Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Interfészek és ERP

2009.08.17. 11:18

Mik is azok az interfészek? Az interfész fogalom különböző szakmai körökben, különböző jelentéssel bír. Az informatikában általában két vagy több számítógépes eszköz (esetleg az azokat használó emberi erőforrás) kapcsolódási, érintkezési felülete. Miért van szükség interfészekre, miét van szükség két vagy több számítógép, számítógépes eszköz kapcsolatára? Erre egyértelmű válasz az információáramlás! Ha 2 eszköz nem tudna kapcsolódni, akkor az információ sosem áramolna.

 

Az emberi kommunikációban is jelen van mindig egy csatorna (interfész), attól függően, hogy az milyen kommunikáció:

-          telefonbeszélgetés (interfész => telefonhálózat)

-          e-mailen történő kommunikáció (interfész => internet)

-          személyes beszélgetés (interfész => a két fél közti légtér)

-          stb.

 

De vajon miért van szükség arra, hogy az ERP rendszerünk fogadjon vagy adjon üzeneteket (az információáramlás üzeneten alapszik, amelyet ha megfelelően hasznosít a fogadó fél, akkor átalakítja azt saját magának információvá)? Az ERP rendszer önállóan csak egy szigetként nem tudna működni, a rendszerbe bejut az információ adatbeviteli eszközökön keresztül. Tehát kijelenthetjük, hogy a perifériák is interfészek (billentyűzet, egér, vonalkód olvasó, adatgyűjtő), de nem csak a beviteli, hanem a kimeneti eszközök is azok. Ilyenkor fordított a kép, az ERP szolgáltat információkat nekünk nyomtatókon, képernyőn keresztül. Ezek az interfészek tipikus példái a gép és ember közötti kapcsolódási felületeknek.

 

Nézzünk meg olyan eseteket, amikor gép és gép közötti kapcsolódásokról beszélünk. Egy ERP rendszer esetén tipikus ilyen például egy alkatrész árfrissítés. Az alkatrész árakat nem manuálisan frissítik, hanem egy adatporton keresztül töltik fel, ilyenkor az adatport maga az interfész. Adatportokra még rengeteg példát lehet mondani főleg egy rendszer bevezetésekor, hiszen a legtöbb ügyviteli rendszert szállító cég vállalja, hogy a vevő és szállító törzset (partnertörzset), cikktörzset betölti a rendszerbe. Autókereskedelmi szoftver esetén tipikus ilyenek még a modelltörzs, színtörzs is. Általános ügyvitel esetén a vámtarifatörzs, számlatükör, stb.

 

De nagyon szép adatportokat lehet még írni a szakmai rendszer és a vállalatirányítási rendszer között, számlák, tranzakciók átadására. Készülhetnek grafikus interfészek is, ahol az ügyfél például egy weboldalra fel tudja tölteni az ERP-ből az adatokat. Egy autókereskedelmi szoftver esetén tipikus ilyen, amikor a gépjárműveket azok jellemzőivel egy internetes adatbázisba továbbítják bizonyos időközönként. Vagy az ügyfél a weboldalán a nagyobb vevőinek szállítóinak engedélyt ad egy ügyfélkapun keresztül, hogy lássák saját folyószámláikat, ilyen esetben is egy interfészre van szükség a két számítógépes felület között (ERP – internetes böngésző).

 

Az interfészeknek számtalan más hasznosítási formája létezik, és azok is használják őket, akik nem is tudják, hogy használják. Ezzel a cikkel azoknak szerettem volna segítséget nyújtani, akik használnak ügyviteli rendszert és úgy gondolják, hogy már sokszor hallották azt a szót, hogy interfész (főleg a tanácsadók és programozók beszélgetésiben) de nem tudják, hogy pontosan mit is takar ez a szó.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: interfész erp

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr421314610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.