Az SAP a napokban tartja szokásos éves nagyszabású konferenciáját az SAP FORUM 2013 rendezvényt, amelyre több sajtóorgánum mellett engem is meghívtak. Nagy örömmel tettem eleget a felkérésnek, a sajtó részéről szinte minden informatikai hírportál és magazin képviseltette magát, voltak kollégák a www.computerworld.hu, a www.piacesprofit.hu, a www.itbusiness.hu, a www.figyelo.hu, a www.gazdasagiradio.hu, a www.gazdasagtv.hu, a www.napi.hu, a www.bbj.hu, a www.portfolio.hu oldaltól és még sokan mások.
A rendezvényre a sajtós kollégákkal közösen utaztunk le egy bérelt kisbusszal (na jó valójában egy Ford Party Limuzinnal) még vasárnap délután. A jó hangulatnak már az utazás megalapozott.
A konferencia helyszínéül a Hotel Azúr szolgált Siófokon. A helyszín tökéletes választásnak bizonyult, elég nagy alapterületen több konferencia teremmel ellátott létesítményben professzionális módon meg lehetett tartani a több napos rendezvényt.
Én már több szakmai fórumon, konferencián vettem részt az elmúlt években, de az SAP rendezvénye kiemelkedik ezek közül. A rendezvényt már tavasz elején elkezdik szervezni, hogy profi módon le lehessen bonyolítani.
Vasárnap este közös vacsorával és bulival indult a rendezvénysorozat. Az estét Ablonczy Balázs az SAP ügyvezetője nyitotta meg rövid beszéddel, a közös vacsora után pedig a Smile zenekar valamint Dj. Novák szórakoztatta az összegyűlteket.
Hétfőn fél tízkor indultak a szakmai programok. A szakmai programokat is Ablonczy Balázs nyitotta meg néhány érdekes statisztikával, amelyet az Oxford Economics készített az SAP megbízásából. Például megtudhattuk, hogy a magyar cégek háromnegyede növekedést vetít előre az elkövetkező 3-4 évre (érdekes, hogy Nyugat Európában ez az arány csak egyharmad és a vállalatok fele stagnálást vár). Ezt a növekedést a magyar vállalatok külföldi expanzióval próbálják elérni, azaz a hazai termékeknek és szolgáltatásoknak külföldön látják a piacát. A kérdés, hogy ezt hogyan akarják elérni? A válasz az innováció (technikai újítások) és a kooperáció (partner vállalatokkal történő együttműködés). Az SAP pedig célul tűzte ki, hogy motorja kíván lenni ennek a növekedésnek mégpedig úgy, hogy megteremti a technikai környezetet ami az innovációhoz szükséges.
A rövid bevezető után Martin Elsner következett, ő vezeti az iparági üzletfejlesztést Németországban. Ez a szervezet felel azért, hogy meghatározzák, és megvalósítsák az iparági értékesítési stratégiákat. A keynote előadás lényege az volt, hogy bemutassa azokat a tényezőket, amelyekre az SAP a jövőben támaszkodni kíván, hogy eléreje céljait.
- üzleti alkalmazások (többek között a klasszikus ERP)
- mobil technológia (egyre több ember használ valamilyen mobiltechnológiát a világon, például 15 milliárd web képes eszköz van a világon, több, mint ahány ember él a földön)
- felhő szolgáltatások (az SAP megvette az Ariba, SuccessFactors felhő szolgáltatókat)
- adatbázis kezelők (ilyen megoldás a HANA, amely egy memória alapú adatbáziskezelő)
- elemző eszközök (az SAP egyik vezető terméke Business Intelligence területen a Business Objects)
A fenti előadással egyébként összhangban olvashattunk nemrég egy interjút Simon Kalužaval, aki a vállalat közép-kelet-európai ügyvezető igazgatója.
A keynote előadások után egy sajtóbeszélgetésre került sor, ahol további érdekes információkat tudhattunk meg az SAP Hungary Kft.-ről. Annak ellenére, hogy 2012-ben a hazai IT piac 1%-os visszaesést tudhatott magáénak az SAP árbevétele 2011-hez képest közel 10%-al nőtt. A piac nem nőtt, a válság még érezteti hatását, akkor mégis hogyan sikerült ez az SAP-nak? Erre Ablonczy Balázs két okot jelölt meg, az egyik, hogy 2010 óta az SAP globálisan egy más stratégiát követ, mint korábban. Megismételte amit német kollégája is említett a keynote előadás alkalmával, hogy nem egy termékre, megoldásra helyezték a hangsúlyt, hanem ötre (alkalmazások, felhő, elemzések, mobilitás és adatbázisok). Másik okként a kiváló szakmai munkát, szakmai gárdát jelölte meg. Az SAP Hungary Kft. közel 500 főt foglalkoztat ma Magyarországon.
Kiemelt figyelmet fordítanak a Magyarországon még újdonságnak számító HANA technológiának, ami egy memóriaalapú adatbáziskezelő és a különböző adatbázis műveletek sokkal gyorsabban, olcsóbban és hatékonyabban elvégezhetőek vele, mint más adatbáziskezelő rendszerekkel. Globálisan már majdnem kétezer HANA felhasználó van, míg Magyarországon ez a szám elég alacsony, de már így is közel 20 cég használ ilyen technológiát. Az igény erre a technológiára legalább akkora, mint 20-30 évvel ezelőtt a klasszikus ERP rendszer iránt volt. A HANA célcsoportja lehet a hazai startup cégek, ahol nagy a vállalkozási kedv, van innováció, érdekes gondolatok. Az SAP elindít egy hazai startapuknak szóló programot, amely már globálisan bizonyított. A HANA technológiában komoly lehetőségek vannak, amely a felhő technológiával ötvöztve igazi trendfordulót is hozhat az informatikai piacon az elkövetkezendő években.
Szó volt még arról, hogy az SAP erősíteni kíván az államigazgatási szektor irányába, mert ezen a területen is vannak lehetőségek, így saját partnerhálózatukban elindítottak egy képzési programot, hogy az SAP partnerek ki tudják szolgálni a közigazgatási intézményeket.
Szóba került az is, hogy az SAP tervez-e stratégiai megállapodást kötni a kormánnyal, ahogyan azt más multinacionális cégek tették, de az SAP ügyvezetője szerint az SAP önmagában piacképes, eladható termékei, szolgáltatásai vannak, így ők egyelőre ezt nem tervezik, de nem zárkóznak el a lehetőség elől.
Nagyon jó kis konferencia volt, ha jövőre is meghívnak, akkor tudósítók róla akkor is!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.