Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Öntsünk tiszta vizet a pohárba

2009.09.06. 18:39

Mostanában több barátom, ismerősöm is ellátogatott erre az oldalra, de azt a visszajelzést kaptam, hogy minden harmadik szavamat értik csak :). Ezért ezt a cikket az ő kedvükért írom. Tegyük helyére a dolgokat.

 

A legtöbb (szerintem mindegyik) hazai és külföldi vállalkozás (kis-közép-nagy) egyaránt használ valamilyen számítógépes programot, programokat. Ezek a számítógépes programok (szoftverek) lehetnek a legkülönfélébbek:

-          számlázó program

-          készletnyilvántartó program

-          könyvelő program

-          alkatrész rendelő program

-          stb.

 

Bizonyos idő után kialakult az az igény a vállalkozások vezetőiben, döntéshozóiban, hogy ne kelljen a cégen belül több számítógépes szoftvert használni a vállalkozás céljaira, hanem minél kevesebbet, lehetőleg csak egyet. Miért alakulhatott ki ez az igény? Vizsgáljuk meg, hogy hány darab munkafázisból áll több rendszer használata esetén egy alkatrész beszerzés és a hozzá kapcsolódó értékesítés.

 

Munkafázisok:

  1. Raktáros kolléga bevételezi az alkatrészt a készletnyilvántartó rendszerbe.
  2. Könyvelő kolléga az alkatrész bejövő számlát könyveli a könyvelő programba.
  3. Pénzügyes kolléga kifizeti a pénztárból az alkatrész árát a pénztár program (kassza) segítségével.
  4. Értékesítéskor az értékesítő készít egy kimenő számlát az eladásról a számlázó program segítségével.
  5. A raktáros kolléga kiadja az alkatrészt és a kiadást rögzíti a készletnyilvántartó rendszerbe.
  6. A könyvelő kolléga könyveli a számlát a könyvelő rendszerben.
  7. A pénzügyes kolléga elveszi az ellenértéket és nyugtát állít ki a pénztár program (kassza) segítségével.

 

Tehát láthatjuk, hogy 7 munkafázisból áll az ügylet (nagyon leegyszerűsítve), 4 munkatárs különböző munkafázisait kellett összehangolni és 4 különálló számítógépes programot is használtak. Ez egy nem hatékony működés, sok a hibalehetőség, több helyen is rögzítik ugyanazokat az adatokat és ráadásul lassú is.

 

Ezért a vállalkozások törekednek arra, hogy olyan számítógépes rendszert (már ne hívjuk programnak) használjanak, amely ezt az egészet képes lekezelni és az adatokat 1 helyen rögzítsék, ne legyenek duplikált információk és gyors is legyen. Ezért kialakultak a vállalatirányítási rendszerek, azaz ERP rendszerek. Erről részletesen a Mi is az az ERP és CRM cikkemben olvashattok.

 

Ha van egy vállalatirányítási rendszerünk, akkor ahhoz legalább 2 munkacsoportra van szükség:

  1. Fejlesztők, programozók, akik elkészítik a rendszert (ők írják a programkódokat, fejlesztik, frissítik a rendszert). Ez a csoport nem áll közvetlenül kapcsolatban a programot használó személyekkel, mert az nagyon lelassítaná a munkájukat, illetve nem is biztos, hogy egy programot használó személy, mindig pontos információkkal rendelkezik akár a törvényi változásokról. Ezért a fejlesztők és a végfelhasználók közé kell egy szűrő, ők a tanácsadók más néven konzulensek.
  2. Tanácsadók, konzulensek, akik a rendszert oktatják a felhasználóknak. Ezek a személyek nem feltétlenül informatikai végzettségűek (általában pénzügy, kereskedelem, logisztika vagy éppen gyártás). Egyszerűsítik a kommunikációt a fejlesztők és a végfelhasználók között. Én is egy ilyen tanácsadó vagyok.

 

Ennek a blognak pedig az a célja, hogy segítséget nyújtsak az eddigi tapasztalataim alapján:

  • vállalkozások döntéshozóinak, akik éppen azon gondolkodnak, hogy vállalatirányítási rendszert akarnak bevezetni, vagy már használnak, de nincsenek megelégedve a jelenlegi rendszerükkel,
  • olyan fiatal pályakezdőknek, akik hasonló területen szeretnének dolgozni,
  • mindazoknak, akiket érdekel a téma.

 

Illetve szól azon szakember kollégáknak, akik szívesen segítenék ezt a munkát értékes hozzászólásaikkal. Jó olvasást mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás informatika fejlesztés rendszer tanácsadó erp vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr31364183

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.