Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

CRM rendszerek kritikai szemmel

2011.05.27. 08:31

Miről szól mostanában az informatikai piac, vagy úgy általában a piac? Az értékesítésről! Mindenki eladni akar, mindenki új vevőket akar szerezni, új érdeklődőket, az érdeklődőkből mindenki vevőket akar "csinálni", és állítólag ehhez kell egy CRM rendszer. Néha a CRM rendszereket gyártó és forgalmazó cégek reklámjain jókat tudok mosolyogni, mivel pontosan a fenti sztereotípiákat erősítik csak.

Tisztázzuk, hogy egy CRM rendszer nem csinál egyetlen érdeklődőből sem vevőt, sőt egy CRM rendszer miatt egyetlen egy plusz érdeklődője sem lesz senkinek. Akkor mire is kell nekünk a CRM rendszer? A CRM rendszer alapvetően egy nagyon jó ügyfélnyilvántartó rendszer, amely tele van hasznos automatizmusokkal. Olyan feladatokkal, amelyeket az emberek hajlamosak elfelejteni így szükség van arra, hogy a rendszer figyelmeztessen, ütemezzen, szóljon, és ha kell önállóan végezzen el egy-egy munkafolyamatot. Mégis miért van az, hogy cégek évente cserélnek CRM rendszert, mert nincsenek megelégedve a jelenlegi rendszerükkel? Azért mert a CRM rendszerek nem egységesek, nem ugyanarra valók és a cégvezetőek bedőlnek a marketingnek, illetve a tömegnek. Attól mert egy rendszert sokan használnak, még nem biztos, hogy nekem is jó lesz!

Valakinek tényleg egy értékesítés támogató rendszerre van szüksége, de valaki a jelenlegi ügyfélkörével kapcsolatos kommunikáció lebonyolítására keres szoftvert. Őket nem lehet ugyanazzal a szoftverrel kiszolgálni, még ha a szoftvert szállító cég ezt is próbálja sugallni. Ma a legtöbb CRM rendszer azt a filozófiát követi, hogy bármit meglehessen a termékkel csinálni, a lehető legszélesebb körben lehessen paraméterezni, de mire a szoftver elkészül mégis egy keretbe terelik a felhasználókat és a paraméterezés már csak annyit jelent, hogy bizonyos mezőket átnevezhet a felhasználó, illetve beállíthatja a mezők láthatóságát.

Szerintem a valódi paraméterezhetőség az az, amikor a felhasználó szabadon paraméterezhet különböző feladatokat, azokat folyamattá szervezheti, a folyamatok egyes lépéseit vezéreltetheti automatikusan vagy emberi beavatkozás által. Egy ilyen rendszerben már nem gond az, hogy létre kell hozni egy hideghívási kampányt, vagy egy új gépjármű átadási folyamatot, esetleg egy forgalomba helyezést. Mert egy-egy folyamat lépésekre szedhető, az egyes lépések közé vezérlő elemek tehetőek és ezek a feladatok naptárban megjeleníthetőek. Na valami ilyesmi egy CRM rendszer, de erről a program készítők elfelejtkeznek és a végén csak egy ügyfélnyilvántartás marad, ahová be tudjuk tenni a szerződéseket, ajánlatokat, képeket, stb., de a rendszer végül csak emberi beavatkozások alapján működik, nincsenek benne a felhasználó által definiált folyamatok.

Ha vannak ilyen folyamatok, például egy hideghívási kampány, és ott betöltünk 100 partner adatot, akkor a kampány végére valószínűleg a 100 partnerből bizonyos % vásárló lesz, na így "csinál" egy CRM rendszer egy érdeklődőből vevőt, de ehhez szükséges a folyamatvezérlés.

Ha CRM rendszert vásárolsz, próbáld ki, hogy alkalmas lesz-e arra, amire neked kell. Ha drágább, mint 1 millió Ft, akkor pedig tuti, hogy túl van árazva. Egy profi folyamatvezérelt rendszer 500.000. Ft környékén már elérhető.

Szólj hozzá!

Címkék: rendszer értékesítés crm érdekek ügyfelek

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr472935927

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.