Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Személyes tanácsadás vs Vállalati tanácsadás

2009.09.03. 09:35

Nagyon érdekes, hogy bizonyos tanácsadási munkáknál, és ilyen az ERP tanácsadás területe is, hiába akarja a tanácsadó cég, hogy az ügyfelek a céget lássák, mint tanácsadó partnert ne pedig XY tanácsadót, előbb utóbb sajnos kialakul ez a (meglátásom szerint) rossz üzleti kapcsolattartás. Ebben a cikkemben a kétféle tanácsadói pozíciót szeretném elemezni, összehasonlítani, amelyek a személyes tanácsadás és a vállalati tanácsadás.

Nézzük először, hogy mi is az a személyes tanácsadás. A személyes tanácsadás az, amikor egy ügyfél egy adott cég, adott tanácsadójával van kapcsolatban. Ilyenkor minden egyes új ügyfél egy konkrét tanácsadóhoz kerül, és csak az adott tanácsadó foglalkozhat az adott ügyféllel. Ilyenkor az ügyfél jogosan azt érzi, hogy nem is XY Kft.-vel van kapcsolatban, hanem XY tanácsadó személlyel. Ilyen esetekben nagyon nehéz kezelni egy betegséget, egy szabadságot, hiszen az adott ügyfélhez senki más nem ért az adott tanácsadón kívül, így nagyon nehéz megoldani a helyettesítését is. Még súlyosabb lehet a helyzet akkor, ha az adott tanácsadónak megszűnik a munkaviszonya XY Kft.-vel (hogy a példánál maradjunk). Mi történik ilyen esetben? A tanácsadó átszerződik egy másik céghez, és gondolom Önök is láttak már olyat, hogy ilyenkor a tanácsadó viszi az ügyfeleket is magával, hiszen eddig is együtt dolgoztak, miért ne tehetnék ezt meg egy más szakmai háttérrel a tanácsadó háta mögött? Ez nem kitaláció, ezek valós megtörtént esetek. De olyan is történhet, hogy az adott tanácsadó megszűnik alkalmazottnak lenni, és ellátja a korábbi cégek tanácsadását, de már saját szakállára, saját jövedelmeszerzés céljából, kizárva belőle a tanácsadó céget. Én igazából egyetlen olyan pozitívumot se tudok felmutatni a személyes tanácsadás mellett, ami miatt megérné ezt a módszert alkalmazni hosszú távon a tanácsadó személyt alkalmazó cég szempontjából. A tanácsadó személy szempontjából természetesen ez nagyon kényelmes, és nagyon jó.

 

Most nézzük meg a másik módszert a vállalati tanácsadást. A vállalati tanácsadás bizonyos szinten hasonló, de a tanácsadó cég összes tanácsadója el tudja látni bármely szerződött partner igényeit. Tehát könnyen megoldhatóak a helyettesítések, munkaviszony megszűnése esetén is folytatódhat a munka, amíg az új kolléga betanul, és az ügyfél akárkihez fordul, mindig megtalálja a választ. Természetesen egy idő után bizonyos ügyfelek „rászokhatnak” bizonyos tanácsadókra, mert az emberek különbözőek és természetesen nem lehet mindenki mindenkinek szimpatikus. De ezt is ki lehet cselezni, mégpedig úgy, hogy egy központi telefonszámot és központi e-mail címet kell az ügyfeleknek kiadni, nem pedig a tanácsadók személyes elérhetőségeit. Így a központi e-mail címre érkező kérést, bármelyik éppen ügyeletben lévő tanácsadó feldolgozhatja, és a telefont is mindig más és más tanácsadó veszi fel (ügyeleti rendnek megfelelően).

 

Láthatjuk, hogy a vállalati tanácsadás mind az ügyfél, mind a tanácsadó cég számára sokkal hatékonyabb. Viszont „egyedi” szoftverkészítés esetén nehezebben alkalmazható, ilyen esetekben szokták használni a személyes tanácsadást.

 

Sokszor bizonyos általános szoftverek egyedi testreszabásánál is a személyes tanácsadás mellett döntenek, mert azt mondják, hogy minden egyes bevezetésnél „egyedi” igényeik vannak az ügyfelekenk. Ezek igazak minden szoftverre szerintem, de nem mindegy, hogy az alap szoftverből csinálunk 20-30 esetleg 100 db egyedi szoftvert, vagy az alap szoftverünket egy irányba kezdjük fejleszteni és legfeljebb alapkarbantartókban ki-be lehet kapcsolni funkciókat, esetleg eltérő módon futtatni funkciókat.

 

Tehát összességében én úgy látom, hogy hosszú távon csak a „vállalati tanácsadás” éri meg a mindkét fél számára.

 

Ebben a cikkemben azon tanácsadói munkáról írtam, amely egy ügyfél szoftver használatának gondjaival foglalkozik, nem pedig a klasszikus ügyféllátogató munkáról, amikor teljesen más minőségben látogatja meg a tanácsadó a partner céget, ilyenkor természetesen én is azt mondom, hogy mindig ugyanaz a tanácsadó menjek ki az ügyfélhez és beszélgessen vele, ebédeljen vele :).

 

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás support vállalat tanácsadó

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr671356955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.