Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Az örökké elégedetlen ügyfél

2009.11.24. 19:10

Bizonyára akik bármilyen nemű ügyfélkiszolgálással foglalkoznak, találkoztak már olyan ügyféllel, aki mindig mindennel elégedetlen, vagy legalábbis sokkal macerásabb az igényeit kielégíteni, mint egy átlagos ügyfelét. Mi lehet az oka annak, hogy valaki elégedetlen, hogyan lehet ezt hatékonyan kezelni, és milyen hatással lehetnek az üzletünkre az ilyen ügyfelek? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre keresem most a választ, az informatika területén.

 

Az, hogy valaki elégedetlen a szolgáltatással (vagy termékkel), amit kap általában több dologra vezethető vissza:

  • A kapcsolódó termék vagy szolgáltatás kiválasztásában nem vett részt, így nem alakított ki saját képet a szolgáltatásról vagy termékről, csak a mások által festett képet tette magáévá.
  • A szolgáltató cég részéről az értékesítő kolléga olyan köntösbe bújtatta az értékesítendő terméket és a hozzá kapcsolódó szolgáltatást, amely nem tükrözte a valós képet.
  • A termékben, szolgáltatásban lévő jövőbeni lehetőségeket (amelyet az értékesítő kolléga elmondott, hogy majd ezt is és azt is fogja tudni a rendszer) jelenlegi tudásként értelmezte, és nem kérdezte meg a fejlesztési időt, azaz, hogy mikor fogja a plusz funkciókat tudni a rendszer és kinek a pénzéből fog a fejlesztés megvalósulni.
  • A szolgáltató cég elcsúszott a fejlesztésekkel, ennek nagyon sok összetevője lehet:

o   cégen belüli fluktuáció

o   nagyobb üzlet megnyerése, ami más irányba indítja el a fejlesztést

o   szakértelem hiánya

o   rossz tervezései stratégia, stb.

 

  • Az ügyfél víziója a termékről, szolgáltatásról annyira egyedi, hogy azt nem is lehet megvalósítani, vagy csak extra költségen, amely költséget az ügyfél nem akarja viselni.
  • Rossz személyes viszony a cég munkatársaival.
  • Alkalmazkodás hiánya az ügyfél részéről.

 

Ezekből az okokból valószínűleg még többet is fel lehetne sorolni, de most vizsgáljuk meg, hogy ha az ügyfél eljutott arra a szintre, hogy elégedetlennek érzi magát (jogosan vagy jogtalanul), akkor mi mint szolgáltatók mit tehetünk az ügy érdekében:

  • Első és legfontosabb kideríteni, hogy pontosan miért is elégedetlen az ügyfél.
  • Ha megvan az ok, akkor próbáljuk az ügyfél elégedettségét növelni, akár a szolgáltató cég költségén is:
  1. néhány ingyenes fejlesztés (specifikusan az ügyfél igényei alapján)
  2. ingyenes oktatás, tanácsadás, folyamatszabályozás
  3. próbáljuk az ügyfél gondolkodásmódját a rendszeréhez igazítani
  4. minden apró változásról értesítsük az ügyfelet és adjunk a változtatások mellé érthető szöveges és képi leírást.
  • Próbáljuk az ügyfél körüli munkatársakat megnyerni és együttes erővel meggyőzni az elégedetlenkedő ügyfelet arról, hogy mi, mint szolgáltatók ő mellette állunk, nem pedig ellene vagyunk.

 

Ha az ügyfél megelégedettségét nem sikerül visszanyerni és növelni, akkor ennke a következő hatásai lehetnek az üzletünkre:

  • Az ügyfél más szolgátatót keres, ezáltal bevétel kiesésünk lehet.
  • Az ügyfél rossz hírünket terjesztheti a saját üzletfelei körében, így nem hogy segít, de egyenes útját állja annak, hogy ismerősei körében is kiterjesszük szolgáltatásainkat.
  • Az ügyfél esetleg pereskedésig viszi elégedetlenségét, amely nem használ az üzletünknek.

 

Láthatjuk, hogy az ügyfél elégedetlenség egy nagyon összetett dolog és nehéz kezelni azt, nincs konkrét recept az ilyen esetekre, minden eset más és más. Ez a cikk mégis megpróbálta összeszedni az ilyen és ehhez hasonló ügyek fő jellemzőit, és remélem hasznos tanácsokat is sikerült adnom.

 

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás informatika rendszer vállalat erp fluktuáció érdekek dms

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr641549650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.