Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Ügyfélmegtartó és Ügyfél(meg)szerző CRM

2010.08.11. 19:28

Az utóbbi években egyre nagyobb hangsúlyt fektet a legtöbb vállalkozás arra, hogy legyen valamilyen CRM rendszere. Kezdjük egy emlékeztetővel egy korábbi cikkemből, hogy mi is az a CRM:

 

"A CRM egy angol rövidítésből, a Customer Relationship Management megnevezésből (magyarul: Ügyfél Kapcsolat Menedzsment) származik. A vállalatirányítási rendszerek (ERP) részét képezhetik ezek a CRM rendszerek. A CRM rendszer önmagában is képes működni, de a legtöbb vállalatirányítási rendszernek is része a CRM, mert enélkül a piacon már életképtelen lenne a dolog. A CRM olyan önállóan, vagy más rendszer részeként működő számítógépes szoftver, program, amely kezeli a cég és az ügyfelek közötti kommunikációt. És ezeket az adatokat felhasználja annak érdekében, hogy az üzletet bővíteni, növelni, profitábilissá lehessen tenni."

Már ebből is sokat megtudhattunk, de amire most koncentrálni szeretnék az a CRM rendszerek 2 fő típusa, mint ahogy a címből is kiderül. A korábbi meghatározásomban is említettem, hogy CRM rendszer működhet önállóan és működhet egy ERP rendszer moduljaként, és mindkét esetben az a feladata, hogy az ügyfelek közötti kommunikációt segítse. Igen, de hogyan?

 

Ügyfélmegtartó CRM rendszer: Ezek a rendszerek általában egy ERP rendszerhez kapcsolódnak és annak szerves részeként működnek. Feladatuk pedig, hogy az adott vállalatirányítási rendszerbe már bekerült ügyfeleket megtartsuk. Ezt úgy érjük el, hogy a partnereinket folyamatosan tájékoztatjuk:

  • arról, hogy megérkezett a megrendelt áru
  • arról, hogy a korábban vásárolt termékek bizonyos ideig akciósan kaphatóak
  • arról, hogy milyen újdonságokra számíthatnak, ha betérnek az üzletbe
  • arról, hogy a kiadott árajánlat hamarosan lejár
  • arról, hogy a szervizelendő eszköze elkészült és érte jöhet
  • és sok másról is

 

Illetve nem csak tájékoztatjuk őket, hanem:

  • köszöntjük őket névnap alkalmából, születésnap alkalmából
  • rögzítjük a velük történő kommunikáció fő eseményeit (kivel, mikor, mit beszéltünk meg)

 

A kommunikáció pedig történhet telefonon, levélben, e-mailen vagy akár sms-en keresztül is.

Ezeket az ügyfelek általában úgy élik meg, hogy végre egy hely, ahol foglalkoznak velük és nem kell bemutatkozni a bejáratnál, hogy:

"Jó napot kívánok! Szeretnék bemutatkozni. Én vagyok az ügyfél!"

Így a legtöbb esetben visszatérő vásárlók lesznek és nem veszítjük el őket. Az ilyen típusú CRM rendszereknek ez a célja.

 

Ügyfél(meg)szerző CRM rendszer: Ezek a típusú CRM rendszerek általában önállóan működnek és éppen ezért nem egy meglévő ügyféltörzsből dolgoznak. Ezeknek a célja, hogy be tudjunk tölteni lehetséges ügyfél adatokat, ezeknek a forrása:

  • valamilyen más rendszerből kinyert partner adatbázis
  • internetről, telefonkönyvből szerzett adatok
  • egyéb források

És ezekre a lehetséges ügyfél adatokra különböző kampányokat indítsunk azért, hogy a lehetséges partnerekből valódi, vásárló ügyfél legyen. Hideghívások kezelésére, DM levelek kiküldésére használják. A cél az, hogy új ügyfeleket szerezzünk.

A két különböző típusú rendszert általában nagyon nehéz összehozni, hogy egy rendszerben lehessen őket kezelni, ezért mielőtt valaki CRM rendszer bevezetésén töri a fejét nézzen utána, hogy a felkínált rendszer melyik típusba sorolható és csak azután hozza meg a döntést, vagy kérje ki külső szakértő véleményét.

1 komment

Címkék: crm vállalat erp mis

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr122215353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giller Tamás 2012.11.19. 22:21:30

Ezt a két típusú CRM rendszert ma 2012-ben már nevén nevezik. Azokat a rendszereket, amelyek arra szolgálnak, hogy a jelenlegi ügyfeleinket megtartsuk LOYALTY rendszereknek nevezik, azaz a hűséges ügyfeleket jutalmazzák és aktivizálják. A hagyományos ügyfélszerzésre irányuló CRM rendszereket pedig továbbra is CRM rendszernek hívják.