)
  • személyes konfliktusok házon belül (ezeket elég könnyű felderíteni, csak el kell beszélgetni minden munkavállalóval legalább havonta 10 percet és kiderülnek az ilyenek, és végére lehet járni, tisztázni a dolgokat, aki a humán erőre nem figyel, az ne lepődjön meg, ha sorra hagyják ott a munkavállalói és akár ugyanolyan feltételekkel elmennek máshoz dolgozni)
  • versenytársak elszipkázzák egymás embereit (erre lehet azt mondani, hogy nagyon etikátlan módszer, de meg kell vizsgálni, hogy a munkáltató megtett-e mindent ahhoz, hogy a munkavállaló ne is gondolkozzon ilyenen (Jól érzik a munkavállalók magukat a cégnél?), rossz hozzáállás, ha valaki azt mondja, hogy fele annyiért jön helyetted 2 másik)
  • családi okok (költözés, válás, stb. ide sorolandók a cégtől független okok)
  • elegem van (ezek a halmozott okok, amikor valakinek már semmi sem jó, és már mindenképpen menni akar, ilyen esetben nem hiszem, hogy marasztalni kell valakit, normális módon el kell engedni és kész)

 

Ezek csak néhány okok, de érdemes végig gondolni, hogy hogyan bánunk a munkatársainkkal, hogyan pozícionáljuk őket, milyen munka körülményeket biztosítunk nekik. Azt kérjük tőlük, hogy „építsenek” vagy „romboljanak”? Van-e jövőképe a cégnek, van-e értelme ott dolgozni, vagy jó lenne minél gyorsabban lelépni? A cikksorozatból kiderült, hogy nincsenek jó hatásai a fluktuációnak, ezért törekedjünk minimálisra csökkenteni azt.

 

Szólj hozzá!

Címkék: fluktuáció

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr841304427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.