Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

10 hasznos tanács ERP vagy CRM bevezetés előtt

2010.08.26. 11:40

A hazai ERP (és CRM) bevezetések túlnyomó része - sajnos - nem azzal az eredménnyel végződik, amit a megrendelő kitűzött maga és a partner cég felé. Ennek nagyon sok oka van, de általában a felkészületlenség a legnagyobb indok. A megrendelő nincs eléggé felkészülve arra, hogy partner tudjon lenni egy vállalatirányítási rendszer (vagy éppen CRM rendszer) bevezetésekor. Ennek az az oka, hogy a megrendelő nem készített bevezetésre vonatkozó tervet, nincs egy koordinátor, aki az egész bevezetés mellett ott áll és segíti a bevezető cég munkáját, valamint a megrendelőnek csak "vágyai" vannak arra vonatkozóan, hogy mit is akar elérni, de konkrét céljai nincsenek.

 

Egy informatikai rendszert bevezető cégnél már évek óta alkalmaznak projekt bevezetési módszertanokat, terveket, hogy hogyan is kell a rendszert implementálni egy új vállalkozásnál. Nevezhetjük ezeket a módszereket, módszertanokat ún. BPR-nek (Business Process Reengineering), azaz Üzleti Folyamatok Tervezésének (újratervezésének). Ezekben a módszertanokban a szolgáltató rendszeresen kitér azokra a feladatokra, amit az ERP rendszert bevezetni kívánó cégnél kellene megtenni, de ezeket a feladatokat nem mindig tudják számonkérni, mert nincs arra alkalmas vezető a partner cégnél.

 

 

Általában egy új vállalatirányítási rendszert bevezetni kívánó cég azért akar csak új rendszert bevezetni mert:

  • versenytársai is ezt teszik
  • úton útfélen azt hallja, hogy ahhoz, hogy fejlődni tudjunk szükséges a rendszerek fejlesztése
  • különböző pályázatok segítségével olcsón lehet ERP rendszerhez jutni

 

Ezek a dolgok egyébként önmagukban is elegendőek lehetnek ahhoz, hogy valaki új ERP rendszert (vagy akár CRM rendszert) akarjon bevezetni, de csak akkor, ha az ok mögött valódi igény és felkészültség van. Ha csak azért akarok új ERP rendszert bevezetni, mert a versenytársaim is ezt teszik, az nem elég, de ha azért akarok, mert a versenytársaim mögött nem akarok lemaradni, és ha felismerjük, hogyha új rendszerünk lesz, akkor több lehetőségünk is.

 

Ha Ön új rendszert (ERP, CRM, bármilyen informatikai) tervez bevezetni, kérem gondolja végig a következő 10 dolgot:

 

1. Legyenek céljai

Határozzon meg célokat a bevezetés kapcsán. Írja le, hogy milyen eredményeket akar elérni az új rendszernek köszönhetően. Ne általánosságokat írjon le, hogy fejlődni szeretne, jobb akar lenni a versenytársainál, hanem:


  • az új rendszernek köszönhetően 10%-os időmegtakarítást akarok elérni
  • bizonyos kollégák munkáját a számítógépre szeretném bízni; hogy az adott kolléga munkaidejét más munkafázisba csoportosíthassam
  • a könyvelést átláthatóbbá kívánom tenni azáltal, hogy saját – belső – könyvelőt alkalmazok és ugyanazt az ERP rendszert fogja ő is használni

 

 

2. Céljait tárja az ERP bevezetést végző cég elé is

Az nem elég ha csak Ön ismeri a célokat, a célokat az ERP bevezetést végző cégnek is ismernie kell, hogy a rendszert az Ön igényeinek megfelelően telepíthessék.

 

 

3. Vegyen részt az ERP kiválasztásában

Az új rendszer kiválasztását ne bízza csak a munkatársaira. Legyen aktív részese a kiválasztási folyamatnak. Ne higyjen a marketing dumának, kérdezzen, kérdezzen és megint csak kérdezzen.

 

 

4. Mielőtt választ hallgassa meg kollégái véleményét is

Hallgassa meg kollégái véleményét is, mielőtt döntene a bevezetni kívánt ERP rendszerről. Kollégái fogják nap mint nap használni a rendszert, nem pedig Ön.

 

 

5. Bízzon meg projektvezetőt

Ne akarja Ön irányítani a rendszer bevezetését. Bízzon meg kollégái közül projektvezetőt, aki végig kíséri a bevezetés folyamatát a kezdetektől a végéig. Olyan személy legyen, aki eligazodik a vállalkozás dolgaiban, valamint az informatika világában is. Agilis, megbízható, szakértő személy legyen.

 

 

6. Ellenőrizze munkatársai számítógépes felkészültségét

Nem elég ha csak a projektvezető igazodik el a számítógépek világában. A felhasználóknak napi szinten kell dolgozniuk az új rendszerben, ezért nem árt utána nézni, hogy a munkatársak mire képesek ha a számítógép előtt ülnek. Személyes tapasztalatom, hogy az olcsó munkaerő nem ért a számítógép használathoz. Erről a témáról itt olvashatnak bővebben: Számítógép felhasználási ismeret.

 

 

7. Tájékoztassa partnereit az új rendszer bevezetéséről

Egy új rendszer bevezetése után a régi ügyfeleit kell elsősorban kiszolgálnia, ezért fontos, hogy vevői és szállítói is tisztában legyenek az új helyzettel. Egy új rendszer bevezetése kapcsán sok adminisztratív jellegű probléma adódhat, amelyet a vevők és szállítók is kezelhetnek rosszul, főleg ha nem tájékoztatjuk őket előre. Amennyiben egy üzletben történik az új rendszer bevezetése, érdemes kiírni a bejárati ajtóra is, hogy a vevők ne legyenek ingerültek az esetleges lassabb kiszolgálás miatt.

 

 

8. Bízzon az ERP szolgáltatóban

Az ERP szolgáltatót Ön választotta, bízzon benne. Az Ön sikere a szolgáltató cég sikere, így a külső cég egyértelműen motivált abban, hogy sikeres rendszer bevezetés történjen.

 

 

9. Kommunikáció mindig csak írásban

Bármilyen kérése, észrevétele van a rendszer bevezetéssel kapcsolatban, arról mindig legyen írásos anyag annak érdekében, hogy elkerüljék az utólagos egymásra mutogatást, ha valami nem a megbeszéltek alapján történik. A szó elszáll, az írás megmarad.

 

 

10. Készítsen írásos tervet

Az egészet foglalja írásba és készítse el saját projekt bevezetési tervét.

 

 

Ha megfogadja ezt a néhány egyszerű, ám ésszerű tanácsot, akkor valószínűleg az Önnél bevezetésre kerülő ERP vagy CRM rendszer sikeres mérleget fog zárni az Ön és a bevezető cég nagy örömére.

Szólj hozzá!

Címkék: szolgáltatás rendszer crm erp érdekek vállalatirányítás dms

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr682249126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.