Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Egyedi ERP vs Standard ERP

2009.08.24. 10:14

Egyedi ERP rendszer vagy standard rendszer? Melyik a jobb? Melyiket érdemes megvenni? Ha már bevezettem, mit tehetek?

 

Sok ügyfél részéről felmerül a kérdés, hogy miért is jobb egy standard ERP rendszer, mint egy egyedileg fejlesztett, vagy miben más. Először is nagyon sokan, akik új ERP rendszert akarnak bevezetni nem gondolják végig a 2 megoldásnak (egyedi vagy standard) az általános előnyeit és hátrányait, és ami még súlyosabb, hogy nem gondolják végig, hogy ezek az előnyök és hátrányok hogyan befolyásolják majd az ő üzleti működésüket. Többször hallom ezeket a mondatokat, hogy az „előző rendszer ezt tudta” vagy, hogy „én azt hittem, ezt tudni fogja”. Bizonyára sokaknak ismerősek ezek a mondatok, és ilyenkor nem könnyű elmagyarázni az ügyfélnek, hogy miben is különbözik a standard rendszer az egyedi fejlesztéstől. Nézzünk meg néhány pontot, hogy miben is tér el a 2 megoldás egymástól:

 

Egyedi rendszer:

 

Olyan vállalatirányítási rendszer, amely egyedileg készül egy adott vállalkozás számára.

 

Előnyök:

-          minden tekintetben az adott ügyfélnek készült pontos megoldás

-          az ügyfél azt kapja, amit elvár


Hátrányok:

-          drága, de természetesen az ár / érték arányt célszerű megvizsgálni, mert a viszonylagos drágasága miatt még sokkal jobb lehet egy adott ügyfélnek, mint a standard

-          függőség a készítő cégtől

-          bíznia kell a készítő cégben, hogy mindent meg fognak tudni csinálni

 

Standard rendszer:

Olyan vállalatirányítási rendszer, amely nemzetközi vagy nemzeti standardok alapján készül, hogy azt be lehessen vezetni szinte bármilyen vállalkozásnál.

Előnyök:

-          több cég foglalkozik bevezetéssel, tanácsadással, ezért kisebb a függés bevezető cégtől, de amint bele kell nyúlni a rendszerbe, máris kialakul a függőség

-          viszonylagosan olcsó, de az ár / érték arányt itt is meg kell vizsgálni

-          referenciáknak utána lehet nézni, több ügyfél is (remélhetőleg) használja már a megoldást

-          kipróbált rendszer

 

Hátrányok:

-          az ügyfélnek nagyfokú alkalmazkodásra van szüksége

-          az ügyfél azt kapja, amit mások találtak ki

-          a döntéskor a rendszert ismernie kell az ügyfélnek, (ha nem fordít kellő figyelmet arra, hogy mit is tud a standard, akkor később még meglepetések érhetik)

 

Természetesen tőlem sokkal okosabb emberek még sokkal több szempontot is össze tudnának szedni, én csak érintőlegesen érintettem az eltéréseket, de általánosan elmondható, hogy ezeknek a szempontoknak a nem kellő megvizsgálása vezet el olyan rendszerekhez, ahol az ügyfél nem tudja kinyerni azokat az adatokat, amelyeket szeretne. Ilyenkor mit lehet tenni?

 

Az egyedi fejlesztéssel nehezebb az ügy, mert ott addig kell fejleszteni, „stoppolni” a rendszert, amíg minden lyukat be nem tömnek. Egy standard rendszer esetében, ha az ügyfél nem elégedett azzal, amit számára „mások kitaláltak”, akkor a standard rendszer tovább fejleszthető és így már súrolni fogja az „egyedi fejlesztés” határát. A kérdés örökké nyitva lesz, egyedi vagy standard ERP?

 

-->

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer erp

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr401334278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.