Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

A Bevezetés Módszertanról (BPR)

2010.09.20. 18:20

Egy korábbi cikkemben már említettem, hogy egy jó rendszerbevezetés alapja - legyen az ERP vagy CRM - egy megfelelő Bevezetés Módszertan (BPR). Fontos, hogy ilyen módszertannal ne csak a bevezető cég rendelkezzen, hanem a vállalkozás is, akinél az új rendszer kerül bevezetésre. Erről szólt a korábbi cikk.

 

A mai blogbejegyzés arról szól, hogy hogyan is épüljön fel egy informatikai vállalkozás Projekt Bevezetés Módszertana. A lent közölt képzelt vázlat egy lehetséges tartalomjegyzéke lehetne egy ilyen módszertannak. Térjünk is a lényegre:

BEVEZETÉS: A módszertanunk készítésénél fontos, hogy ne ugorjunk egyből a közepébe, mint ókori írók, akik immedias res kezdéssel indították műveiket. Mi adjunk egy keretet a dolognak, írjuk le, hogy mi a célja a bevezetés módszertannak, kinek szól, miért készül, stb. Ne felejtsük el, hogy azért fektetjük le ezeket írásban, hogyha egy új munkatársnak kell bevezetnie a rendszert, akkor a módszertan segítségével ő is sikeres bevezetést tudjon véghez vinni. Nem magunknak írjuk a módszertant, hanem azoknak, akik majd a rendszert be fogják vezetni.

 

MÓDSZERTAN: Ezután már jöhet maga a módszertan, amit a következő vázra fűzhetünk fel.

I.                    Projektterv

a.       Szerepkörök: Határozzuk meg azon személyek körét, akik részt fognak venni a bevezetésben (tanácsadó, projekt bevezető, rendszerintegrátor, stb.). Nem nevesíteni akarjuk ezeket a személyeket, hanem meghatározni azon szerepköröket, akik majd részt vesznek egy új rendszer bevezetésében, és leírjuk az egyes szerepkörök feladatait.

b.      Személyes találkozás: A projektvezető tegyen személyes látogatást a vállalkozásnál, ahol az új rendszer be kell vezetni. Kérdezzen, kérdezzen és jegyzeteljen.

c.       Folyamatelemzés: A projektvezető tapasztalatai alapján a bevezetést végző csapat elemezze a feladatokat, és hozzon meg döntéseket. Ki, mikor, mit fog csinálni. Van-e szükség további információkra, stb.

d.      Központi bemutató, oktatás: A kapott információk alapján mutassuk be újra a rendszert a vállalkozásnak (döntéshozóknak, munkatársaknak). Azért írom, hogy újra, mivel az értékesítési folyamat során bizonyára több bemutatón is túl vagyunk már.

e.      Felhasználónkénti oktatások meghatározása: Az eddigi információk alapján hozzunk következtetéseket, hogy a vállalkozásnál ki mivel foglalkozik. Ez alapján meg tudjuk határozni, hogy kinek milyen szintű oktatásra van szüksége.

f.        Igényfelmérés: Ez a legrészletesebb folyamat. Egy teljes igényfelmérésre van szükség a vállalkozásnál. Szükség van arra, hogy pontosan mit, hogyan kell majd beállítani. Mik a működési alapelvek. Szükség van-e fejlesztésre. Határozzuk meg, hogy a szükséges fejlesztések benne vannak-e a bevezetésben, vagy külön megegyezés alapját képezik, így el tudjuk kerülni a későbbi egymásra mutogatást.

Ne felejtsük, hogy minden egyes ponthoz akár több mellékletet is csatolni kell. A Projektterv rész tele van mellékletekkel, amiket tölteni kell. Nem csak szöveges elemzéseket tartalmaz.

 

II.                  Szerver paraméterezés

a.       Szerver beszerzés: Szerezzünk be egy szervert, amire a rendszert telepíteni fogjuk. Természetesen ezt csak akkor ha szükség van szerverre. Ha egy egyszerű kliens programról van szó, akkor ez a lépés elhagyható.

b.      Szerver telepítés (rendszerintegráció): A rendszerintegrációs csapat telepítse a szervert.

c.       Szerver paraméterezés (tanácsadás): Az igényfelmérés alapján a tanácsadó csapat paraméterezze elő a rendszert.

 

III.                Telepítés

a.       Kliensek telepítése: Már az ügyfélnél vagyunk helyszínen. Kliensek telepítése a helyszínen.

b.      Helyszíni finomhangolás: Az igényfelmérés alapján kiegészítő paraméterezés. Finomhangolás.

c.       Adatmigráció: Adatok átemelése korábbi rendszerből - ha szükséges.

 

IV.                Oktatások

a.       Teszt üzemi oktatás: A helyszínen oktatunk teszt üzemben.

b.      Éles üzemi oktatás: A helyszínen oktatunk éles üzemben.

 

V.                  Telepítés befejezése, zárása

a.       Igényfelmérés II.: Az oktatások során történik a további igényfelmérés, amikor az ügyfél már valóban - pontosan - el tudja mondani mit is akar. Ezeket folyamatosan tudjuk beállítani.

b.      Jelentés készítés: Záró akkord, jelentés készítés.

 

VI.                Támogatás

a.       Utólátogatás: A bevezetés után szükséges néhány utólátogatás.

b.      Fejlesztések szállítása: A felmerült fejlesztések leszállítása.

c.       Folyamatos oktatás, képzés: A szerződésben foglaltak szerint oktatás és képzés.

 

Remélem hasznos volt a mai bejegyzés is.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer crm dokumentáció erp vállalatirányítás

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr942310507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.