Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Marketing trükkök

2011.06.23. 11:34

Én olyan ember vagyok, aki szeretem képezni magam, így elég sokat olvasok, könyveket, online magazinokat, és természetesen blogokat is. Szoktam olvasni különböző ERP és CRM szolgáltató cégek blogjait is, akik a blogolást egy értékesítési csatornaként kezelik. A blogon érdekes gondolatokon keresztül jutnak el odáig, hogy az adott termék miért jó, és miért érdemes azt megvásárolni.

Mivel ezt a blogot valódi segítségnek szántan azoknak, akik ERP és/vagy CRM rendszereket szeretnének bevezetni, ezért most leleplezek néhány marketing trükköt.

Reagálási idők

Egy adott rendszer értékesítésekor egyből felmerül a kérdés, hogy adjanak-e hozzá supportot (tanácsadást) és ha igen, milyen formában és milyen áron. Az adott rendszer lehet akármilyen egyszerű, akkor is biztos lesz olyan, hogy az ügyfél fel akar hívni valakit és kérdezni akar, mert:

  • nem egyértelmű számára valami
  • nem kapott oktatást
  • nincs használati útmutató, vagy lusta kinyitni
  • stb.

A telefonon egyébként az egyik legjobb tanácsadási forma (ha nem a legjobb), erről írtam legelső cikkemet is. Na de mit csináljon a szolgáltató? Egyértelmű számára, hogy szükség lesz valamilyen szintű supportra, ha a termék alacsony árkategóriájú, akkor nem adhat magas support díjat, mert akkor "lebukik" és nem fogja megvenni az ügyfél a terméket. De mégis valamivel ki kellene tűnni a többiek közül, hogy az én supportom a legjobb. És azért a support fenntartása pénzbe kerül, mivel a problémák mennyisége előre kiszámíthatatlan, de a kolléga munkadíját fixen ki kell fizetni. Tehát a support megtervezése viszonylag bonyolult, és éppen ezért kihagyhatatlan, hogy az ügyfelet erről pontosan tájékoztassuk. Mit kap a pénzéért, mit nem kap a pénzéért  (talán ez még fontosabb). A supportot milyen formában kapja, stb. De az olyannak senki ne dőljön be, hogy "1 napon belül válaszolunk". Hogy miért? Mert ha nem tisztázzuk mit is jelent az 1 napon belül válaszolunk, akkor rengeteg konfliktusunk lehet. Ugyanis a megoldás nem egyenlő a válasz adással. Például az ügyfél telefonál, egy automata felveszi a telefont, és azt mondja, hogy tanácsadónk 24 órán belül felkeresi. A tanácsadó mondjuk 2 órán belül telefonál is, akkor még mindig csak ott járunk, hogy elmondhattam valakinek a problémámat. A megoldás lehet, hogy 2 hét múlva születik meg, mert programozni kell. Szóval óvatosan az ilyen garancia vállalásokkal! Ha pedig te vagy Ön új rendszer bevezetésén gondolkozik, akkor kérdezzen rá nagyon részletesen a support feltételekre.

Árak

Az árakkal is nagyon egyszerű trükközni. Amikor egy ERP rendszer árait vagy CRM rendszer árait kell meghatározni az több paramétertől függ:

  • felhasználók száma (általában kurens, azaz egyidejű felhasználó)
  • telephelyek száma
  • jogi személyek száma (azaz hány cég)

Ezeket viszont nagyon nehéz előre megmondani, és árlistákat kiadni, ezért általában felhasználó számot használ a legtöbb cég. Na most kérdezem mi hangzik jobban:

  • 5 felhasználó esetén a bérleti díj havi bruttó 50.625. Ft
  • vagy az, hogy a bérleti díj felhasználónként napi bruttó 337,5 Ft

Azt hiszem egyértelmű, hogy a 2. sokkal jobb ajánlatnak tűnik, holott teljesen megegyezik a két ajánlat. Más kérdés, hogy a cégek ezeket legtöbbször sávosan is alkalmazzák, ami egy sokkal jobb módszer szerintem. Például:

  • 10 felhasználóig a havi bérleti díj bruttó 30.000. Ft
  • 10 és 100 felhasználó között a havi bérleti díj bruttó 60.000. Ft
  • 100 felhasználó felett egyedi árak

Azt gondolom ez egy sokkal korrektebb ár meghatározás, mint az első példa volt.

Interfészek

A legtöbb értékesítési stratégia része, hogy meg kell mutatni, hogy az adott rendszer könnyen összedolgozik más rendszerekkel, azaz lehet interfészelni. A legtöbbször viszont kihagyják a leírásból, hogy persze összeköthető más rendszerekkel, csak éppen a más rendszereket még programozni kell, hogy adatot tudjon fogadni, vagy küldeni, ergó pénzbe kerül. Persze vannak ingyenes interfészelési lehetőségek, de a legtöbb cég a fizetős interfészelési lehetőséget is ingyen reklámozza. Kérdezzünk rá, hogy hogyan működik a más rendszerekkel történő interfészelés és ha programozni kell, akkor az mennyibe kerül. Interfészekről szóló korábbi cikkem itt olvasható.

Így arra kérek mindenkit, hogy legyen nagyon körültekintő, mikor egy új rendszer bevezetése előtt áll. Célszerű konkuencia analíist is végezni, funkció, ár, hatékonyság és egyéb különböző szempontok alapján.

2 komment

Címkék: tanácsadás rendszer crm erp érdekek vállalatirányítás ügyfelek

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr153008339

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pulykakakas · http://www.pulykakakas.hu/b/ 2011.06.26. 10:50:20

Lehet, hogy nem úgy jár az agyam, ahogy marketing szempontból kéne, de nekem egyértelműen az első (a havi árat megadó) tűnik a jobbnak. Mégpedig azért, mert a másodikról az ugrik be, hogy a szolgáltatás baromi drága, csak megpróbálják eltitkolni, hátha nem veszem észre. De minimum nem szolgál ki, azaz számolásra kényszerít, ahelyett, hogy megmondaná, mi az eredmény, hiszen tudja, hogy úgyis az érdekel.

Giller Tamás 2011.06.26. 18:40:02

Mégis mostanában nagyon divatos ez a fajta árazás. Persze nem úgy tálalják egzakt módon, ahogy én leírtam. Hanem azt mondják, hogy napi 1 kávé áráért bérelhet kollégáinak rendszert. Így talán még jobban hangzik :), de szerintem ha valaki ténylegesen utána számol és végez egy minimális ár-érték arány összehasonlítást, akkor azt tapasztalja, hogy igenis drága a cucc.