Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Melyik a jobb? 4.

2010.05.28. 11:06

Korlátlan megjegyzések vs Szabályozott megjegyzések

 

Bizonyos rendszerekben a megjegyzések számát korlátozzák, mivel teljesen eltérő a megjegyzések kezelése, mint egy számla tételé. Viszont vannak olyan rendszerek, ahol a megjegyzések és a számla tételek kezelése teljesen megegyezik, ezért korlátok nélküli megjegyzések vihetőek fel a számlákra. Például a Microsoft NAV rendszerében egy számlára korlátlan mennyiségű megjegyzés felvihető azáltal, hogy a számla tételsorába bármilyen manuális tétel felvihető, nem szükséges, hogy az valamilyen cikktörzsből vagy szolgáltatás törzsből származzon, így a megjegyzések számát nem kell korlátozni. Ezt a felhasználók nagyon szeretik, hiszen bármilyen kiegészítő információt megjeleníthetnek a számláikon, bizonylataikon. Az egyedi rendszerek ezzel szemben előre meghatározott megjegyzés mezőkkel operálnak. Például elhelyeznek a fejlesztők egy megjegyzés mezőt a bizonylat fejrészében (és általában maximalizálják annak hosszát is, 250 karakterben), és egyet a bizonylat tételsoraiban. Így a felhasználó korlátokhoz kötött, viszont egyértelműen kiderül számára, hogy hová is kell írni a megjegyzést és az egy speciális helyen jelenik meg a bizonylat riporton, nem pedig a bizonylat alsó részében. Ön szerint melyik a jobb megoldás?

 

 

2 komment

Címkék: melyik a jobb?

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr752037564

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gajdos Attila · http://www.iqi.hu 2010.06.02. 22:13:54

Rögtön két állítással kezdem:
(1) Felhasználói élmény szempontjából a NAV-é tényleg jó megoldás
(2) A NAV itt vázolt megoldása elég messze van a profitól

Szívesen kifejtem ezt mind részletesen is, talán elsőre annyit, hogy én általában véve szeretem a NAV-ot (megélhetésemhez is közel van). Amit írok, az inkább tényszerű kritika.

Szóval, a felhasználók. Ők szerintem csak akkor szeretik, ha a számlán ennek megfelelően okosan jelennek meg a megjegyzések, márpedig ehhez eléggé fel kell okosítani a NAV egyik legbonyolultabb riportját, a számlát.

Másrészt, a profizmustól azért van ez messze, mert szükségmegoldás: a NAV ugyanis egészen egyszerűen nem ismeri (khm) a multiline szövegmezőket (ld. pl a comment line megoldást, amely szerint a többsoros kommenteket az adott dologhoz soronként rendeli hozzá). Ugyanitt hiányzik pl. a rich text lehetősége is (döntés, vastagítás, betűméret).

Én személy szerint legjobbnak az AX szabad szöveges számla megoldását tartom (és a proalpha "beépített" rich text kezelését), megjegyzések és szabad szöveg kezelése szempontjából ezek adják a legteljesebb élményt (utóbbi esetén vannak a fordításokkal, formázásokkal kapcsolatban gondok, ha jól emlékszem).

De a legegyszerűbb, és talán emiatt leginkább népszerű, kézreálló a NAV-é is lehet, pont azért, mert nincs túlbonyolítva. Tényleg ízlés dolga.

Giller Tamás 2010.06.03. 14:52:45

Kedves Attila,

Teljesen egyetértek veled. A NAV-é a felhasználók szempontjából tényleg kényelmes és egyszerű, viszont tényleg nem szép megoldás. Elég hülyén néz ki, amikor egy hosszabb jogi szöveget 4-5 sorba kell beírnod :).

Üdv
Tamás