A halva született projekt

Már elég régen jelentkeztem új írással ezért éppen itt volt már az ideje. Az idei év úgy néz ki bizonyos értelemben megfelel a szűkös esztendő minden paraméterének. De nem keseregni akarok, de megoldás adni sem tudok. Egyszerűen csak egy nagyon nagy veszélyre akarom felhívni minden ERP és IT szolgáltató figyelmét, ez pedig a halva született projekt.

Válságos időkben, szűk esztendőkben mindent megtesz mindenki az új ügyfelekért, azért hogy legyen új eladás, új bevezetés. És bizony nagy öröm, ha új projekteket, új ügyfeleket szerezhetünk, de nagyon oda kell figyelni a kapacitásainkra is. El tudjuk vállalni a jelenlegi infrastruktúrával (pénz, idő, kollégák, gépek, szoftverek, stb.) a projektet határidőre vagy sem? A határidőre a szolgáltató csak javaslatot tesz, az ügyfél diktál. Az ügyfélnek mint tudjuk mindig minden nagyon fontos, és az ügyfél mindig azt hiszi, hogy ő az egyetlen ügyfél akivel foglalkozni kell. Az ügyfél nagyon jól felméri a mi kapacitásainkat és azt mind saját magára szeretné allokálni. De ez természetesen lehetetlen.

Ha túlvállaljuk magunkat a projekt elvállalásakor és nem tervezünk be előre olyan kapacitásokat, amely a problémák esetén kihúz minket a bajból, akkor bizony már az elején olyan projektbe fogtunk, amit nem fogunk tudni leszállítani úgy, ahogy az ügyél kéri. A fejlesztések csúsznak, nem készülnek el időre, az ügyfélelégedetlenség nő, és lehet hogy a végén még a szolgáltatásaink díja és belefektetett kapacitásokat ára sem térül meg.

Így felhívom minden projektvezető, értékesítő és cégtulajdonos figyelmét a kapacitás tervezésre, és annak elhanyagolása esetén borítékolható, hogy sorban jönnek egymás után az eleve halva született projektek.

Én szóltam ...

A bejegyzés trackback címe:

https://erp-blog.blog.hu/api/trackback/id/tr234075172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TanacsLajos 2012.02.09. 11:25:32

Szia!

Általános problémát feszegetsz szerintem, ami a mostani - válságos - időkben különösen jellemzővé válik sok IT projektre. Szerintem kettős a felelősség az ilyen helyzetek kialakulása körül. A megrendelő képtelen kompromisszumokat kötni (MINDENT akar a pénzéért), főleg ár és nem szakmaiság alapján választ szállítót, és nem tudja eldönteni, mit is akar. A szállítók meg beígérnek fűt-fát, a feladat pontos ismerete nélkül tesznek ajánlatokat, és a megvalósítás során nem a közös cél, hanem a vállalkozói díj leszámlázása lebeg a szemük előtt.
Ráadásul nem is segítik át az ügyfelet a projekteken, pedig szakértőként ez lenne a feladatuk: azért vesz az ügyfél külső szállítótól projektet, mert az a külső cég ahhoz ért, az IT projektek megvalósítása a szakmája.
Szóval összetett a kérdés, és nem mennek jól ma Magyarországon az IT projektek, van hova fejlődnünk! Kicsit más megközelítésből, de hasonló témákat boncolgatunk mi is a blogunkon (derrickesharry.blog.hu), olvass bele ha van kedved, kíváncsi vagyok a véleményedre!

Giller Tamás 2012.02.09. 23:15:56

Szia,

Igen, ez egy nagyon általános probléma sajnos. De minél többször hívjuk fel mindkét oldal (szállító és megrendelő) figyelmét az ilyen esetekre, akkor talán növekszik a hazai projektek sikerrátája.

A blogot ismerem :) sok sikert kívánok hozzá!
süti beállítások módosítása