Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

10 hasznos tipp az üzleti levelezéshez

2010.09.23. 16:57

Sok tízes lista készült már különböző témákban, különböző blogokon. Nemrég én is készítettem egy tízes listát (10 hasznos tanács ERP vagy CRM bevezetés előtt). A mai cikkben hasznos tippeket szeretnék adni Nektek az üzlet levelezésetekhez - a cikknek egy előzményét itt megtaláljátok.

A tippeim a következők:

 

1. Mindenről legyen írásos dokumentáció. Én ha telefonon egyeztetek is valamit, utána mindig küldök róla egy rövid memót a megbeszéltekről, hogy biztos meg legyen írásban is. A szó elszáll, az írás megmarad. Így hónapok, évek múlva is tudjuk, hogy miben egyeztünk meg, mégha csak egy apróságról is van szó.

 

2. Az üzleti levelezés mindig higgadt, nyugodt hangnemben történjen. Ne feledd, hogy írásban nem tudsz közvetíteni érzelmeket - legalábbis nehezen. Így könnyen félre lehet érteni egy rosszul megfogalmazott mondatot.

 

3. Soha ne írj csupa nagybetűvel. Ha nagybetűvel írsz az olyan, mintha kiabálnál. Még szavakat se írj csupa nagybetűvel, ha ki akarsz emelni szavakat, mondatokat, akkor a betűformázásd használd (félkövér, dőlt, aláhúzott).

 

4. Ne használj felkiáltó jelet. A felkiáltó jel, ugyanazt fejezi ki, mint a csupa nagybetűs írás, kiabálsz. Ne kiabálj senkivel, főleg ne az üzleti levelezésben.

 

5. Ha üzleti levélre válaszolsz, akkor mindig a Válasz mindenkinek gombot (Reply to all) használd. Nagyon idegesítő tud lenni a küldőnek, aki több embert is betesz a címzettek közé vagy a másolatot kapó (cc) személyek közé, aztán jön egy válasz, de csak a küldő személynek. Ilyenkor a levelezés több irányba fog folytatódni és olyanok is lemaradnak az értékes információkról, akiknek fontos lenne, hogy tudják a választ. Egyetlen eset van amikor nem szükséges mindenkinek válaszolni, ha a válaszoló meg van arról győződve, hogy a válasz kompromittálná vagy rosszul érintené a levelezés többi személyét.

 

6. A levelezésben soha ne legyen helyesírási hiba, elütés. Illetlen és azt mondja el a levél íróról, hogy figyelmetlen, valamint szakmai tekintélyét is csorbíthatja.

 

7. Ha úgy érzed, hogy nem vagy elég jó a levelezésben, esetleg nem tudod jól megfogalmazni a mondanivalód, vagy nem tudod, hogy azokat a mondatokat leírhatod-e az ügyfélnek vagy nem, akkor mutasd meg a levelet feletteseidnek. Jobb előre megmutatni, és meghallgatni a korrekciót, mint utólag a szidást hallgatni. Én nagyon sokat tanultam főnökeimtől ezen a téren a pályafutásom 8 éve alatt.

 

8. A belső levelezés ugyanolyan, mintha kívülre leveleznél. Soha nem szidunk ügyfelet még belső levelezésben sem. Egyrészt mert az ügyfelekből élsz és légy hálás, hogy vannak, még ha néha nehéz is velük, másrészt egy belső levél véletlenül kikerülhet az ügyfélhez, akkor pedig kezdődhet a magyarázkodás.

 

9. Az üzleti levelezésben - főleg ha több személy van a címzettek között - egymás után érkeznek a válaszok egy kiküldött levélre, azaz egy levelezési lánc képződik. Ha hozzá akarsz szólni a témához, mindig az utolsó levélre válaszolj. Ha a lánc közepén lévő levélre válaszolsz, akkor megtöröd a láncot és kétfelé megy a levelezés. Később ha a levelezésben lévő összes információt vissza kell keresni, akkor több levél tartalmát kell átvizsgálni.

 

10. A levél kiküldése előtt legalább kétszer olvasd át a leveled, hogy a fenti pontoknak megfeleljen. Soha ne küld ki olvasás nélkül a leveled.

 

10 + 1. Óvatosan a macskakörömmel. A macskakörmök közé tett szövegek, árnyaltabb jelentést kapnak. Például ha a szerződés szót macskakörmök közé teszed, azt azt is jelentheti, mintha nem is lenne szerződés, azaz kamu szerződésről lenne szó. Jól gondold át a macskaköröm vagy idézőjel használatát.

 

Remélem hasznosnak találtátok a tippjeimet. Ha nektek is van, osszátok meg velem és az olvasókkal.

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás tanácsadás informatika dokumentáció

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr732318320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.