Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Készletbetöltés egy új rendszer indításakor

2009.08.31. 08:22

Ebben a cikkemben azokat az érveket és ellenérveket próbálom összeszedni, amelyek egy új vállalatirányítási rendszer indításakor a készletbetöltés mellett és ellen szólnak. Szükséges-e a készletek (jármű, alkatrész, egyéb cikkek) interfészen (erről lásd korábbi cikkemet Interfészek és ERP címmel) keresztüli betöltése, vagy az adatok bevitelét hagyjuk a felhasználókra, akik majd manuálisan (kézzel) feltöltik azokat?

Egy klasszikus kereskedelmi rendszer indításakor létezik valamilyen törzsadat, általában egy cikktörzs. Ahhoz, hogy a rendszerrel lehessen majd dolgozni szükséges a cikktörzsnek szerepelnie a rendszerben, de nem csak a cikktörzsnek, hanem a cikkekhez tartozó készleteknek is. Arról nem akarok most beszélni, hogy egy több 10.000. sorból álló cikktörzset nem hatékony kézzel betölteni a rendszerbe, de a készlet betöltése már komoly aggályokat vet fel. A készlet egy adott pillanatra vonatkozik csak, és amíg egy készlet rekord betöltődik az új rendszerbe, addig a régi rendszerben változások történhetnek (ezeket papírozni kell) és a változásokat az adatbetöltés után az új rendszeren is át kell vezetni. Ezen okból egy ERP bevezetésekor 2 irányba dőlhet el ez a dolog:

  1. A készletet egy interfészen keresztül a szállító cég betölti a rendszerbe

Ha ez a megoldás születik, akkor az adatbetöltés előtt pontosan meg kell tudni mondani, hogy a régi rendszerből milyen módon lehet az abban lévő készletet kiexportálni. Erről egy próbafájlt kell küldeni a szállító cégnek, aki a próbafájl alapján meg tudja mondani, hogy az abban lévő adatok elégségesek-e a beemeléshez vagy nem. Amennyiben nem, úgy további adatokat kell bekérni az ügyféltől, vagy a 2-es pont lép érvénybe. Amennyiben a próbafájl alapján megoldható a készlet átemelése, úgy meg kell még vizsgálni, hogy a régi rendszerben a gépi készlet mennyire áll összhangban a valós készlettel. Amennyiben nincs összhangban, úgy automatikusan a 2-es pont lép életbe. Amennyiben az adatok a valóságnak megfelelnek, úgy az indulás előtti napon, napokban (általában az indulás előtti hétvégén) ki kell exportálni a teljes készlet állományt a régi rendszerből és importálni kell az új rendszerbe. Sajnos tapasztalataim alapján senki nem szeret hétvégén dolgozni, ezért ez még nagyon kevés bevezetésnél valósult meg így. Ehelyett az indulás első napján (általában délelőtt) történtek meg ezek a dolgok, és még a betöltés alatt a régi rendszer volt használatban, betöltés után pedig a készlet manuálisan került módosításra az aznap délelőtt értékesített készlet mennyiségekkel az új rendszerben.

  1. A készletet manuálisan kell rögzíteni egy leltározással

Bevallom én általában ezt a módszert preferálom, mivel így biztos, hogy pontos készlet mennyiség kerül be a rendszerbe. Az 1-es pontban leírt módszernél a következő dolgok is megtörténhetnek:

  • A felhasználó értékesítéskor nem találja a készletet, majd a rendszert kezdi szidni, hogy nem tudta átvenni az adatokat, aztán nyomozás után kiderül, hogy az export fájlban sem volt már benne az adott rekord. Ilyenkor általában 1 hónap után leltározni fognak, de már az új rendszerben.

De maradjunk a 2-es pontnál. Egy kézi betöltésnél nagy valószínűséggel hétvégi munkára lehet számítani, hiszen egy leltározás nem fél napig tart, főleg egy elég nagy volumenű raktárkészletnél. Ilyenkor a legtöbb ügyfél úgy gondolja, hogy mindent megpróbál leprogramoztatni a szállító céggel, de ennek az árát nem akarja kifizetni, gondolok itt magára a készlet betöltésre. Én mindig felhívom az ügyfelek figyelmét, hogy egy diákmunkás órabére jóval kevesebb, mint egy programozóé. És diákmunkában lehet szerződtetni adatrögzítőket, akik jóval olcsóbban megcsinálnak egy hétvégi leltárt (legalábbis a leltárnak az adminisztrációs munkáját), mintha a programozónak kell a 2 rendszer közti adatátvitelt megvalósítania, főleg úgy, hogy a 2 rendszer teljesen eltérő elven működik. Tehát azért mert új rendszerünk lesz, ne akarjunk mindent a programozókkal megoldatni, főleg ha van jóval olcsóbb megoldás. Legyünk ésszerűek, erre bíztatok minden cégvezetőt és ERP szállító céget.

 

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer telepítés készlet

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr271349980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.