Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Okostelefonok = Üzleti telefonok?

2010.09.01. 22:22

Pár éve Sári Csaba akkori szerzőtársamnak az erpblog.hu oldalon megjelent egy írása arról, hogy az iPhone miért nem lehet üzleti telefon. Sajnos az a cikk már nem elérhető, így nem tudom pontosan felidézni, de most arra keresem a választ, hogy vajon mitől lesz népszerű egy smartphone, illetve, hogy valóban üzleti telefonnak hívhatunk-e egy okostelefont. Nekem hTC Hero-m, a feleségemnek jelenleg egy Nokia e52-ese van, én pedig korábban Nokia e75-öt használtam.

 

Üzletfeleim kezében általában csak iPhone-t, hTC-t és néha-néha BlackBerry-t látok. Természetesen nagyon sokan használnak különböző Nokia telefonokat, de azt csak telefonálásra használják, üzleti telefonként nem említeném, kivéve az "e" szériákat, azt viszont kevesen használják, mert az ár-érték aránya nem megfelelő.

 

Mitől üzleti telefon egy készülék?

  • Legyen megoldva az információk biztonságos tárolása (fájl és hdd szinten) valamint az információ áramlás is biztonságos legyen.
  • Alkalmas legyen hatékony e-mailezésre. Exchange szinkronizáció.
  • Rendelkezzen vezetéknélküli kapcsolódási módokkal (bluetooth, wifi).
  • Web böngészés kényelmes legyen.
  • stb.

 

Egy készülékről viszonylag könnyű meghatározni, hogy az üzleti készülék-e vagy sem. Ezekhez tartozik Exchange szinkronizáció, pop3 e-mail kliens, webböngésző, stb. A külső forrásokból telepíthető szoftvereken keresztül, könnyen kapcsolódhatunk (távoli asztalon keresztül) céges terminál szerverünkhöz, ahonnan szinte mindent el tudunk érni. Innen már csak a képernyő mérete szabhat határt, hogy mit és hogyan tudunk használni.

 

Mitől lesz népszerű vagy éppen népszerűtlen egy üzleti készülék?

A fenti felsorolás igaz a legtöbb okostelefonra, de mégsem lesz mindegyik népszerű. Ahogy a felvezetőben is írtam, a legtöbb üzletember a környezetemben iPhone, hTC vagy éppen BlackBerry párti, kevesen használnak Nokiát. De vajon miért?

 

A fenti 4 készülékfajtából egyedül a BlackBerry képes arra, hogy valóban push-mail szolgáltatást kezeljen. Habár ott nem így hívják. A push-mail lényege, hogy abban a pillanatban ahogy e-mailt kapsz, azonnal megkapod a telefonodra is. A BlackBerry ezt tudja, de ez nem Exchange szinkronizáció, hanem ez maga a BlackBerry szolgáltatás, amire a szolgáltatódnál előfizetsz, és BlackBerry képes készülék kell hozzá. Ezért viszonylag kevesen használják. Az iPhone, hTC és Nokia készülékek esetén elég egy mobil internet előfizetés (pl. 200 MB-os vagy aki sokat akarja használni, annak 5 GB-os), és a készülékedre szinkronizálhatod az Exchange vagy akár pop3 mail fiókodat. A beállításokban rögzített időközönként (általában 5 perc vagy 10 perc) a telefon a mobilinterneten (vagy wifi-n) keresztül csatlakozik a mail szerverhez és letölti a leveleidet. Ezt a szolgáltatók gyakran szeretik push-mail szolgáltatásnak hívni, de ez nem az, ahhoz folyamatos kapcsolatra lenne szükség, az viszont elég sok MB-ot fogyasztana, így jóval drágább lenne, mint 5 vagy 10 percenként felnézni a szerverre.

 

Mivel régebben e-mailezésre csak a BlackBerry képes készülékek voltak, így azok voltak elterjedve, de mióta van mobilinternet a BlackBerry-k háttérbe szorultak.

 

Nekem már 2007-ben volt egy Mio Digiwalker PDA-GPS-GSM készülékem, amit egyébként pár hónapja loptak el a kocsimból a VII. kerületben :(. Ez érintőképernyős (klasszikus pálcikával (stylus)), bögdösős, GPS-PDA volt, amivel lehetett telefonálni is. Először nagyon odáig voltam érte, kb. 2 hétig :), aztán egyszerűen használhatatlanná vált, mert egyszerre navigálni, telefonálni és PDA funkciókat kezelni egy készülékben nem egyszerű, ha a kezelő felület gyenge. És ez a pálcikával bögdösős technológia nem túl kifinomult, így hát váltottam. De miért is említem ezt? Mostanában nagyon mennek az érintőképernyős telefonok, de nem mindegy, hogy milyen technológia van mögötte. A legtöbb készülék nagyjából annak a régi Mio készülékemnek felel meg, én csak bögdösősnek hívom. Az iPhone és a hTC technológiája ettől sokkal-sokkal kifinomultabb, ezért is könnyebben használhatóak, így természetesen népszerűbbek.

 

Vannak felhasználók, akik egyszerűen idegenkednek az érintőképernyőtől. Ők általában a bögdösős technológiával találkoztak, de mihelyt kipróbálnak egy iPhone-t vagy egy hTC-t, azonnal beleszeretnek és pár hét alatt elsajátítják a használatát. Ezek után nem akarnak visszatérni régi nyomógombos készülékükhöz. Tegnap este nem volt kéznél a telefonom, de meg akartam nézni valamit a neten. Ott volt viszont a feleségem Nokia e52-ese. Hamar kapcsolódtam az otthoni wifi-re, a böngésző is elindult, de a mini képernyőn alig láttam valamit, és az ujjammal próbáltam lapozni, de nem lehetett :). A kurzor billentyűkkel meg szinte lehetetlen volt pont úgy beállítani, hogy el tudjam olvasni azt a cikket, amit akartam, így hát feladtam. Na ezért is népszerűtlen a Nokia, mint üzleti telefon. Az értintőképernyős technológiája ott jár, ahol kb. 3 éve járt a piac, érintőképernyő és nagy kijelző nélkül viszont használhatatlan egy weboldal megnézése, így hiába is van a készülékben webböngészésre alkalmas kliens, egyszerűen használhatatlan.

 

Ráadásul a Nokiára szinte lehetetlen jó ingyenes alkalmazást találni, míg iPhone-hoz és hTC-hez tonnaszámra lehet letölteni a jobbnál jobb alkalmazásokat. Ez is az egyik oka, hogy ezek népszerűbbek. Valaki nemrég megfogalmazta, hogy Nokiára fejleszteni alkalmazást egyenlő az öngyilkossággal. Igaza van.

 

Tehát sok-sok okostelefon van a piacon, ami alkalmas lenne üzleti készüléknek, de a legtöbb csak egy "vas" (ahogy az informatikában néha mondjuk :)), ami tele van funkciókkal, de valójában a felhasználói élmény egyenlő a 0-val. Az üzletemberek (akiknek ezeket a készülékeket gyártják) szeretnek gyorsan hozzáférni mailboxukhoz, vagy éppen egy weboldalhoz, így azt hiszem jelenleg az iPhone és a hTC azok a készülékek, amelyeket üzleti telefonoknak nevezhetünk.

1 komment

Címkék: mobil szolgáltatás vállalat vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr682265663

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Giller Tamás 2010.09.27. 19:10:18

Még egy érdekes dolog ehhez a témához. A feleségem Nokia e52-ese már sokadjára van szervizben. A készüléket a GSM TAKÁCS internetes webáruházon keresztül vettük. Nagyon nem ajánlom őket, a telefont képtelenek megjavítani és a pénzt sem akarják visszaadni, illetve új készüléket sem. A telefon lassan többet volt náluk a szervizben, mint nálunk.