Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Vállalatirányítási rendszer értékesítése

2009.09.18. 16:36

A kollégáim segítségével végeztünk egy kis elemzést, mégpedig arról, hogy mennyire könnyű vagy nehéz eladni egy ERP rendszert a piacon. A feladatba bevont kollégák egyike sem volt szakavatott értékesítő, tehát a mi vizsgálódásunk kifejezetten arra irányult, hogy az értékesítéskor minek van nagyobb szerepe, a marketing információknak vagy a konkrét tudásnak. A választ borítékolhattuk volna már az elején, de menjünk szépen sorba.

 

Az Interneten elég könnyű megszerezni a cégek elérhetőségét, ezért a célcsoportot viszonylag hamar kialakítottuk, 2 nap alatt felállítottunk egy 500 főből álló mintát. A célcsoportot a legegyszerűbb marketing eszközzel „megtámadtuk”. Küldtünk mindenkinek egy DM levelet, amelyben nagyon egyszerűen bemutattuk a cégünket, valamint a szolgáltatásainkat. A levél egy 1 oldalas levél volt, amelynek a végén megpróbáltuk a leendő ügyfeleket a weboldalunkra irányítani, illetve egy ERP termék megvásárlásának lehetőségét ajánlottuk fel fél áron.

 

Az Internetről szerzett 500 fős mintába homokszemek is kerültek, mivel az e-mail címek egy része, kb. 10% már nem létező e-mail cím volt. A levél kiküldése után viszonylag hamar megpróbáltunk kapcsolatba lépni a leendő ügyfelekkel (1-2 nap). De ismét homokszemek kerültek a rendszerbe, ugyanis kiderült, hogy néhol a begyűjtött telefonszámok is hibásak voltak.

 

Az első pár telefonhívásból kiderült, hogy a DM levelek nagy része törlésre került, érdeklődés hiánya miatt. Ami nem is lett volna baj, ha a megfelelő személy ítélte volna azt meg, hogy érdekli-e a szolgáltatás vagy nem. Tehát itt kedves cégvezető, cégtulajdonos Hölgyek és Urak leszögeznék egy dolgot, mégpedig, hogy az info@___.hu e-mail címekre érkező levelek szortírozását nem biztos, hogy a recepciós kollégáknak kellene elvégezniük, mert egy ilyen levéltörlés révén akár milliós üzletekről lehet lecsúszni. Azokon a helyeken ahol kérték, újraküldtük a leveleket és későbbi időpontban kerestük őket telefonon. A telefonbeszélgetések nagyon vegyesek voltak, de természetesen a többség kb. 90 % valamilyen indokkal elutasította az ajánlatainkat, ezek az okok nagyon vegyesek voltak:

  • egyszerűen nem akar új rendszert bevezetni
  • szeretne, de nincsenek anyagi forrásai új rendszer bevezetésére
  • nem szeretne, és nincsenek anyagi forrásai sem új rendszer bevezetésére
  • nem hisz abban, hogy egy komplett rendszer működőképes lehet, marad a papír és ceruzánál
  • rossz tapasztalatai vannak az előző rendszerrel kapcsolatban (túl sok support, túl költséges, ezért inkább nem akar egy újat, valahogy elboldogul a jelenlegivel)

 

De voltak nagyon extrém visszautasítások is, akik már zaklatásnak vették azt is, hogy felhívtuk őket. Én személy szerint nagyon alacsonyra vártam azok arányát, akik érdeklődve fogadnak egy ERP bevezetésére vonatkozó ajánlatot, de tévedtem, én túl pesszimista voltam, mert voltak olyanok is, akiket még fel sem hívtunk és már ők jelentkeztek, hogy szeretnének egy bemutatón részt venni. Tehát összességében nem panaszkodni szeretnék, hogy milyen rossz most az ERP szállító cégeknek, hanem bemutatni azt, hogy komplett integrált ERP-ket nem könnyű eladni, és nagyon nehéz komoly érdeklődő ügyfeleket szerezni, és sokkal nagyobb hangsúlyt kap eladáskor a marketing információ, rábeszélő késség, mint az, hogy a rendszer valójában mire is képes.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: vásárlás rendszer értékesítés erp érdekek vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr691390993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.