Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Mennyit ér a munkánk?

2009.08.27. 17:04

Többször elgondolkoztam, hogy mi az amiben egy informatikai szoftvereket fejlesztő cég és az ügyfél sohasem értenek egyet. A válasz egyértelmű: a PÉNZ. Vagyis, hogy egy szolgáltatás mennyit ér az ügyfélnek és mennyibe kerül a fejlesztő cégnek. A két vállalat által megadott összeg természetesen sosem fedi egymást. De ez már örökre így is fog maradni valószínűleg, mivel senki sem szeret fizetni, mindenki ingyen szeretne mindent.

 

De vajon hova vezet ez a hozzáállás? Ha Ön egy olyan céget vezet, amelynek teljesen új informatikai szemléletre van szüksége, akkor ne gondolja, hogy egy kezdeti befektetés után a fejlesztő cég mindent „bratyizásból” meg fog Önnek csinálni. Minden szolgáltatásnak ára van. Gondolom Ön sem adja a szolgáltatásait, termékeit ingyen egyetlen ügyfelének sem (még az ismerősöktől is elkéri az anyagárat). Akkor miért gondolja, hogy az Ön informatikai partnerei nem ugyanezt várják el Öntől?

 

Az én meglátásom szerint ez a probléma a kis vállalatoknál ott kezdődött, hogy kezdetben informatikusként egy „családi barátot” alkalmaztak, aki a főállása mellett hobbiból ellátta a tanácsadási, támogatási, beszerzési (itt az informatikai eszközök beszerzésére gondolok) feladatokat, amelyért kért valamilyen összeget (de ez az összeg közel sem volt annyi, mint amennyit az általa nyújtott szolgáltatás ért a piacon). Ehhez a jóléthez viszont könnyű hozzászokni, és amikor a kisvállalatból középvállalat lesz és teljes infrastruktúra váltásra van szükség, akkor az árak hirtelen rémisztővé válnak, de ez nem azért van, mert a szolgáltatás drága, hanem azért, mert az eddigi szolgáltatás árát nem valós összegért kapta meg a cég. Ilyenkor természetesen a vállalat továbbra is ragaszkodna ehhez a kialakult (rossz) módszerhez és szeretné, ha az új informatikai partner is néha-néha (gyakran) csak úgy szivességből elvégezne néhány olyan munkát, amely nem is szerződött feladata. Belátom, hogy bizonyos esetben ezt meg lehet tenni, de a fejlesztő cégeknek is szükséges „nevelni” az ügyfeleiket, hogy megfelelő üzleti kultúrát tudjanak kialakítani a piacon.

 

Másfelől a fejlesztő cégekenk is oda kell figyelniük, hogy azért vannak ésszerű határok. Én mindig a kompromisszum híve vagyok. Ha olyan fejlesztésről van szó, amely „elvárható” egy informatikai rendszertől, akkor akár a fejlesztő cég saját költségén is elvégezheti a fejlesztést, hiszen ettől sokkal jobb lesz a termék (eladhatóbb), és a termékfejlesztés igenis érdeke a fejlesztő cégnek is. De sajnos sok fejlesztő cég a termékfejlesztési költséget nem akarja kifizetni, hanem inkább kifizetteti az ügyfelekkel.

 

Az élet egy olyan játékautomata, amely csak pénzzel működik, ezért ingyen munka sohasem lesz, valaki mindig megfizeti az árat. Ha pedig szolgáltatásról van szó, akkor a mennyibe kerül és mennyit ér sosem fedi egymást, ezért bizonyos esetekben kérem kössenek KOMPROMISSZUMOT egymással!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: fejlesztés tanácsadó érdekek

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr121342329

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.