Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Béreljünk vagy vásároljunk?

2009.09.02. 08:14

Ebben a posztban nézzük meg, hogy az ERP/CRM szolgáltatók milyen fizetési konstrukciókat ajánlanak az ügyfeleiknek és ezeknek milyen előnyei és hátrányai vannak.

 

Azt általánosságban leszögezhetjük, hogy különböző cégeknek különböző liszenszelési feltételei vannak, ezért a szerződés megkötése előtt ezekről mindig tájékozódjunk. A leggyakoribb és legáltalánosabban elfogadott liszensz fajta az ún. konkurens (vagy más néven kurrens) fajta. Ennek 2 fajtája létezik (tudomásom szerint):

  • kurrens gépek számát figyeli a liszensz
  • kurrens felhasználók számát figyeli a liszensz

A kurrens liszenszelés azt jelenti, hogy egyszerre hány személy vagy gép használhatja az adott rendszert egyidejűleg. Ha például 5 kurens liszenszel rendelkezünk, akkor az azt jelenti, hogy akár 100 gépre is lehet telepíteni a programot, és akár 100 különböző felhasználónak lehet egyedi felhasználó neve és jelszava a rendszerhez, de egyszerre csak 5-en tudják használni a rendszert (a 6. szál belépésekor elutasítja azt):

  • kurrens gépek száma esetén azt figyeli a rendszer, hogy hány különböző IP című gépről indították el a programot
  • kurrens felhasználó szám esetén azt figyeli a rendszer, hogy hány különböző felhasználó indította el a programot (mivel a felhasználók ebben az esetben könnyen tudnak trükközni azzal, hogy mindenki ugyanazt a felhasználónevet használja, így ezt kevesen alkalmazzák)

 

Egyéb licenszelési fajták például, amikor egy szoftvergyártó az élő felhasználók számát figyeli a rendszerben (azaz, hogy hány személy rendelkezik felhasználó névvel és jelszóval) vagy a telepített kliensek számát. Ezek a mai ERP piacon már kevésbé jellemzőek.

 

A liszenszelési feltétel megismerése azért fontos, mert a szállító cégek ezekhez kötik a fizetési követeléseiket. Azaz a díjak általában a liszenszek számától függenek.

 

Vásárlás

 

A legtöbb mai ERP/CRM terméket meg lehet vásárolni. Vásárlás esetén fontos tudni, hogy az adott termék a tulajdonunkba kerül abban a formában, ahogyan azt megvásároltuk. Egy komoly ERP/CRM rendszer vásárlása ma már egy komoly beruházásnak mondható, hiszen itt a néhány milliós tételtől határ egészen a csillagos ég. Tehát máris van egy igen nagy hátránya az, hogy egyszerre nagy összegű pénzösszegtől kell megszabadulnunk (azt hiszem ezt senki sem szereti). Vásárlás esetén általában semmilyen további fejlesztésre nem vagyunk jogosultak (legalábbis nem ingyen), ez már egy második hátránya a dolognak. Ha viszont megvásároltuk a terméket, jogosultak vagyunk a termék fejlesztésével szinte bárkit megbízni (aki ért hozzá) – itt az első előnye. Tehát egy esetlegese plusz funkció beépítése esetén eldönthetjük, hogy ha több piaci szereplő van a piacon, melyik céggel végeztetjük el a szükséges módosításokat. Természetesen minden ilyen egyedi módosításnak van valamilyen díja. Vásárlás esetén nincs megkötve a kezünk, bármikor abbahagyhatjuk a rendszer használatát, újabb előny.

 

Bérlet

 

Most nézzük meg mi a helyzet a bérleti konsturkció esetén. Ezek a konstrukciók nem járnak semmilyen nagy beruházással, hiszen egy megállapított havi díjat kell fizetnünk rendszeresen. Viszont bérlet esetén általában kikötnek minimális hűségidőt, ameddig kötelező a rendszert használni és a havidíjakat fizetni (általában 1-2 év). A havidíjba általában belekalkulálnak minimális fejlesztési kapacitást is, amelynek fejében kérhetünk a fejlesztő cégtől minimális változtatásokat. Bérleti díj esetén általában mindig a legfrisebb rendszert használhatjuk, mivel a havidíj megfizetése esetén jogosultak vagyunk frissítésekre is.

 

Láthatjuk tehát, hogy mind a vásárlásnak, mind a bérleti konstrukciónak vannak előnyei és hátrányai is, ezért mindig úgy válasszunk, hogy az számunkra a legmegfelelőbb legyen.

 

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás crm bérlet erp érdekek vállalatirányítás liszensz

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr211354664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.