Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Nemzetközi kapcsolatok - 2. rész

2009.09.28. 09:40

Legutóbbi cikkemben a nemzetközi kapcsolatokról írtam, és elsősorban azokról a dolgokról, amelyek megelőzik egy ERP rendszernek a külföldön történő bevezetését. Most megpróbálok a következő fázisba evezni, ahol megnézzük, hogyha 2 két különböző országban tevékenykedő cég között létrejött egy partneri viszony, akkor milyen feladatok állank előttük és ezek a feladatok milyen problémákat hordoznak, hordozhatnak.

 

Amikor egy vállalatirányítási rendszert külföldre viszünk, akkor kétféle képen járhatunk el (szerintem):

 

  1. A saját ERP rendszerünket teljes mértékben a helyi pénzügyi-számviteli szabályoknak megfelelően testre szabjuk. Ezt csak azok az ERP rendszer szolgáltatók szokták megtenni, akik nemzetközi standardek alapján dolgoznak. Ebben a témában 2 cikket is írtam az egyiknek Egyedi ERP vs Standard ERP volt a címe, a másiknak Iparági ERP vs Általános ERP. Ilyen nemzetközi standard rendszer például a Microsoft NAV is, amit szinte probléma mentesen be lehet vezetni valamennyi országban, hiszen olyan részletesen szabhatóak testre az egyes funkciók, főleg a számlázási, pénzügyi területen. Viszont nemzetközi standard esetén általában a „célországban” bizonyára működik egy szolgáltató cég, tehát a magyar szolgáltatónak vajmi kevés esélye van oda betörni, kivétel ez alól, ha tulajdonrészt szerez a külföldi vállalatban.
  2. A másik módszer (ha egy magyar standardokon alapuló rendszerről beszélünk), hogy a magyarországi cég keres egy külföldi partnert, akinek van ott egy hasonló rendszere és a 2 rendszerből készítenek egy hibrid rendszert. Ilyenkor össze kell kötni a 2 rendszert valamilyen interfésszel (erről is írtam már az Interfészek és ERP cikkemben).

 

Most ezt a 2. módszert nézzük meg egy kicsit részletesebben, hogy mire is kell felkészülni a 2 partner cégnek:

  • valószínűleg rengeteg nyelvi nehézségeik lesznek, hiába beszél mindkét fél egy közös nyelvet, sajnos rengeteg olyan pénzügyi fogalom van, amelyek egy külföldinek semmit se jelentenek (még ha le is fordítják őket)
  • a két rendszer interfészelése se egyszerű feladat, főleg, hogyha a 2 rendszer eltérő tranzakció kezelést használ, illetve ha eltérő alapokon nyugszik, például az egyik Windows alapú a másik Linux alapú
  • a megrendelő külföldi ügyfél a saját elképzelései alapján rengetegszer meg fogja akasztani a munkamenetet, mert technikailag nem biztos, hogy megoldható lesz, mivel már 2 rendszerről, vagy inkább egy hibrid rendszerről beszélünk
  • a kulcs és végfelhasználók oktatása is kemény feladatnak ígérkezhet, hiszen a végfelhasználók már nem biztos, hogy beszélnek valamilyen nyelvet, tehát szükség lesz folyamatos szakmai tolmács jelenlétére
  • a rendszert lokalizálni kell, azaz minden menüpontot, menügombot, feliratot, hibaüzenetet le kell fordítani idegen nyelvre
  • a rendszer bevezetése után pedig folyamatosan supportálni is kell a rendszert

 

Tehát láthatjuk, hogy a kezdeti nehézségek után újabb és újabb feladatok várnak a résztvevőkre, így egy nemzetközi projekt sohasem probléma mentes, és nem lehet csak úgy hátra dőlni, de bízzunk benne, hogy lesznek olyan magyar szellemi termékek (nem csak ERP), amelyek a külföldi partnerek érdeklődését fogják kiváltani és egyre több magyar termék jelenléte valósulhat meg külföldön.

 

Szólj hozzá!

Címkék: interfész rendszer nemzetközi erp érdekek vállalatirányítás dms

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr931412188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.