Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Nemzetközi kapcsolatok

2009.09.22. 15:04

A magyarországi ERP szolgáltatók egyik dédelgetett álma, hogy termékeiket, szolgáltatásaikat külföldön is értékesíteni tudják. De vajon mennyire egyszerű vagy bonyolult egy ilyen tevékenységet tető alá hozni?

 

Egy vállalatirányítási rendszer központi része, ahol minden összefut az a pénzügyi rész. Minden egyes országban, legyen az akár egy EU tagország más és más szabályok vonatkoznak a számlakibocsátásra, az előleg kezelésre a pénztár vagy akár a bankkivonatok nyilvántartására, nem beszélve a könyvelésről. Tehát a rendszert mindeképpen át kell szabni a helyi törvényi szabályozásnak megfelelően. Az ERP rendszerek "szakmai moduljai" (pl. szerviz modul, jármű értékesítés, bérautó modul, stb.) viszont nagy részt változtatás nélkül használhatóak akár külföldön is, hiszen nagy valószínűséggel ezekben kevesebb eltérés mutatkozik, mint a számlázásban, de természetesen ezekben a modulokban is szükséges néhány változtatást tenni, amennyiben szükséges.

 

Fontos, hogy a külföldi országban is a megfelelő célcsoporotot válasszuk ki, akiknek a termékünket, szolgáltatásainkat értékesíteni szeretnénk. Amennyiben elsősorban autókereskedelmi piacra szállítunk, akkor külföldön is az autókereskedőket célozzuk meg a termék értékesítése kapcsán. Sőt ha a magyarországi piacon már egy teljes márka a rendszerünket választotta, akkor nem árt ezt a konkrét márkát "megtámadni" egy értékesítési kampánnyal. Ha a termékeink, szolgáltatásaink magyarországi célcsoportjai a kis és középvállalkozások, akkor külföldön is náluk kilincseljünk.

 

De egy éppen ERP rendszert bevezető cég miért is választana egy külföldi céget partneréül, amikor valószínűleg hasonló szolgáltatásokat kaphat az adott országban is? Erre nagyon nehéz választ adni, de talán a következő felsorolás segíthet:

  • az adott országban még nincs annyira kialakult ERP piac, mint Magyarországon, de az igény már felmerült a szolgáltatásra
  • az adott országban és Magyarországon is lehetnek olyan cégek, amelyek közös központi felügyelet alatt állnak, és Magyarországon már sikeres ERP bevezetésen estek át a cégek, így kézenfekvő, hogy ugyanazon felügyelet alatt álló külföldi cégeknél is megtörténjen az adott ERP bevezetése
  • anya-leányvállalatok kapcsán

 

A külföldre történő ERP szolgáltatásnak azonban nagyon sok buktatója is lehet:

  • hibásan felmért piac egyértelmű buktatója lehet a projekteknek
  • ha a nagy üzlet reményében előre nagy mértékű programozások történnek, majd az üzlet nem sikerül, akkor egy ilyen projekt a cég bezárását is eredményezheti
  • én fontosnak tartom, hogy a külföldi telepítésekhez helyi személyzetet használjunk, ezért nem árt egy "partner cég" segítségét igénybe venni, ne próbáljunk saját magunk ott lenni a piacon
  • ha szükséges a partner céget vonjuk be erősebben és akár már egy meglévő ERP szolgáltatót válasszunk, akinek a pénzügyi moduljait fogjuk használni, így interfészelve a 2 rendszert (magyarországi, külföldi) a bevezetéshez

 

Mivel külföldre vinni egy vállalatirányítási rendszert nagyon nagy kockázatot rejt, ezért a legtöbb szolgáltatónak csak álma marad, de néhányan megpróbálják, és néhányan még sikeresek is tudnak lenni egy ilyen projektben. De a bevezetés után felmerülnek további kérdések, amelyek a szakmai tanácsadásra vonatkoznak, ki és hogyan fogja supportálni a rendszert? Én ezért is tartom fontosnak egy helyi partner céggel történő szoros együttműködést, ha csak egyedül akarjuk lefölözni a piacot, az biztos nem (vagy csak nagyon nehezen) fog sikerülni.

 

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás interfész rendszer értékesítés support nemzetközi erp érdekek vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr391399537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.