Vállalatirányításról közvetlenül - érthetően
Facebook
Linked In
Rss

Giller Tamás

COM_6565+800.jpg

Forrás: Computerworld

Fotó: Rózsa Zsuzsanna

Giller Tamás

Több, mint 10 éves szakmai tapasztalat informatikai szolgáltatások területén: ERP, CRM, egyéb vállalati szoftverek bevezetése, tanácsadása, üzemeltetése.

Pénzügyi, üzleti és informatikai tudás!

Projektmenedzsment tapasztalat, NAV, ITIL szakvizsga!

Több mint 5 év vezetői tapasztalat (CFO, IT/IS).

A Piac & Profit valamint a Computerworld szakértő partnere.

ERP - múlt, jelen, jövő

csak-könyv_2.png

ERP - past, present, future

angol_könyv_reklám.png

A könyvemről

Kulcsár Tibor (Kulcs-Soft alapítója):

"Gratulálok a könyvedhez Tamás, nagyon jó volt! Még nem olvastam olyan könyvet az ERP-ről, amely ennyire szakszerű és olvasható lenne egyben. Annyira tetszik, hogy szeretném tananyaggá tenni a Kulcs-Soft-ban. Szeretnék 20 példányt rendelni belőle a kollégáim részére."

Hetyei József (Certified Management Consultant):

"A könyv stílusa kellemes, olvasmányos, jól érthető. A könyvben összefoglalt tapasztalatok hasznosak lehetnek mind az ERP rendszereket bevezető kkv-k, mind a számukra ilyen rendszereket szállító, azokat (bevezetés során és az után) támogató vállalatok számára."

Hoffer István (abas Magyarország ügyvezetője):

"A könyv második része, amely az ERP kiválasztásról és a bevezetéshez kapcsolódó projektről ad információkat, abszolút hiánypótló a magyar piacon. Én nagyon vártam már egy ilyen kiadványra."

Juhász Zsolt (rEVOLUTION Software Kft. ügyvezetője):

„Érdekes, olvasmányos, sok helyen visszaköszönnek az általam is hangoztatott gondolatok. A könyv végén nekem egy picit sok lett a kiegészítő téma, ez egy picit elviszi a fő téma súlyát. De örülök, hogy a könyv az ERP kérdés teljes szélességét felvállalja.”

Támogathatsz

Ha szeretnéd támogatni az ERPBLOG működését, akkor most megteheted.

Köszönöm, hogy támogattál!

Facebook

www.erpblog.hu

A nevem Giller Tamás. 2003 óta foglalkozom Informatikai Szolgáltatásokkal (ERP és CRM rendszerekkel). 2003 év elején közgazdászként diplomáztam a Pénzügyi és Számviteli Főiskolán majd a Summit Autó Magyarország ZRt.-nél - a Summit Solutions nevű üzletágnál - kezdtem dolgozni, saját fejlesztésű vállalatirányítási rendszerekkel. Két év után 2004 év végétől kezdve közel 1 évet töltöttem Ausztráliában, ahol pénzügy menedzsmentet hallgattam. 2005-től projektvezető lettem a Summit Autó Magyarországnál. 2006-tól a Karádi Rendszerháznál dolgoztam Microsoft vállalati termékekkel (Navision, CRM). 2008 és 2015 között a DLM Solutions Kft. üzletágvezetője voltam. Azóta pedig egy mezőgazdasági informatikával foglalkozó startup (Gremon Systems Zrt.) pénzügyi igazgatója vagyok. Szeretném megosztani veletek azokat a tapasztalataimat, amelyeket az informatika ezen speciális világában töltöttem, az elmúlt több mint 10 év során. Remélem a témák érdekesek lesznek és egy jó kis szakmai műhely alakul ki!

ITIL

 

Microsoft Business Solutions Specialist

specialist.png

Elérhetőség

Ha kapcsolatba szeretnél velem lépni, mert véleményed van, meg akarsz osztani velem valamit, segítségre van szükséged, vagy van egy jó ajánlatod számomra, akkor ne habozz, írj nekem!

tamas.giller@gmail.com

Search Clear

Friss topikok

Kiemelt partnerek

PP.jpg

Computerworld.gif

Partnerek

Bridge.pngdlm_1.pngk2d.png

xapt.pngkaradi_1.pngdyntell.png

kulcs.png 

ggx.png

abas.png  

2_2.png

 

  

KRONOS.jpg

 

 

weblogo.png

  

  

uj_SAP_logo.jpg

 

SymbolTechLogoNEW_240x240.png

 

llp_logo_standardcolour_clear_background.png

 

      UNIT4_logo_VT-SOFT.png

 

ifs_logo_180.png

 

TRL_logo_cegnevvel2.png

 

InnoWorld második nap - első rész

2014.06.19. 14:09

A tegnapi InnoWorld első napos bemelegítés után belevágtunk csütörtökön (19.-én) a sűrűjébe. A program érdekesnek ígérkezik, sok előadóval, érdekes innovációkkal és azok tapasztalati hátterével.

Az Afrika-Europe Challange projekt bemutatkozásával indult a reggelem az A38-on egy sajtóreggeli keretein belül. A keleti-nyitás jegyében a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezetője beszélt arról, hogy hogyan tudnak segíteni a kis- és középvállalati szektornak abban, hogy külföldre vigyék termékeiket. És ehhez a témakörhöz kötődik az Afrika-Europe Challange is, aminek deklarált célja az üzleti hálózatépítési tevékenység elsősorban Afrika irányába befektetési céllal. Ehhez kapcsolódik a projekten belül egy nagyívű vitorlás verseny is.

Ezután indult az innovációs konferencia, amelyet négy szakaszban tártak elénk:

  • innovációról általánosan
  • innováció a közlekedésben (pl. Hugo)
  • innováció a hazai informatikában
  • innováció a közlekedésben II. (pl. car sharing, bike sharing)

1_4.png

gamification

Az első szakaszban Dr. Bilicki Vilmos (egyetemi adjunktus, Szegedi Tudományegyetem, Szoftverfejlesztés) előadását hallgattuk meg Internet of Things (IOT) a gyakorlatban címmel. Máris egy érdekes videóval indított, hogy egyszerűen egy kamera segítségével lehet monitorozni egy kisbabát (légzés, szívverés, stb.). Gyakorló apukaként, kisgyermekes szülőként engem is meglepett ez a módszer, hiszen jelenleg a kiságy és a matrac közé kell különböző érzékelőket tenni ahhoz, hogy tudjuk, hogy a kisbaba légzése megfelelő-e. Picit tartottam ettől az előadástól, de nagyon gyakorlatias volt, élő példákkal különböző területekről a dolgok internetéről (világ mérhető és irányítható lesz).

Ezt követte Dr. Szabó Zsolt Roland (adjunktus, Corvinus Egyetem, Gazdálkodástudományi Kar, Vezetés és Stratégia Tanszék) előadása Vállalati innováció témában. Ezen az előadáson valóban az innováció elméleti hátteréről kaptunk benyomásokat. Mitől lesz valami, valaki innovatív, mi kell az innovációhoz. Kiemelten a tehetséggondozásról beszélgettünk.

Következő előadó Vitáry Dániel (be-novative) Fedezd fel az Innovátort magadban címmel. Egy nagyvállalati, felhő alapú megoldásról volt szó, ami a vállalkozások saját belső innovációs kultúrájának élénkítését segíti. Ha van egy jó ötleted, akkor valósítsd meg és a vállalat célja az kell, hogy legyen, hogya vállalaton belül valósítsd meg az ötleted. Számos negatív példa van, pl. a Red Bull, aminek kitalálója korábban az Unilvernél dolgozott, de mégsem azon belül lett megvalósítva a projekt. Három dologra koncentrálnak az alkalmazásuk segítségével: gamification (tegyük játékossá az alkalmazást), crowdsourcing (tömegeket vonjunk be adatgyűjtés céljából) és early stage of innovation (már a korai szakaszban karoljuk fel az ötleteket). Az alkalmazottak ne leveleket küldjenek, ne ötletládákba dobálják az ötleteiket, erre kínálnak megoldást.

Következő előadő Szőcs Árpád (értékesítési igazgató, MAPI Magyar Fejlesztési Iroda) volt A hazai innovációs kultúrát támogató finanszírozási környezetről témakörben. Röviden arról volt szó, hogy hogyan lehet pénzt szerezni innovációra, elsősorban vissza nem térítendő támogatásokból (Eu, hazai) és kockázati tőkebefektetőktől. Aki kockázati tőkebefektetőhöz fordul, annak tudnia kell, hogy ezt hogyan tegye, az első benyomások nagyon fontosak, jó ha 2-3 alapító áll a start-up, az innovatív ötlet mögött, nem árt ha már egy exit-en (már piacra dobtak valamit, ami működött és sikeres projekt lett belőle) is túl vannak.

A következő szekcióban rátértünk a második témakörre az innováció a közlekedésben.

2_27.jpgElőször Szűcs Lajos (elnök, ITS Hungary Egyesület) Innovatív intelligens közlekedési rendszer alkalmazásokkal a közlekedésbiztonság javításárt témában. Közlekedés és innováció összekapcsolása az elméletben, hogy a következő előadásban a gyakorlatban is tapasztaljuk ezen két terület házasságából származó előnyöket. Különböző projekteket mutatott be nekünk (pl. Connect Easyway), amelyek az ITS (Intelligens közlekedési Rendszerek) jelenét mutatják meg.

Majd következett Dávidházi Gábor (projektigazgató, Nemzeti Mobilfizetési Zrt.) A mobilfizetés jelene és jövője Magyarországon témában. Mobilparkolást már biztos sokan használtak, használtatok, ilyen egyszerű alkalmazásoktól kell eljutni odaáig, hogy a közlekedés során igénybe vett szolgáltatásokat (menetjegyek - Máv, Volán, Bkv, stb., belépőjegyek, P+R parkolási jegyek, stb.) mind meg lehessen vásárolni mobilfizetésen keresztül is.

Ezután következtek A használatarányos útdíj rendszer (HU-GO) bevezetési tapasztalatai a szereplők szemszögéből című előadások és kerekasztal beszélgetés - Szűcs Lajos, ügyviteli igazgató, Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (korábban Állami Autópálya Kezelő Zrt.); Takács Tibor, fejlesztési igazgató, i-Cell Kft; Szabó Lajos, tulajdonos-ügyvezető igazgató, iData Kft; és Karmos Gábor, főtitkár, Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete részvételével.

A HU-GO-ról a napi hírekben is sokat hallhattunk 2013 nyarán, csúszik a projekt, nem lesz ilyen projekt, aztán 2,5 hónap alatt mégis összrakták, az indulás kicsit döcögősre sikerült, de elindult. Szűcs Lajos, aki az ITS elnöke is egyben, röviden bemutatta a HU-GO rendszert, mit tud, hogyan működik, stb. Takács Tibor az i-Cell képviselője a gyors megvalósítás problémáiról, kihívásairól beszélt, a Getronics kilépéséről a projektből, az időprés problémáiról. Hogyan sikerült ilyen gyorsan leprogramozni a rendszert? Elég sok innovációra volt szükség, de azért sok konkrétumot nem árult el :). Nyílt rendszer, használjuk ki a már meglévő infrastrúktúrát, vonjuk be a felhasználót a lehető legmélyebb módon. Szabó Lajos (iData) vállalkozása a GPS alapú járműkövetés területén dolgozik és ők úgy kapcsolódnak a HU-GO rendszerhez, hogy hardverfüggetlen járműkövető rendszerük volt és az útdíj bevezetése előtt már több ezer hazai jármű használta az ő rendszerüket, eszközüket. Ezekre az eszközökre tudtak telepíteni útdíjfizetési, útdíj bevallási rendszert (iTrack). Ehhez az eszközhöz adtak a fuvarozóknak egy szoftvert is, amin nyomonkövethetik az útdíjfizetéseket az adott járműveikhez (webcontroll). Karmos Gábor a HU-GO működését, indítását a díjfizetők (fuvarozók) szempontjából mutatta be. Annak ellenére, hogy Európa egységesítést ír elő, és arra is törekszik, kb. 7 szabályozás és 13 díjfizető eszköz van jelen Európában. A hazai rendszer fejlesztése során nagyon sok célt tűztek ki a hatóságok (jöjjön belőle megfelelő bevétel, a bevezetése ne kerüljön sokba és még a felhasználók is elégedettek legyenek, azaz ne legyenek fuvarozói tüntetések). A főtitkár úr úgy látja, hogy ezeket sikerült mind megvalósítani, egyébként a fuvarozók maguk is mindig az úthasználattal arányos díjfizetés mellett voltak, csak a díjfizetés mértéke nem volt mindegy, ebben pedig sok eredményt értek el a fuvarozók. Egyetlen problémát emelt ki, mégpedig a bírságolási rendszert, amely most nem kedvez a hazai fuvarozóknak, ahogy említette eddig 4,3 milliárd Ft bírságot kaptak a hazai vállalkozók és csak 300 millió Ft-ot a külföldiek, míg a bevétel fele-fele hazai és külföldi cégektől származik, így elég aránytalan a bírságolás, amely rossz jogértelmezésekből is fakad (pl. alsóbbrendű utak esetén történő bírságolás) és az ellenőrző szerv (rendőrség) rossz gyakorlatából. A rendszer még határozottan nincs készen Karmos úr szerint, de már működik és használható, szerinte felhasználói szempontból még sok-sok fejlesztésre van szükség.

Az InnoWorld második napjának délelőttjén is ilyen sok minden történt, úgyhogy a délutáni eseményekről külön posztban fogok írni, bár azon nem fogok tudni részt venni teljes hosszában. Folytatása következik.

Szólj hozzá!

Címkék: hírek informatika érdekek computerworld

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr66376823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.