CRM típusok

A blogon több cikket írtam már CRM rendszerekről, de még nem eleget. Nemrégiben végeztem egy kis elemzést a hazai CRM piacon és eléggé siralmas állapotokat találtam. A rendszereket nagyjából kétféle csoportba lehetne osztani.

Csinálj vele amit akarsz típus:

Ezek a rendszerek teljes mértékben keretrendszerek, mindent át lehet benne írni, több tucat folyamat alakítható ki benne. De általában csak 1 fajta folyamat. Ezeket a rendszereket akár vevői igények kezelésére, akár sales tevékenységre is lehet használni, de általában csak az egyikre.

Forrás: Internet

Kategorizált típusú rendszerek:

Ezekben a rendszerekben a készítő megmondja, hogy mire való. Vagy értékesítési tevékenységre, vagy ügyfélproblémák kezelésére, vagy egyikre sem.

Forrás: Internet

De mi van akkor ha a CRM rendszeredet több különböző folyamatra szeretnéd használni? Ezen a rendszeren szeretnéd kezelni az ügyfél igényeket, amelyek beérkeznek a cégedhez. Ezen a rendszeren keresztül szeretnél értékesítési csatornákat nyitni ügyfeleid felé. Ebben a rendszerben szeretnéd nyilvántartani a feladataidat és a kollégáid feladatát. Nos ebben az esetben elég nehéz helyzetben leszel, mert ilyen rendszer nagyon kevés van, és a legtöbbet megpróbálják úgy eladni, hogy ilyen Kombinált típusú rendszer, de nem azok.

Mégis ha már választani kell, és nem találok megfelelő kombinált típusú rendszert, akkor én inkább a kategorizált rendszerek felé hajlok, mert legalább arra amire kitalálták arra jól használhatóak,  ilyenek az értékesítési típusú CRM rendszerek. Ma mindenki eladni akar (terméket, szolgáltatást), eladni nem könnyű, így több cég előtérbe került mostanában, akik az értékesítési tevékenységet segítik:

  • crm tanácsadók
  • marketing és sales tanácsadók

De hogyan is tudja egy CRM rendszer segíteni az értékesítési tevékenységedet?

  • személyre szabott levél kampányokat tudsz készíteni vevőid számára
  • statisztikákat készít a rendszer, amiből további információkat vonhatsz le
  • szinte korlátlanul elérhetőek ezek a rendszerek, akár mobil eszközökről is
  • segíti az értékesítők munkáját, felügyeli azt
  • központosítja az adatokat egy helyen
  • automatizmusok révén

Mielőtt CRM rendszert választunk jól nézzük meg, hogy mire is akarjuk használni.

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr912619962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása