Tesztrovat: CRS portál

Sziasztok! Régen jelentkeztem a teszt rovattal, úgyhogy most nagyon örültem, mikor találkoztam Vámosi Tamással, az Avensoft Kft. tulajdonosával, akivel egy nagyvállalati riporting eszközről a CRS portálról beszélgettünk és persze kattintgattuk is egy kicsit.

Szia Tamás! Kezdjük ott, hogy mi is az Avensoft és mi ez a CRS portál? Honnan a név? Ha megkérdezem, hogy mi ez a portál, akkor mit válaszolnál?

AvensoftLogoNew4.pngVámosi Tamás: Szia Tamás, és üdvözlöm az olvasókat is! Az Avensoft olyan informatikai vállalkozás, amelynek a fő célja, hogy komplett, kulcsrakész üzleti rendszereket tervezzen és fejlesszen ügyfeleinek. Elsősorban pénzügyi-üzleti rendszerek mellé készítünk alkalmazásokat. A CRS portál röviden egy kontrolling folyamatokat és elemzéseket támogató riporting eszköz BI funkciókkal, ami platform független, hiszen egy webalapú rendszerről beszélünk. A CRS név mögött a Controlling Report Services hosszabb név húzódik meg és pont azért lett ez a név, mivel kontrolling problémákra ad megoldást a rendszerünk.

Miben más ez a rendszer, más hasonló rendszerekhez képest?

Index_LogoOK.pngVámosi Tamás: Cégünk és én magam is nagyon sokat dolgoztam, dolgozom nagyvállalati környezetben és azt tapasztaltuk, hogy a legtöbb ún. BI vagy riporting eszköz nem megfelelően tudja támogatni a cégek folyamatait, mert a feladatok nagysága és a rendelkezésre álló eszközök (szoftverek) nincsenek arányban egymással. Az egyik túl bonyolult, nehézkes a használata vagy éppen az adatok bevitele további fejlesztéseket igényel, vagy valóban egyszerűek, de nem tudják kiszolgálni a vállalatok igényeit. Egy konkrét problémára kerestünk megoldást, mikor létrehoztuk a CRS-t. Egy cég meglévő összes riportját be akartuk terelni egy helyre, amelyek különböző rendszerekből származnak és mindezt egy nem túl bonyolult minimális workflow-val akartuk megtámogatni. Szolgáltassunk grafikonokat, KPI-okat, és szüntessük meg a lokális alkalmazásokat, sziget Excel és sziget Access alkalmazásokat is számoljunk fel. Erre született megoldásként a CRS, és a kezdeti értékesítési eredményeink nagyon bíztatóak.

Tehát az ügyfelek és érdeklődők valóban úgy gondolják, hogy nektek sikerült az, ami sokaknak nem, hogy használható és egyszerű eszközt adjatok a vezetők kezébe?

Vámosi Tamás: Mi abszolút így érezzük, és ezt az ügyfelek visszajelzéseiből tapasztaljuk is. Ez egy teljesen web alapú (így akár mobilon és tableten is futó) alkalmazás, amiről azt mondjuk, hogy bárki megengedheti magának, akár mikrovállalkozások is. Nagyon erős automatizmusai révén könnyen összeállíthatóak a hó végi, negyedéves riportok, csökken az előkészítési idő, nincs szükség a kollégák közötti Excel táblák küldözgetésére és külön adatgazdák révén azok feltöltésére sem. Év végére pedig érkezik a mobil alkalmazás hozzá, amellyel még egyszerűbben hozzáférhetőek a menedzsment számára az információk.

Említetted a mikro-vállalkozásokat is, nekik mit nyújthat ez a rendszer és mennyiért?

Vámosi Tamás: Igen, van mikro-vállalati csomagunk is, ami előre fel van paraméterezve 8-10 riporttal, KPI-val, nyilván a teljes rendszerhez képest szűkebb körű funkciókkal, de akár pár száz ezer Ft-ért kulcsrakész riporting eszközt használhat az ügyfél úgy, hogy ahhoz részünkről semmilyen helyszíni bevezetés nem szükséges. Azért nem, mivel egy db .CSV fájl van a háttérben, amit a vállalkozásnak adatokkal fel kell töltenie (persze ezt lehet tölteni külső alkalmazás segítségével is) és ez az adathalmaz leképez minden riportot és grafikont, valamint BI elemzési lehetőségeket is.

Mielőtt belenéznénk a rendszerbe, még beszéljünk adatkapcsolatokról. Az ilyen alkalmazások esetén problémás lehet a különböző külső rendszerekből kinyerni az adatot megfelelő minőségben. Ti hogyan oldottátok ezt meg?

Vámosi Tamás: A rendszerünk native módon kapcsolódik Oracle, MsSql, MsAcces adatbázisokhoz, de fájlok vagy ODBC alapján is tudunk kommunikálni más rendszerekkel, illetve webszolgáltatások révén is.

Ok, ennyi bevezető után nézzünk bele a rendszerbe magába. Hol érdemes kezdeni?

Vámosi Tamás: A rendszer indítása után egy testre szabható dashboard fogadja a felhasználót a saját igényei alapján. Ez az első képernyő, amit meglát a kolléga és vannak olyan felhasználók, akik innen nem is navigálnak el sehová, mert számukra minden adat hozzáférhető innen.

Dashboard.png

Ha jól látom, erről a felületről érhető el a rendszerben lévő összes többi modul is, igaz? És úgy látom, elég Windows8-as lett a felület is.

Vámosi Tamás: Így van, a rendszer belső moduljai, menüpontjai innen érhetőek el, és valóban a Windows8 grafikai elemei köszönnek vissza a felületen. Innen érhető el például az egyik fő modul a Riport is. A lehető legletisztultabb képernyőt akartuk elérni, csak azt a pár gombot lássa a felhasználó, ami neki kellhet, időszakot tud választani, még csak a dátumokkal sem kell foglalkoznia, előre feltöltött időintervallumok vannak beépítve a lekérdezőbe (hónap, negyedév, stb.).

Report.png

Több nézetben érhetőek el az adatok, akár vállalati hierarchiában láthatja a riportokat a felhasználó. A riportokhoz tartozó alapadatok pedig akár több különböző struktúrájú rendszerből jöhetnek. A riportokhoz kapcsolódhat akár valamilyen szintű workflow is. Delegálhatom valakinek, az fűzhet hozzá megjegyzést, akár még külső fájlt is (pl. PPT) lehet csatolni hozzá, hogy a riport plusz a külső fájl együtt további elemzéseket tegyen lehetővé a felhasználó számára. Tehát rendszeren belüli kommunikációt tesz lehetővé egy adott riportról.

Ez tényleg elég jó, mi az, ami még nagy előnye a rendszernek más hasonló eszközökhöz képest?

Vámosi Tamás: Érdemes megnézni a KPI modult is, ami szintén kiemelt része a CRS-nek. A különböző grafikonok előre meg vannak tervezve meta-adatok alapján, és a felhasználó a számára szükséges adatok alapján grafikus elemezéseket tud megjeleníteni.

KPI.png

Megjelenítheti a munkatárs az adatait, megnézheti milyen forrásból származnak, 3D-ben is láthatja, sőt, akár nyomtatni is lehet ezeket a grafikonokat. A paraméterezése teljesen átadható a felhasználónak, nem szükséges hozzá a szolgáltató részéről semmilyen további munkavégzés, ami így szintén leegyszerűsíti mind a használatát a rendszernek, mind a bevezethetőségét.

Van-e a rendszernek elemző része, ahol az adatokat nem csak megjeleníteni tudjuk, de elemezni is?

Vámosi Tamás: Igen van, a BI rész jelenleg három részből áll, de lesz majd egy negyedik része is. Alapvetően egy pivot táblához hasonlító analízis jellegű adatkezelést támogat. Drag and drop módszerrel tudom az adatokat feldobálni a képernyőre és különböző szintű elemzéseket végezni.

Analysis.png

De van egy What if analysis része is, amely szintén egy drag and droppos elemző. Alapadatokból építhetünk valamit, vagy ha már megvan a végeredményünk, akkor azt tudjuk szétosztani.

WhatIf_CRS_HUN.png

Úgy látom, azért ezeken a fő modulokon kívül is vannak még olyanok, amelyeket érdemes lenne megemlíteni. Mit tud a dokumentum modul és a link modul?

Vámosi Tamás: A link modul segítségével a dashboardra lehet belinkelni külső alkalmazásokat. A dokumentum modul pedig sensitive dokumentumok kezelésére szolgál, ahol titkosítva kerülnek tárolásra az adatok és csak megfelelő jogosultsággal lehet azokat megnézni. De ami még ennél is érdekesebb lehet, az az applikációk modul. Szerettük volna azt megoldani, hogy megszűntessük a lokális alkalmazásokat egy adott vállalkozásnál. A feladat az volt, hogy hogyan lehet weben keresztül leképezni folyamatvezérelt mini alkalmazásokat. Erre született ez a modul, ahol lokális alkalmazásokat lehet felhasználói szinten fejleszteni. Nem szükséges hozzá az IT osztály.

Ezek után mit lehet még kérdezni :)? Kinek ajánljátok a rendszert?

Vámosi Tamás: Mindenkinek :), olyan vállalkozásoknak, akik sok időt töltenek el adatok elemzésével, összegyűjtésével, a vezetők információ igényeinek kielégítésével. Akit érdekel a rendszerünk, bátran keressen meg engem és szívesen bemutatom nekik is. Elérhetőségeim: tamas.vamosi@avensoft.hu vagy telefonon a +36306638264-es telefonszámon.

És végezetül itt egy kép a rendszer felépítéséről.

CRS_STRUCTURE_HUN.png