Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Etikai kérdés

2009.09.10. 19:07

Kedves Cégvezetők, Döntéshozók!

 

A Fluktuáció - befejező rész cikkemben említettem egy olyan indokot arra, hogy a munkatársaink miért hagyják el a cégünket, hogy a

 

  • versenytársak elszipkázzák egymás embereit (erre lehet azt mondani, hogy nagyon etikátlan módszer, de meg kell vizsgálni, hogy a munkáltató megtett-e mindent ahhoz, hogy a munkavállaló ne is gondolkozzon ilyenen (Jól érzik a munkavállalók magukat a cégnél?), rossz hozzáállás, ha valaki azt mondja, hogy fele annyiért jön helyetted 2 másik).

 

A fent említett cikkem elsősorban ERP tanácsadó cégekre vonatkozott és a jelenlegi írás is rájuk vonatkozik elsősorban. A piacon ma 2 lehetséges módszerrel lehet munkatársakat szerezni, vagy olyan kollégát keresünk, akit nem kell átképezni mert jelenleg is hasonló munkakörben dolgozik, vagy át kell képezni.

 

Átképzés, kiképzés

Amennyiben azt választjuk, hogy átképezünk valakit, vagy kiképezünk valakit, akkor viszonylag egyszerű dolgunk van, mivel akár egy pályakezdőt, akár egy minimális szakmai tapasztalattal rendelkező munkatársat alkalmazunk, a saját izlésünk szerint tudjuk formálni és képezni. A felvételéhez pedig elég megfelelni a minimális elvárásainknak. Szerintem ez a leghatékonyabb megoldás, ha az a cél, hogy legyen egy profi, megbízható emberünk. Tehát pénzt és időt kell fektetni a munkavállalóba, hogy meghozza a gyümölcsét. Szerintem rossz felfogás üzleti téren is az, hogy előbb aratunk, aztán vetünk, előbb jöjjön a „nagy lóvé” aztán majd beruházok, és bővítek. Ugyanez igaz a munkavállalók képzése, kiválasztása esetén is, ha magunk választjuk ki, és anyagilag is befektetünk egy új kollégába (függetlenül, hogy 100%-ban még nem tudjuk igénybe venni a munkáját, mert még nem ért hozzá) akkor idővel meghozza a gyümölcsét.

 

Átképzés nélkül

Amennyiben nincs időnk kiképzeni, átképzeni valakit, úgy jön a drasztikusabb megoldás. A piacon felkutatni a hasonló munkakörben dolgozó szakembereket és magasabb árat ígérni a szolgáltatásukért. Ilyenkor viszont a kollégának a mi maximális elvárásainknak kell megfelelnie. Továbbá a „megtámadott” kolléga saját lelkiismeretével is bírkózik egyet, hogy akkor „eladja-e” magát magasabb jövedelemért, vagy maradjon a jelenlegi cégénél, ahol kiképezték. Illetve ha már a jelenlegi cégéhez is úgy ment, hogy valaki „rálicitált”, akkor ne lepődjünk meg, hogy hamarosan tőlünk is tovább megy, mert valaki még tőlünk is többet ígér. A licitáló cégnek különösebben nincsenek ez ügyben lelkiismereti problémái (tapasztalataim szerint), ez manapság természetes. Nagyobb multiknál volt erre egymás között kölcsönös megállapodás, hogy egymás embereit nem csábítják el, de ezek a falak is nagyon hamar ledőlnek, mivel a munkavállalót nem lehet megakadályozni a szabad munkavállalásban. De arról igenis tehetnek a cégek, hogy némely munkavállaló egy idő után csak egy „húsdarabnak” érzi magát a humán erőforrások piacán.

 

Tehát akkor etikátlan egymás embereit elcsábítani vagy nem? Ha csak ilyen szűklátókörűen elemezném a dolgot, akkor egyértelmű lenne a válasz, igen. De azért vannak olyan esetek, amikor nem az hajtja a cégeket, hogy feltétlenül valaki más kollégáját elcsábítsák, hanem valóban szükségük van megbízható, pontos, és szaktudással rendelkező kollégára és nincs más lehetősége. Esetleg már maga a szaktudással rendelkező munkavállaló keres új lehetőséget (ennek okairól szól a már említett cikk: Fluktuáció - befejező rész). Összeségében szerintem ez egy olyan téma, amiről még lehetne beszélgetni, oda-vissza. Mindenesetre én magam nem szeretem az olyan megkereséseket, amelyek eleve úgy kezdődnek, hogy „mi az Önök cégének a versenytársai vagyunk, és szeretnénk Önnel együtt dolgozni (természetesen magasabb jövedelemért cserébe)” – én eleve elküldöm az ilyeneket, és az évek során volt erre példa, sajnos több is.

 

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer vállalat tanácsadó fluktuáció érdekek

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr111373562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.