A webes ERP modulok ideje lejárt?

Üdv minden kedves Olvasómnak immár 2014-ben! Remélem mindenki kipihente magát az ünnepek alatt és újult erővel vág neki az új évnek, hogy azokat a céljait, amelyeket nem sikerült eddig elérnie, idén biztosan elérje, vagy legalábbis közelebb kerüljön hozzá. Én ilyen motivációval kezdem az új évet! De nézzünk egy picit vissza az elmúlt egy-két évre, miről szólt, mitől pörgött az IT világ? Volt itt bigdata, felhő, BI, mobiltechnológia, CRM és sok-sok projektmenedzsment. De van egy terület, amit sokszor nagyon alap dolognak tekintünk, így keveset beszélünk róla. Ilyen terület a webes megoldásoké, hiszen a webes megoldások ideje már lejárt vagy mégsem?Már szinte mindent okos telefonon nézünk-használunk külünböző app-ok segítségével. Az ERP piac viszont mindig lemaradásban van az általános IT technológiákhoz képest, így a webes alkalmazások ideje még csak most jött el az ERP iparágban, szinte együtt a mobiltechnológiával.

Nézzük meg, hogy milyen modulokat, alkalmazásokat, funkciókat lehet hatékonyan kezelni a weben keresztül egy ERP rendszer kapcsán.

Webshop

A legalapvetőbb terület a webshop, amelyet már nagyon sokan használnak. Nagyon sok cég folytat valamilyen kereskedelmi tevékenységet és ha a vevőket interneten keresztül is ki lehet szolgálni, azzal csak növelhető a cég árbevétele, profitja. Sok cég viszont csak hagyományos webshopokban gondolkozik, amit ki lehet tenni a cég weboldalára és bármelyik vevő vásárolhat benne. Éljük bele a helyzetünket egy autókereskedés életébe, ők forgalmaznak alkatrészeket is, de egy "hagyományos vásárló" nem fogja tudni megmondani, hogy milyen olajszűrőre, fékbetétre van szüksége, így a legtöbb ilyen cég nem használ webshopot vagy ha igen, akkor csak olyan jellegű cikkeket árulnak benne, amelyeket bárki meg tud vásárolni (tetőcsomagtartó, alufelnik, gumik és egyéb kiegészítők). De a webshopoknak létezik egy olyan formája is, amely inkább alkatrész nagykereskedelmi funkciókat lát el és nem közvetlenül a végfelhasználókat szolgálja ki, hanem azon partnereket, akik továbbértékesítési céllal vásárolják a termékeket, hiszen ők pontosan meg tudják mondani cikkszám szerint, hogy mire van szükségük. Ezek az ún. disztribútori vagy nagykereskedelmi rendszerek. Hasonlóak a webshopokhoz, de mégis hatékonyabb bennük a keresés és a céljuk az, hogy egy lapon sokkal több adat megjelenhessen, nem annyira figyelemfelhívóak, mint a webshopok általában mégis hatékonyak.

truweb_n6.jpg

A kép a TruWeb nevű rendszerből származik.

A webshopok egy másik fajtája, amikor kifejezetten egy fajta terméket árulunk abban, de abból nagyon sok félét, sokféle paraméterrel, ezért szükséges egy komoly kereső felület is a rendszerhez. Ilyen webshopok a használt autós és új autós kereső oldalak. Sokan azt gondolják, hogy az ilyen jellegű oldalakon csak keresni lehet, de ez nem igaz, ezeken az oldalakon keresztül meg is rendelhetőek az eszközök, akár egy új vagy akár egy használt autó.

truweb_n4.jpg

Ez a kép szintén a TruWeb rendszerből származik, amely kapcsolható több vállalatirányítási rendszerhez is, és kinyerhetőek belőle a használt gépjárművek, és ezáltal feltehetőek a webre, ahol azok meg is rendelhetőek.

truweb_n1.jpg

Ez a kép is a TruWeb-ből származik. Ez a modul arra jó, hogy új gépjárműveket tudjunk összekonfigurálni, majd megrendelni a szállítótól. Elég hasznos kis webes modul ez is.

Bejelentkezések

Több ERP rendszer rendelkezik olyan modullal, amelyhez érdemes olyan webes felületet készíteni, ahol az ügyfél maga kezdeményezheti a bejelentkezést. Hogy példát említsek ilyen lehet egy szerviz tevékenységet folytató cégnél a szervizbe történő bejelentkezés lehetősége. A legtöbb cég ezt nem ERP kapcsolattal oldja meg, hanem egyszerűen egy webes formot lehet kitölteni, aminek eredményéről a cég munkatársa egyszerű e-mail értesítést kap, az ügyfelet pedig szintén e-mailben értesítik arról, hogy bejelentkezését elfogadták. De vannak olyan ERP szállítók, amelyek a szabad időpontokat már az ERP rendszerből publikálják a webre és az ügyfél amikor regisztrál egy időpontot, akkor a belső ERP rendszerbe közvetlenül kerülnek bele ezek az adatok, persze feltételesen, a cég munkatársának itt is vissza kell igazolnia a bejelentkezést. Ilyen szerviz előjegyzési modulokat a gépjármű szervizek, számítógép szervizek, háztartási gép szervizek használhatnak.

Ugyanilyen bejelentkezés lehet egy teszt vezetésre történő bejelentkezés is - ez főleg márkakereskedéseknél jöhet szóba.

2013-12-25_19h19_49.jpgEz a kép a K2D-CVS rendszeréből készült.

Adategyeztetés

A pénzügyi osztály mindig bajban van amikor például folyószámla egyeztetésről van szó. Telefonálgatni kell a partner cégekkel, emailezni, bekérni adategyeztetés céljából egyenlegközlőket. Ennek megkönnyítése céljából már több cég egy ügyfélkapun keresztül lehetővé tette partnerei részére, hogy a belső ERP rendszerből lekérjék saját folyószámla egyenlegüket és el tudják végezni az ellenőrzést anélkül, hogy telefonálgatnának, leveleznének.

truweb_n6_1.jpg

CRM web modul

Bejelentkezhetünk a weben keresztül az ERP rendszer CRM moduljába. Ez főleg az értékesítő kollégáknak nagyon hasznos, akik naprakész adatokat kaphatnak az ERP rendszerből egy tárgyalás során. Ezeket inkább már mobilra optimalizáltan készítik, vagy konkrétan okostelefonra írt mobilalkalmazásokat gyártanak.

Webes BI modulok

A cégvezető naprakész adatokat akar, azonnal és úgy, hogy ehhez ne legyen helyhez kötve az irodájában és bejelentkezve a belső ERP rendszerbe. Szinte minden ERP rendszer rendelkezik valamilyen webre optimalizált riporting eszközzel, hogy a vezetői információs rendszer igényeket kiszolgálja.

És természetesen nagyon sok szolgáltató eljátszott a gondolattal, hogy a teljes megoldását az internetre költözteti, na nem klasszikus értelembe a felhőbe, hanem a teljes ERP rendszer internet alapú, ún. WEBERP rendszerként üzemel.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr925702765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása