Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

Rossz ember, rossz időben, rossz helyen

2012.11.19. 23:18

Veletek már előfordult, hogy ti voltatok a rossz ember, rossz időben, rossz helyen? Velem már igen. Nem tudjuk előre megtervezni, eldönteni, hogy márpedig ilyen szituációba nem kerülünk, úgyis lesz ilyen alkalom. De vajon mit lehet tenni, hogyan ismerjük fel a szituációt és hogyan lehet belőle jól (is) kijönni?

1_1.jpg

Az én esetemben legtöbbször az a szituáció, hogy egy új szolgáltatás (ERP, CRM) bevezetéséről tárgyalok több érintettel és ahogy haladunk egyre beljebb a projektben folyamatosan egyre mélyebben ismerem meg a szervezeti egységet, ezért míg a pre-sales és sales tevékenység elsősorban a felsővezetéshez köt, addig a rendszerbevezetés vagy szolgáltatás bevezetés előkészítése már alsóbb szintű menedzserekhez, kulcsfelhasználókhoz. Ez a két menedzseri szint (felsővezetés és kulcsfelhasználók) sajnos nagyon gyakran érdekkonfliktusban van egymással. Miért?

Az ügyvezető teljes mértékben át akarja látni a cégét, minden egyes költséget belső projektekhez, költséghelyekhez akar kötni, mindenkinek az eredményességét mérni szeretné. Én azt gondolom, hogy ez a normális, egy vállalkozás célja a profit maximalizálás, ezért fontos tudni, hogy hol vannak gyenge pontok a vállalkozásban, és itt nem elsősorban személyekre, inkább folyamatokra gondolok. A kulcsfelhasználók és végfelhasználók pedig sokszor a felsővezetői (információ szolgáltatási) elvárások miatt kénytelenek változtatni a kitalált folyamataikon (pont az én és kollégáim segítségével), ez a változás pedig nyilván fájdalommal jár, valaki könnyen, valaki nehezebben alkalmazkodik.

Tehát úgy indul a szituáció, hogy van egy érdekkonfliktus a cégen belül, amibe a külső szolgáltató, azaz a szolgáltató képviselője (én) belecsöppen de úgy, hogy a megbeszélésen csak az érdekkonfliktusban szerepet játszó egyik fél (mondjuk úgy a sértett) van jelen. Ekkor a sértett, mivel ő (is) a megrendelő így nyilván agresszívabban lép fel az érdekérvényesítés miatt a szolgáltatóval szemben. Ekkor hányszor gondoltam, hogy de jó lenne máshol lenni :). Tehát a szituációt viszont könnyű felismerni, folyamatos támadás alatt vagy. Ebben a helyzetben nagyon rossz stratégia a visszatámadás, csak tovább erősíti a konfliktust, mélyíti és nem ad megoldást.

2_1.jpg

Az én javaslataim ilyen helyzetekre:

  • Rámutatni, hogy az érdekkonfliktus nem a kulcsfelhasználók és a szolgáltatást nyújtó között van, hanem még a cégen belül, így olyan dolgokról, amelyekről a harmadik fél (felsővezető, döntéshozó) bevonása nélkül nem tudunk dönteni, mélyebben nem érdemes beszélni.
  • Megpróbálni mindkét fél érdekeit felismerni és képviselni azokat egymás irányába. Ez nagyon nehéz, de egyáltalán nem lehetetlen.
  • Amennyire csak lehetséges a (feltételezett) érdekkonfliktus okainak felfedése, persze nagyon óvatosan, és lehetséges válaszok, megoldások keresése.
  • És még sok minden más, amit a szituáció határoz meg.

Ha ezeket követjük, akkor megéljük a folytatást.

3.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: projektmenedzsment

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr794903713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.