Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Melyik a jobb? 5.

2010.07.08. 21:27

Teljes leltár vs. Kiegészítő leltár

 

Eheti melyik a jobb cikkemben a leltárral foglalkozom. Leltározni többféle képen lehet, többféle módszer létezik, már ami az adminisztrációját illeti. Vannak olyan ERP rendszerek, amelyek ún. teljes leltárt alkalmaznak, ez azt jelenti, hogy ami bekerül a leltár modulba csak az és csakis az létezik. Azaz bármilyen más készlet, ami nem szerepel a leltárban de az adott pillanatban az ERP rendszerben készleten van az lekerül a rendszerből. Ezzel szemben a kiegészítő leltár azt jelenti, hogy azokkal a cikkekkel kell foglalkozni ami szerepel a leltárban, tehát ha valami nem kerül bele a leltárba akkor azzal nem kell foglalkozni, ergó ha van belőle darabszám akkor az készleten marad.

 

Hogy is néz ki ez a valóságban? Tételezzünk fel egy nagyon egyszerű raktár készletet (cikkszám, darabszám):

 

10101010 2 db

10202020 3 db

10303030 4 db


Teljes leltározás:

 

Ami bekerül a leltárba csak az létezik. Tehát ha a leltár a következő képen néz ki:

 

10202020 2 db

10404040 1 db

 

Akkor a leltározást követően ez az új raktárkészlet. Tehát a 10101010-es cikkszámú alkatrészből 2 db lekerül a készletről, a 10202020-as cikkszámú alkatrészből 1 db lekerül a készletről, a 10303030-as cikkszámú alkatrész  (4 db) lekerül a készletről és a 10404040-es cikkszámú alkatrészből 1 db készletre kerül.

 

Kiegészítő leltározás:

 

Ami a leltárban nincs benne az nem módosul. Tehát ha a leltár a következő képen néz ki:

 

10202020 2 db

10404040 2 db

 

Akkor a 10101010-es cikkszámú alkatrész készlet nem változik a 10202020-as cikkszámú alkatrészből 1 db lekerül a készletről, a 10303030-as cikkszámú alkatrész készlet szintén nem változik a 10404040-es alkatrészből pedig 2 db készletre kerül.

Szerintetek melyik a jobb módszer?

 

2 komment

Címkék: erp vállalatirányítás melyik a jobb?

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr262139461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2010.07.09. 13:23:02

Szerintem a kiegészítő leltározás csak részleges, a cikkek egy részére kiterjedő, leltározás esetén használatos. Azaz kiegészítő leltárnál tudni KELL, hogy ami nem volt benne a leltárban annak a készlete nem biztos, hogy annyira pontos mint a leltározott cikkeké. Ilyen esetben célszerű az egyes cikkekhez rögzíteni, hogy mikor volt utoljára leltározva.

Más szempontokat figyelembe véve, de itt is a leltározásról szó: vallalatiranyitasi-rendszer.info/leltarozas.html

Giller Tamás 2010.07.09. 18:14:35

Köszönöm az értékes hozzászólásodat. A cikket is elolvastam :), egyet is értek!

Tamás