Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Szolgáltatás az egy érték / Service is a value

2010.10.21. 19:03

A mai lesz az első olyan cikk, amely angolul is olvasható! This is the first post , which can be read in English.

 

Sokan elfelejtik, hogy a szolgáltatással értéket teremtenek, és fontos, hogy a szolgáltatás minősége megfelelő legyen. De mit is jelent az hogy megfelelő? Boncolgassuk egy kicsit.

Az, hogy egy szolgáltatás létezik még nem biztos hogy jó. Az informatikában nagyon hasznos szolgáltatás a helpdesk munka. Valakit el lehet érni, és azt várjuk el tőle, hogy segíteni fog, megoldja a problémánkat. Elég az, hogy van egy telefonszám, vagy egy iroda, és azt mondjuk, hogy van helpdesk szolgáltatásunk? Nem. A szolgáltatásnak működnie kell. Azt pedig, hogy mennyire megfelelően működik nem a szolgáltató fogja eldönteni, hanem a szolgáltatást igénybe vevő. Ha elérem a helpdesket, felveszik a telefont, illedelmesen szólnak bele, nem flegmáznak, bármilyen buta kérdésemre - ami a témával kapcsolatos - kielégítő választ tudnak adni, akkor azt mondom, hogy a szolgáltatás megfelelően működik.

Amennyiben valamilyen terméket árulunk, akkor egy alapvető szolgáltatás a termék garanciális és nem garanciális javítása is. Sajnos sok "szolgáltató" nem veszi figyelembe, hogy JÓ szolgáltatással ügyfeleket tud szerezni, ROSSZ szolgáltatással pedig ügyfeleket tud elveszíteni.

Nemrég történt velem, hogy egy újonnan vásárolt mobiltelefon elromlott. Irány a vásárolt hely, ahol átvették garanciális javításra. A javítás a törvényben és a "szolgáltató" által vállalt határidőt is meghaladta, és a javítás ideje alatt nem tájékoztattak arról, hogy hol tart az ügy, mi a probléma. Nem próbálták felvenni velem a kapcsolatot és egy értelmes mondanot nem tudtak mondani. A végén már kicsit agresszívan - végre én is lehettem a másik oldalt, mint szolgáltatást igénybevevő - telefonáltam, hogy most már mondjanak valamit, amire szabadságolásokkal és alkatrészhiánnyal válaszoltak. 2010-ben alkatrészhiány? miből? A javítást meg ők vállalták el bizonyos határidőre, a szabadságolás nem rám tartozik. A lényeg, hogy akkor nem csináltam ügyet belőle.

Két héttel később (pontosan 15 nappal) a telefon újra nem működött. Irány a szerviz, már kicsit feldúlt állapotban, hogy akkor most mi is van. Gyors reagálást ígértek. Jött is a reakció, 3 napon belül visszakaptam a készüléket, mondván semmi baja. Átvételkor bebizonyítottam, hogy még nem is értenek ahhoz, amivel foglalkoznak.

A készüléket immárom harmadjára újra ott hagytam. Egyszer sem hívtak fel, hogy hogy áll az ügy, pedig ha ez egy olyan ügyféllel esik meg, aki az én szolgáltatásomat veszi igénybe, igyekeztem volna kárpótolni, mindig pontos tájékoztatást adni (nem annyit, hogy várjak türelemmel majd kész lesz), a lényeg, hogy érezze a törődést. Én nem éreztem. Igen mérges voltam. Többszöri kérésemre se adtak csere készüléket, se pénzvisszafizetést, se a készülék teljes cseréjét, akár az érték levásárlását. Végül a fogyasztóvédelemhez kellett fordulnom és egyből visszaadták a pénz.

Tipikus példája egy nem megfelelő szolgáltatásnak. Soha nem vásárolok náluk többet. Mivel már több fórumon leírtam nevekkel is a történetet, így itt már nem akarom további (rossz)hírüket kelteni, így nem említem meg ezt a céget. De levonhatunk ebből néhány következtetést, hogyha mi is szolgáltatók vagyunk (legyen az bármilyen iparban):

  • tartsuk be a határidőket
  • ha nem tudjuk betartani a határidőket, akkor tájékoztassuk az ügyfelet a pontos okokról, de olyan okok legyenek, amelyek vállalhatóak
  • ha nem tudjuk tartani a határidőket, akkor ajánljunk fel kárpótlást, akár több félét is
  • ha módunk van rá, akkor a jó kapcsolat érdekében adjunk ingyen szolgáltatást
  • ne nézzük hülyének az ügyfelet, SOHA
  • vegyük figyelembe azt az ódivatú mondást, hogy az ügyfélnek (mindig) igaza van
  • elégedetlen ügyfél nem hoz több ügyfelet, több üzletet
  • törekedjünk arra, hogy az ügyfél (mindig) elégedett legyen
  • a fenti esetben elvárható lett volna, hogy a készülékért ne kelljen mindig bejárkálnom, hanem szállítsák ki (ezt egyébként felajánlották, ha fizetek 1000 Ft postaköltséget - vicc)

 

Próbáljunk meg jó szolgáltatók lenni, akkor a szolgáltató ipar nem úgy lesz beállítva, mint akik csak lehúzzák az ügyfelet, hanem akik valóban értéket teremtenek. Teremtsetek ti is értékeket!

__________________________________________________________________________________

 

People usually forgets we provide values to our customers, and very important the quality of the services. But what is adequate quality? Have a look at it.

If a service exists, I am not sure it is enough. For example at the field of IT, the helpdesk work is very important. We can call somebody, and we expect the colleauge at the call center to help us and solve our problem. Is it enough that a phone number or a desk is exist? No! The service must work properly. The valuation of the service is the task of customers, not ours. If I reach the helpdesk, they answer the phone, give me polite and adequate answer, I say it works properly.

If we selling products a minimum service could be the warranty and not-warranty repair of the products. Unfortunately some service provider doesn’t calculate that good service could improve the number of customers and bad service will decrease the number of customers.

Recently I bought a cell phone, it went wrong. I went to the shop and they took over for warranty service. The repair time has exceeded the contracted time (by the way it was longer than the repair time suggested by the law), and I didn’t get any information about the delay. They did not contact me, even a phone call or an e-mail. The end of the case I was a bit angry – but that was a little good in this situation, I was the customer I could be angry – so I called them to say something. They wanted to escape from this situation, but they could not manage it. The top was when they told me they had not the specific spare part for repairing my phone. In 2010, there is no specific spare part for 30 days? Oh, come on!

Later I got back the phone and it worked for 15 days only. I took back the phone to the shop – I was really upset. They promised me very quick repair. 3 days later they texted me so I went back to the shop to pick my phone up, but it was still wrong. When they tried to manage me to take the phone I showed them that the phone is not working. I left the phone in the shop, it was the third time.

If this situation is appear in my business, with my customers my first task would be to give some solution to the customer (give a change phone, or change the phone with a new one, maybe some discount from the next purchase, anything, but give something) with correct information about the process to feel that I care about his problem. I did not feel any care about my problem from the service provider. I was angry. Finally I had to call the authority (consumer protection) and the service provider gave my money back to me.

It is a typical example how not to service. I never buy anything at that shop. We can draw some inference from this case:

  • hold the deadlines at any circumstances
  •  if you cannot hold the deadline, give exact and correct information to the customer
  • offer compensation to the customer if you could
  • offer free service or discount from the next purchase
  • do not think the customer is stupid, never
  • the customer is in right, always
  • if the customer is dissatisfied he won’t bring more business
  • the customers should be satisfied
  • in the case I mentioned I could expect that the service provider deliver the phone to my address (anyway they offered this service for me, but I would have to pay 1.000. Huf – funny)

We should try to be good service providers. Thanks for reading this article.

Szólj hozzá!

Címkék: mobil szolgáltatás vállalat érdekek ügyfelek

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr342389219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.