Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

ITIL V3 Foundation - ITIL kialakulása

2010.06.22. 12:21

2 hónappal ezelőtt részt vettem a Számalk Zrt. által szervezett ITIL V3 Foundation tanfolyamon. 2005-ben hallottam először az ITIL-ről, de nem nagyon mélyedtem el a dologban akkor, mert úgy éreztem, hogy az ITIL egy olyan szabvány, amit általában nagyvállalatok használnak, illetve tudnak jól (ki)használni. A véleményem azóta megváltozott. De lássuk mi is az az ITIL. Egy folytatásos cikksorozatot fogok elindítani a témában, aminek a végére érve remélem, hogy ti is többet fogtok megtudni a témáról.

Az ITIL az angol kormányzat Központi Számítástechnikai és Távközlési Ügynökségének „Best Practice” programja, amelynek első változata 1986-ban jelent meg ITIL néven (később kapta a V1 utótagot). Az ITIL rövidítése az Information Technology Infrastructure Library, amit ha szószerint magyarra fordítunk még nem vagyunk közelebb a megoldáshoz. Manapság már nem is így hivatkoznak rá szakmai körökben sem, csak úgy, mint ITIL. Az ITIL egy kiforrott módszertan, amelyet különböző területekről, a legképzettebb és legtöbb gyakorlattal rendelkező szakemberek által felállított irányelvek alapján állították össze, egy önálló brand, márka, best practice. Fontos változás van az ITIL második és harmadik generációja között, azaz a V2 és V3 között. Míg a V2 módszertan csak a Hogyan?-okra kereste a választ, addig a V3 már a Miért?-ekre is megpróbál választ adni. Vegyünk egy egyszerű példát, szándékosan nem az informatika területéről veszem, hogy lássuk milyen széles körben lehet(ne) alkalmazni az ITIL módszertant.

Tehát a példa. A legutóbbi téli Olimpián történt egy szomorú baleset, amikor is egy bobversenyző kirepült a pályáról és meghalt. Az ITIL V3 arra próbál választ adni, hogy Miért? van szükség arra, hogy abban a veszélyes kanyarban egy hálót rögzítsenek ki, nem pedig arra, hogy azt a hálót pontosan Hogyan? is kell kifeszíteni, milyen szögben álljon, milyen legyen a szíkítószilárdsága. Az ITIL csak megmondja, hogy azért kell a háló, hogy életeket menthessünk, ennyi.

Az ITIL saját vizsgarendszerrel rendelkezik, amelynek a belépő szintje az ún. ITIL V3 Foundation alapvizsga (ezzel a képesítéssel rendelkezem én is), amely mindazoknak ajánlott, akiknek a munkájukhoz az ITIL fogalmi szintű ismerete szükséges. Emelett lehetőség van további szintek, kreditpontok megszerzésére is, amely sajnos hazánkban még nem elterjedt, sőt még tanfolyamok se nagyon léteznek az alaptanfolyamon kívül, mert a cégek megelégszenek azzal ha kollégáik az alapvizsgával rendelkeznek.

Az ITIL nem egy klasszikus technikai tudás átadására törekszik, éppen ezért informatikai döntéshozóknak ajánlják, olyan munkatársaknak, akik valamilyen informatikai szolgáltatással kapcsolatban döntési pozícióban vannak (Támogatási csoportvezető, IT vezető, Kereskedelmi vezető, Fejlesztési vezető, stb.). Továbbá az ITIL V3 már nem csak az IT területen dolgozóknak szól, mivel a V3 kiegészült üzleti szemlélettel, valamint az üzlet értékének meghatározásait is figyelembe veszi.

A következő ábra jól szemlélteti azt amiről az ITIL szól, a Szolgáltatás Életciklust (Service Lifecycle):

A Szolgáltatás Életciklus középpontjában a Szolgáltatás Stratégia (Service Strategy) áll, amelyből kiindulva felépül maga a szolgáltatás a Szolgáltatás Tervezésen (Service Design), Szolgáltatás Bevezetésen (Service Transition) valamint a Szolgáltatás Üzemeltetésen (Service Operation) keresztül. Ezután pedig nagyon fontos pont, hogy ez a kör folyamatosan ismétlődjön a Folyamatos Szolgáltatás Fejlesztésen (Continual Service Improvement) keresztül.

A következő részben mélyebb területre merészkedünk és a Szolgáltatás Stratégiával fogunk foglalkozni.

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás szolgáltatás informatika vállalat itil

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr122100678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.