Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

ITIL V3 Foundation - Szolgáltatás Stratégia

2010.06.30. 16:16

Múlt héten az ITIL kialakulásáról olvashattatok, azt ígértem mélyebb területre merészkedünk, kezdjük is el. A mai cikkben a Szolgáltatás Stratégiáról (Service Strategy) lesz szó. Az angol terminológiát azért írom le mindig, mert ha valaki ITIL-ről vagy az ITIL kapcsán beszél a szolgáltatásról, akkor mindig az angol terminológiát használja.

A Szolgáltatás Stratégia a szolgáltatás menedzsment tevékenységek irányának meghatározásáról szól, arról, hogy mik a szervezet pontosan meghatározott üzleti céljai? Foglalkozik a piaci környezet meghatározásával (Define the market), azzal, hogy milyen piacon is tevékenykedünk, mint akik a szolgáltatást nyújtjuk (Service Provider), kik a vásárlók, szállítók, valamint azzal, hogy miben is különbözünk a versenytársainktól. A Szolgáltatás Stratégia fontos eleme a pénzügyi menedzsment, ugyanis az informatikai szolgáltatások gazdasági hátterét is meg kell teremteni, de nem úgy, hogy bizonyos összeget elkülönítünk az IT részére és abból gazdálkodjon, hanem pontosan meg kell tervezni a felmerülő költségeket, a tervezett beruházásokat és ezekre az összegekre fedezetet kell teremteni. A Szolgáltatás Stratégia része a személyi feltételek, valamint a technológiai eszközök meghatározása is az üzleti célok elérése érdekében.

Vegyük sorra, hogy a mik a Szolgáltatás Stratégia kérdései, mikre keresi a válaszokat:

-          Milyen szolgáltatást adjunk és kinek?

-          Hogyan nyújtsunk mást, mint versenytársaink?

-          Hogyan szolgáltassunk valóban értéket ügyfeleinknek?

-          Hogyan definiáljuk a minőségi szolgáltatást?

-          Hogyan válasszuk ki a lehetséges utak közül a helyeset?

-          Milyen üzleti hasznot tudunk elérni?

 

Azaz pontosan mi a STRATÉGIA? A stratégia alkotás sokszor sok cégnél elmarad. Az ITIL nem azt mondja, hogy ezt a módszertant minden cégre rá lehet húzni teljes mértékben, de amelyikre ráhúzzák (és kellő személyi és technológi feltétellel rendelkezik) az biztos, hogy hatékonyan, megfelelően fog működni – ezt nem én mondom, ezt mondja az ITIL. De gondoljunk a stratégia alkotás fontosságára, amelyik cégnek van kidolgozott stratégiája, az nagy valószínűséggel sikeresebben veszi az üzleti akadályokat. De menjünk még tovább.

A Szolgáltatás Stratégia kapcsány fontos, hogy megismerjünk néhány alapfogalmat.

Szolgáltatás portfólió (Service Portfolio): A szolgáltató által nyújtott összes szolgáltatás rendszere, amely tartalmazza az üzleti igényeket és a szolgáltató azokra történő reagálását.

Szolgáltatás katalógus (Service Catalogue): A működő IT szolgáltatások adatbázisa, a szolgáltatás-portfólió azon része, amely az ügyfelek számára látható, elérhető.

Kockázat (Risk): Egy cselekvési változat lehetséges következményeinek teljes leírása a következmények súlyának és bekövetkezésük valószínűségének megadásával együtt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A Szolgáltatás Stratégiának vannak lépései, folyamatai, ami mentén pontosan meg lehet tervezni a stratégiát. A lépések a következők:

  1. Stratégia kialakítása (Strategy Generation): Meg kell határozni a piacot, amin tevékenykedünk, ki kell alakítani az informatikai szolgáltatásokra vonatkozó nyilvános ajánlatokat (árazás) valamint elő kell készíteni a szolgáltatások bevezetését. Ezek a lépések nem az informatikai szakemberek feladatai, hanem a cégvezetés hatáskörébe tartoznak.
  2. Szolgáltatás portfólió menedszment (Service Portfolio Management): Ebben a lépésben kell a Szolgáltatás Portfóliót kialakítani.
  3. Igénykezelés (Demand Management): Az igénykezelésnek kettős célja van, elkerülni, hogy a szolgáltatás igénybevétele meghaladja a kapacitást, ezáltal szolgáltatás kiesés okozva (ami az ITIL-ben a lehető legrosszabb eredmény), másrészt elkerülni, hogy költségek keletkezzenek tényleges értékteremtés nélkül.
  4. Pénzügy menedzsment (Financial Management): A stratégia alkotás fontos lépése a pénzügyi háttér megteremtése, valamint a helyes, valós költségvetés kialakítása (Budgeting). Konkrétan meg kell tervezni az informatikai beruházásokat, költségeket (Költségtervezés). Ekkor kell kialakítani az egyes beruházások értékelési rendszerét is (pl. ROI – Return on investment). Fontos, hogy az informatika allokáljon bizonyos költségeket ne csak a külső partnerek, de a belső partnerek, részlegek felé is (Charging).
  5. Kockázatmenedzsment (Risk Management): A stratégia alkotás utolsó lépése, a kockázat menedzsment. Kockázatok elemzése, menedzselése. Fontos gondolni a kvalitatív és kvantitatív kockázati tényezőkre is, ezeknek a figyelmen kívül hagyás sok gondot okozhat még az üzletnek. Ajánlott módszer például a SWOT elemzés.

A Szolgáltatás Stratégia kapcsán fontos megemlíteni a 4P-t:

-          Perspective: Azaz a Perspektíva, legyen irány, vízió, ami mentén a stratégiát felfűzzük egy működő dologgá.

-          Position: Az a Pozíció, az a bázis, az a piaci pozíció, amiből kiindulva a szolgáltatást nyújtani fogjuk.

-          Plan: Az a Terv, ami mentén elérjük a céljainkat.

-          Pattern: Az a Sablon, séma, ami alapját képezi a döntéseinknek.

 

A Szolgáltatás Stratégia kapcsán még nagyon sok mindenről lehetne írni, hiszen csak a Szolgáltatás Stratégiáról önálló könyv, könyvek születtek. Az ITIL minden egyes témaköre említést tesz arról is, hogy milyen személyeknek kell részt venni az adott feladatokban, azaz beszél a szerepkörökről (roles). A Szolgáltatás Stratégia szerepkörei a következők, már csak felsorolás szinten:

-          Business Relationship Manager (BRM): Üzleti kapcsolatokért felelős vezető

-          Product Manager (PM): Termék menedzser

-          Chief Sourcing Officer (CSO): Erőforrásokért felelős vezető

 

Legközelebb a Szolgáltatás Tervezésről (Service Design) lesz szó.

Szólj hozzá!

Címkék: tanácsadás biztonság informatika vállalat erp itil

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr552121138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.