Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Központi oktatás vs Helyszíni oktatás

2009.08.19. 11:16

Azt mindannyian tudjuk, hogy egy ERP bevezetésekor oktatásokat, tréningeket kell tartani a leendő felhasználóknak. Illetve azt is tudjuk, hogy a beveztés után is szükséges képezni a felhasználókat az új funkciókra, tehát az oktatások ideje sohasem jár le. Oktatni mindig kell. De vajon tudjuk-e, hogy mikor melyik oktatási formát válasszuk? Cikkemben a központi (nagy csoportos) és a helyszíni (kis csoportos) oktatásokat fogom elemezni, összehasonlítani.

 

Mielőtt részletezném az oktatási formákat le kell tisztázni azt is, hogy a jelenlegi ERP piacon különböző típusú rendszerek vannak, és a rendszer típusok szintén befolyásolják, hogy milyen oktatásokat kell tartani. Vannak ún. iparági megoldások, amikor a rendszert minden gond nélkül egy iparág összes vállalatára be lehet vezetni. De vannak olyan általános rendszerek is, amelyeket a legtöbb iparágba be lehet vezetni, de minden egyes iparágnál olyan szintű testreszabást kell végezni, amely miatt már súrolja az egyedi szoftver határát a dolog. És elég nehéz egy teljes iparágat megnyerni ilyen általános típusú rendszerekkel, ezért a végeredmény az lesz, hogy több cég fogja használni a rendszert, de mindegyik más iparágból kerül ki, így több tucat különböző (egyedi) rendszerrel állunk majd szemben.

 

És most a két típusú rendszerhez kapcsolódóan nézzük meg a két típusú oktatási formát!

 

  1. Iparági megoldások

Központi oktatás

 

Amennyiben egy iparági megoldást szállító cég vagyunk, úgy nagyon hasznosak lehetnek a központi oktatások, hiszen az ügyfelek ugyanazt a rendszert használják, és valószínűleg ugyanazokkal a problémákkal is kűzdenek, ezért bizonyos időnként (a bevezetés után) egy probléma megbeszélésére, egy új funkció bemutatására össze lehet hívni az ügyfeleket egy közös oktatásra. Nagyon hatékonynak tartom mert nem csak a tanácsadó cég adja bele a tudását, hanem az ügyfelek is tudnak egymás problémáiból tanulni, illetve megoszthatják egymás tapasztalatait is. Sőt egy nagyobb bevezetés előtt egy központi oktatóteremben be lehet mutatni az iparág vezetőinek a rendszert a bevezetés előtt.

 

Helyszíni oktatás

 

Helyszíni oktatást bármikor lehet tartani a bevezetés szakaszában és utána is. De fontos, hogy ilyen esetekben általában a felhasználók egy jóval kisebb csoportjával kell foglalkozni, ezek általában egy-két személy oktatását jelentik. Személyes tapasztalatom szerint több helyszíni oktatásra van szükség, mint központira, de a központi oktatások szerepe is nagy, és sok időt lehet velük megtakarítani.

 

 

  1. Általános rendszerek

Központi oktatás

 

Általános rendszereknél központi oktatásokról nem igen beszélhetünk, mivel egyszerre csak egy ügyfélről van szó, akit oktatni kell. Azokat a felhasználókat pedig nem érdemes berendelni a központba oktatás céljából, hanem a központnak kell kitelepülnie a helyszínre az oktatások elvégzése céljából.

 

Helyszíni oktatás

 

Ilyen rendszerek esetén tehát marad a helyszíni oktatás, amit kis és nagy csoportokban is el kell tudni végezni hatékonyan. Fontos a jó időbeosztás, hogy a felhasználókat ne zavarjuk a napi munka elvégzésében de mégis maradjon idő az oktatásokra is.

 

Összegzésül annyit akarok még mondani, hogy ahol lehet érdemes központi oktatásokat tartani a bevezető partner és az ügyfél érdekeit is szem előtt tartva.

 

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás tanácsadás

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr631321574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.